{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 lugter brændt {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har som sagt en 106 er og den lugter meget brændt selv på meget korte ture kommer det, det lugter lidt af (hydraulik olie kan jeg lige samligne med fordi jeg arbejder med maskiner) så tænker det måske er gearkasse olie? Men det skulle ikke gerne blive varmt af at den står lidt i tomgang og derefter køre 2-3 km den har massere af kølervæske og olie og køre fint?
Nogle der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 106 lugter brændt
  • #1   13. feb 2016 Hvis det kommer så hurtigt tænker jeg det måske kan være en rem der går på et sted, eller noget der sidder for tæt på udstødningen?

  • #2   13. feb 2016 Jeg har lige tjekket kileremmen som er den eneste jeg lige kan komme til og den fejler ikke noget der er heller intet der rør ved udstødningen. Men jeg fandt til gengæld lidt af det der gule snask i olie dækslet kan det have noget at kører med at den ikke har kørt en længere tur i lang tid (over 70 km i træk)?

  • #3   13. feb 2016 Ja det kan det sagtens. Det opstår når der er vand opslæmmet i olien. Ved mange korte ture kommer der kondens i olien, og det kan give det her "oliemayonaise" som man også kalder det.

    Men tror ikke det har noget at gøre med at den lugter brændt.


  • #4   13. feb 2016 Hmm så er der vel næsten kun noget kobling eller gearkasse tilbage syntes bare ikk det lugter af brændt kobling og det tar osse fart sammen med omdrejningerne

  • #5   13. feb 2016 Det kan også være en toppakning eller en ventildækselspakning . Vis den er en smule utæt et sted så når du starter bilen op og motoren bliver varm så ligger der olie på blokken som lugter når det bliver varmt??

Kommentér på:
Peugeot 106 lugter brændt

Annonce