{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

hjælp til ret af lak fejl {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Jeg har en bil hvor den tidligere ejer har prøvet at rep lakken ved at male i hånden vil jeg tro. Det ser desværre ikke særlig pænt ud. Er der noget man kan gøre se billede.

Tænker om man kan vådslibe og så polere men ikke noget jeg har efaring med, så håber på nogle gode forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til ret af lak fejl
  • #1   14. feb 2016 Det er svært at sige - ud fra billedet - om det vil kunne vandslibes med et acceptabelt resultat. Umiddelbart set området lidt "grynet" og klumpet ud, og der er nogle kratere også, så helt perfekt bliver det nok ikke. Det er heller ikke til at se på billedet, hvor stort området er - da man ikke rigtig kan fornemme proportionerne.

    Personligt ville jeg dog nok forsøge at vandslibe det.

    På min Audi A4 var der et dybt hul i lakken - sandsynligvis pga. et stenslag. Jeg startede med at fylde det op med en lakstift, hvor jeg via 5-6 påførsler fyldte lak i hullet. Mellem hver påførsel ventede jeg en halv times tid. Til sidst kom der klarlak på - ligeledes fra en lakstift. Da jeg var færdig var "hullet" lidt mere end udfyldt - så jeg var godt klar over, at der skulle slibes lidt af.
    Jeg har ikke billeder af det, men resultatet på min A4 blev stort set perfekt, og man skulle meget tæt på, for overhovedet at se, at der havde været en defekt i lakken. Jeg vandsleb med korn 2000, 2500, 3000 og så 5000 - efterfulgt af en maskinpolering med grov og middel polish. Husk på, at det kan være lidt vanskeligt at få vandslibemærker poleret væk uden poleringsmaskine. Det kræver i hvert fald knofedt!

    Hvis du vil prøve med vandslibningen, så prøv evt. at få lidt inspiration her:
    http://shop.bilvask.nu/guides/vandslibe-ridser-bil
    http://shop.bilvask.nu/guides/reparation-stenslag-lak

    Jeg ved godt, at du ikke hverken skal udbedre et stenslag i lakken eller slibe en decideret ridse væk, men guiderne forklarer ganske godt, en række væsentlige ting ved behandling af skader i lak.


  • #2   14. feb 2016 tak for dit svar, og link.

    det er ca 2 cm langt og 0.5 cm bredt.

    det ligner man har forsøgt på at udbedre et stenslag eller en ridse ved af male det med en pencil, men har puttet alt for meget maling på, så det derved komme til at ligge som et lag oven på lakken. og det er dette jeg syntes er en skam.

    men ja trænger også til en polering for at metallakken igen kommer til at stå fint.


Kommentér på:
hjælp til ret af lak fejl

Annonce