{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for at få en tester på :)
  • #1   22. apr 2016 200 for tester, 80 for bremse test og ingenting for Co test smiley

  • #2   22. apr 2016 Der er ofte en stor misforståelse i at man " blot sætter tester på"... Det kan man gøre for lidt til fredagsøl kassen hvis du har skiftet abs sensor og der blot skal slettes en kontrol kamp..
    Men består det i at udlæse fejl og hjælpe en uvidende med at komme videre så ska man tænke sig om..'personen der ikke ved noget bliver ofte ved med at spørge ind til hvad fejlen betyder, osv... Dette går der hurtigt 30 min med..
    De andre ting er forskellige priser for hvert værksted.. Regn med mindst 1 værkstedstime for bremsefelt og CO2.


  • #4   22. apr 2016 hvilken bil er det og hvor i landet bor du???

  • #5   22. apr 2016 # 3
    det bruger sgu da ikke "for ens egen skyld" - det er da for at finde ud af hvad kundens bil fejler og hvad der egentlig skal repareres ! smiley
    polobjørn


  • #8   22. apr 2016 daniel r

    du har da vidst Ingen ide om hvad hvad sådan en tester koster OG hvad den koster at holde kørende hvert år, det er sku ikke gratis smiley


  • #9   22. apr 2016 Nej men nu koster en tester også "lidt" mere end en luftnøgle. Jesus.

  • #11   22. apr 2016 Nej.

  • #14   22. apr 2016 jeg kan låne en tester på svigerfars arbejde,

    jeg tage kun betaling for benzin
    i og med jeg skal hentenog aflever testeren

    og hvis jeg skal køre ud til folk


  • #15   22. apr 2016 De kunder som har biler til rep. som kræver brug af tester betaler for det og derfor er det IKKE indregnet i timeprisen smiley
    en tester kræver vedligeholdelse og konstante opdateringer for at kunne bruges og der er kun underne til at betale for dette så derfor kommer det på regningen når den bliver brugt smiley
    en ny VW Passat har elektrisk håndbremse og når man skifter klodser skal kaliberne grundjusteres med en TESTER ! vil du som IKKE har sådan en bil være med til at betale for den kunde ????
    hilsen polobjørn


  • #18   22. apr 2016 men men men, tror nu nok at vw's egen tester kan en del mere end vcds? tror ang kodning så kommer man til kort med vcds smiley

  • #20   22. apr 2016 jaja det med håndbremsen er den jo fin til smiley og ja prisen er også i den gode ende, men har også fået noget lavet ved vw hvor prisen var total iorden smiley men ja 1100 for at sætte tester på er lige højt nok, siger bare at de 2 ikke kan sammenlignes da den originale kan en del mere smiley

  • #21   23. apr 2016 Hvis jeg kørte på værksted med min bil og den fejlede noget så ville jeg da ikke betale for at de satte en tester på. Ville dog gerne betale for at de lavede den hvis at de kunne.

  • #23   23. apr 2016 Ville personligt så synes at brug af tester er en service som et mærkeværksted skal yde U/B. De må være eksperterne og have det rigtige værktøj, men hvis at jeg skal betale for at de bruger det kontra en anden mekaniker, så kan jeg lige så godt kører til en anden...

  • #26   23. apr 2016 Martin P, det forventer jeg så er standard service. ie at hvis min bil har et problem jamen så er det at sætte en tester på altså standard fejlsøgning som de så kan kræve et eller andet fejlsøgningsgebyr for. Om de så kalder det tester eller hvad end nu er så irrelevant...

    Endvidere gider jeg personligt ikke betale for at et værksted "forsøger" at fixe noget. Enten så reparerer de det eller også så er der ikke betaling. Er så træt af værksteder der "prøver at skifte noget" for så at finde ud af at det ikke var det og punker dig for prisen af det, når det faktisk ikke var løsningen.

    Så må de sq pille lortet ud igen og sætte den gamle del i, igen. Det er bare blevet for nemt at "skifte" dele uden rigtigt at lave dybdegående fejlsøgning for "man kan jo bare give kunden regningen"..


