{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Audi A4 1.8 TFSI 2012 temperatur / kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har haft min audi i efterhånden 6 måneder og den har virket fortrinligt, hvilket jeg selvfølgelig har været glad for. De sidste par uger har jeg dog lagt mærke til, at min temperaturmåler konstant ligger og svinger mellem 80-90 grader. Dette selv under længere ture på fx 150km. Jeg tjekkede kølervæsken i dag og den lå lige på minimumsstregen, hvorefter jeg fyldte op til max. Her til aftenen tjekkede jeg så igen, og nu er den ca 1 cm under max linjen. Er det normalt??? Desuden svinger temperaturen også mellem 80-90 grader når jeg fx skruer op og ned på temperaturen i bilen. Håber i kan hjælpe mig med dette problem, hvis det altså er et problem!!!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 1.8 TFSI 2012 temperatur / kølervæske
  • #2   15. mar 2016 Så det tyder ikke på at der er en defekt?? Skal siges at bilen kører som den skal og der er ikke poppet nogle kontrollamper op eller noget. Synes bare det er mærkeligt at den svinger mellem 85-90 grader når jeg fx har kørt i 2 timer. Så er den lige på 85 grader i 3 min inden den kommer op på 90 grader igen. Det er bare noget jeg ikke har oplevet med mine andre biler tidligere.

  • #4   15. mar 2016 Så skal ikke lægge noget i de svinninges mellem 85-90 grader?? Super, det prøver jeg lige at gøre:)

  • #6   16. mar 2016 Den går som den skal. Tjekker lige op på væsken i morgen er samme stand, så jeg sikre mig at den ikke bruger vand. smiley

  • #7   16. mar 2016 Det lyder som som din termostat er færdig, det er typisk på din model smiley

  • #8   16. mar 2016 er det digital måler siden det er så præcist?. jeg vil nu heller ikke ligge noget i det. Det lyder som en sund motor. det at den har været på 90 og så går ned på 85 eller lidt under det kan være fordi blæseren går igang og køler lidt ned. den må bare ikke komme op på 100 grader eller mere så er der noget galt!!.

  • #9   16. mar 2016 Nej det er ikke digital måler, men kan ca se mig ud af, hvad den står på. Har aldrig været oppe på mere end præcis 90 grader, og så falder den lidt af og til inden den så igen hopper på på 90 grader. Der er sikkert ingen grund til bekymring, har bare ikke oplevet det før på mine tidligere biler. BMW e46

Kommentér på:
Audi A4 1.8 TFSI 2012 temperatur / kølervæske

Annonce