{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.640 visninger | Oprettet:

Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998 - driller helt sygt {{forumTopicSubject}}

*suk*
Min elskede Passat driller helt sindssygt, den melder fejl på airbagsystemet med koden 0588, klassisk fejl på airbag i førersiden / slæbekrans / crashsensor /sædeairbag i førersiden.

Jeg har nu udskiftet crashsensor under førersædet to gange, selve førersædet er blevet udskiftet, ledningerne under sæddet er loddet, slæbekrans udskiftet + rat incl airbag skiftet - og som rosinen i pølseenden er også selve airbagstyreboksen skiftet.

Fejlen er konsekvent den samme...0588...."resistance too high"

Hvad fanden gør en klog mand?

Lørdag gør jeg noget desperat, der skifter jeg crashsensor i passagersiden + sædet + lodder det......blot for at udelukke den fejlmulighed.

Nogen som har oplevet noget lignende - og hvis i har - hvor fandt i fejlen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998 - driller helt sygt
  • #1   20. feb 2016 Har du prøvet at trække nye ledninger?
    Har du tjekket for: Buk, ir, løse samlinger, fugtige stik, stelforbindelse, alt muligt der er med til at kunne have en årsag til en for dårlig forbindelse?

    Og husker du at slette fejlen efter reperation? smiley

    Jeg har selv en A4 fra 97, sagde det samme, jeg klippede stikket af og loddede ledningerne inklusiv krympeflex og isoleringstape, fejlen er ikke blevet genereret lige siden smiley
    (Det er så 4 måneder siden). smiley

    Ellers held og lykke med din søgning smiley


  • #2   20. feb 2016 Jeg har loddet ledningerne under sædet uden virkning, og bagefter udskiftet sædet + loddet ledningerne.

    Ohh, yes....der er slettet fejl hver eneste gang, og nogle gange skriver testeren 'no codes' mens lampen lystigt lyser videre smiley

    Mit håb er lidt at nogen har oplevet dette før, og måske ved at ledningen fra XX til XX kan knække......ellers er der satmne mange ledninger at gennemgå smiley

    Det er jo en fejl som dækker over samtlige airbags i førersiden smiley


  • #3   20. feb 2016 Jeeep! Den har jeg løsningen på! smiley !

  • #4   20. feb 2016 http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=41489

    På billede nr 2 helt ude til venstre sidder det gule og lilla stik.

    Stikker fejler INTET og du kan ikke se der ikke er forbindelse i det, men har haft 3 passater med denne fejl.

    Klip det og lod det, eller samlere på, u name it :).


  • #5   20. feb 2016 Det sidder ved a stolpen, til venstre for dine fødder, der sidder en skrue i bunden, så kan du lirke det løs og trække ned under håndtaget til motorhjelmen :).

  • #6   20. feb 2016 Jeg fik selv grå hår da jeg skulle finde fejlen, jeg målte ALLE ledninger igennem i hele den første bil, og brugte dage på at finde fejlen, nr 2 og 3 passat, var det det første jeg startede med, og sjovt fejlene har ikke været der siden :)!

  • #7   20. feb 2016 Steven A: Jeg går løs på den om en times tid - håber du har de gyldne sten her - så er jeg dig fandmne taknemmelig smiley

    Uanset hvad er dette første gang jeg hører om et ekstra stik - så det er et rigtig godt bud!



  • #8   20. feb 2016 TADAAAAA !!!

    Steven A er fandmne kongen smiley smiley

    Afmonterede plastsiden, kom ind til stikket - klippede ledningerne og loddede dem sammen som med de øvrige stik.

    Herefter på med strømmen igen, tænding og udlæsning af fejlkode efterfulgt af sletning af fejlkode........5-6 sekunder senere......slukkede airbag lampen og alle fejlkoder er nu væk smiley

    En uge med desperat søgen, udskiftning af alverdens ting og elektronik er endelig afsluttet smiley

    TAK, Steven smiley


    profilbillede
  • #9   20. feb 2016 Her er ledningerne loddet sammen og monteret med krympeflex smiley

    profilbillede
  • #10   20. feb 2016 Jeg har så valgt at klistre det afklippede stik på ledningerne - så man til enhver tid kan se at de to ledninger er til airbag'en.....man glemmer jo hurtigt smiley



    profilbillede
  • #11   20. feb 2016 Ja forbandende lorte stik. smiley !
    Godt det hjalp. Glad for at kunne hjælpe!

    Det var også et mareridt for mig at finde fordi stikket fejler jo ikke noget som man kan se smiley !


  • #12   20. feb 2016 Nu skal jeg så bare have samlet hele uhyret, og så skal den støvsuges i den grad smiley

    Jeg har holdt to dage hos en autoophugger og splittet en donorbil ad, testet stumper og rendt ind og ud....der er bare mudder overalt smiley


  • #13   21. feb 2016 Ja det er sku hyggeligt smiley .
    Godt min bil bliver lavet og gjort ren i arbejdstiden smiley !


Kommentér på:
Airbag fejl - VW Passat 1,8 ADR 1998 - driller helt sygt

Annonce