  • #28   23. apr 2016 Martin P: Fordi at jeg forventer at de laver dybere fejlsøgning andet end bare at knalde en tester på og have den til at lave en test og så færdig. Men de gange jeg har været afsted og der fx har været tester på firmabilen der har vi ikke betalt noget.

  • #31   23. apr 2016 Danger Dane. Med den holdning at du ikke vil betale hvis ikke fejlen er fixet er bare så latterlig. Nogle gange er man bare nødt til at satse. F.eks hvis det er periodiske fejl på dieseltryk. Det kan både være trykføler og trykregulator og det kan iøvrigt være ret svært at fejlsøge på, da man skal bruge dieseludstyr der kannmåle på højtrykket, og samtidig skal signaler sammenlignes samtidig med at det er en periodisk fejl. Nogle biler skal man altså have en ny rail, for at kunne skifte tryksensoren. De kan koste op mod 8.000 kr. Hvor en trykregulator måske koster 1500 kr. Her vil jeg ofte vælge at skifte trykregulator først, fremlægge for kunden at det måske hjælper, men ikke helt sikkert, og at der skal betales uanset. Sådan er det bare.

  • #32   23. apr 2016 Så ville jeg sige at du ikke skulle skifte noget medmindre du var sikker i din sag.

  • #33   23. apr 2016 Så ville jeg sige, at du nok kommer til at køre rundt i en defekt bil. Og nu må du ikke tro at jeg er en amatørmekaniker, der kun lige kigger på testeren, og siger "nå den siger ikke hvad jeg skal skifte" jeg arbejder med fejlsøgning på et niveau der hvertfald er højere end gennemsnittet. Gennemgået de fleste kurser man kan indenfor bilmekanik. Sagt med andre ord, hvis ikke jeg kan finde fejlen med 100% sikkerhed, så bliver du nok nødt til at "headhunte" et værksted med en mekaniker med udstyret til yderligere fejlsøgning. For selvfølgelig kan fejlen findes med 100% sikkerhed, uden skift af dele der ikke hjælper på problemet. Det kræver måske bare et andet værksted, flere fejlsøgningstimer og større timeløn regning. Korrekt, du får kun skiftet den komponent der er i stykker, men du har måske betalt det samme som det ville have kostet ved mig, ved at jeg lynhurtigt havde udskiftet den billige komponent og kunne udelukke den og forstsætte fejlsøgningen.

  • #34   23. apr 2016 # 33
    henrik C
    Vi har også været ude for at skulle skifte tryksensor som man somme tider ikke kan få uden at købe en komplet rail MEN nogen gange kan man finde den i "løs vægt" hos Bosch hvis du omkoder nummeret og andre gange fra en anden bil men stadig den rigtige så det kan betale sig at forske lidt i det (arbejder selv på et Bosch Car service værksted)
    hilsen polobjørn


  • #35   23. apr 2016 Ja det er fuldstændig rigtigt. Det her eksempel er baseret på en toyota. Der var det desværre ikke muligt at skaffe en løs. Så det var trykregulator først, derefter en komplet rail. Som toyota iøvrigt hævdede aldrig at have solgt før.

  • #36   23. apr 2016 Orginal numre kan tit omkodes via Bosch ESI
    polobjørn


  • #38   26. apr 2016 Hej
    Ca 200-500kr + moms
    Det er det værkstederne bl.a. lever af.
    En øl eller to kan man ikke betale politi overarbejdstimer med
    Ellers køb en til eget brug ca kr 500-17.000 afhængig af model, ydeevne og brugskomfort.
    MVH KP


  • #39   27. apr 2016 Da jeg sidst havde min bil på værksted hos VW i Hillerød fordi jeg ikke selv gad at bikse med skift af gearkasse olie, mener jeg de tog hvad der svarede til en halv time, altså godt og vel 600kr.

Kommentér på:
Pris for at få en tester på :)

Annonce