{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.714 visninger | Oprettet:

Mazda 6 diesel sætter ud, muligvis EGR problem? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en Mazda 6 fra 2009, 2.0 MZR-CD i december. Kort efter måtte jeg en tur forbi Mazda med den da motoren satte ud, meget kort, ved ca. 1800 rpm, hvis jeg kører med en rolig speederfod. Det passer med ca 100 km/t i 6. gear eller 85 km/t i 5. To positioner der bliver meget brugt desværre. Hvis jeg giver den gas går det fint, hvilket giver mening da EGR ventilen jo så bør være lukket, det er bare ikke specielt venligt ved brændstoføkonomien.

Min egen teori var en stoppet EGR ventil og fik dem til at rense dyser samt EGR. Da jeg fik den tilbage var problemet løst. Så langt så godt. Nu er den begyndt at bøvle igen, det synes jeg er alt for hurtigt.

Ved første rensning havde motoren gået 141.000 km. I dag er den oppe på 150.000 km.

Kan det virkelig passe at den har behov for at blive renset igen efter blot 10k km?

Jeg har købt bilen og fået arbejdet lavet hos N.O. Jensen, Mazda i Aalborg og har stadig garanti på dyret. Det virker bare ikke som om de er super skarpe på hvad problemet skyldes. Det tog en del overtalelse før de rensede EGR ventilen.

Er jeg helt ved siden af når jeg påstår det er EGR ventilen der er synderen her?

Jeg kører ca 4.000 km blandet lande- og motorvej hver måned.

For det ikke skal være løgn, har min svigerfar en bil magen til der bøvler med samme problem han kører stort set kun landevej og ofte med trailer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 diesel sætter ud, muligvis EGR problem?
Kommentér på:
Mazda 6 diesel sætter ud, muligvis EGR problem?

Annonce