{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.427 visninger | Oprettet:

Gløderør og partikelfilter ?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt mig en brugt Toyota Verso sportsvan årg 2006 4D4 2.2 136 HK

Den har lidt startsproblemer når den er kold, og jeg er derfor på udkig efter 4 nye gløderør. Jeg har så talt med en mekaniker for at hører hvad for nogle jeg skal bestille. Han spørg så om der er partikelfilter på bilen (UE92664) og der må jeg så melde pas...

Jeg har så søgt igennem skat.dk og konstateret at det har min bil IKKE..... ifølge dem...

Mit spørgsmål er så, kan jeg anvende gløderør som kan eftergløde ??
Jeg har kigget på disse til min bil.
http://www.bildeleshop.dk/beru/991292


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gløderør og partikelfilter ??
  • #3   29. apr 2016 var det ikke nemmere bare og skrue 1 op også købe 4 magen til og skifte dem ?

  • #4   29. apr 2016 Den mest optimale måde at teste dem på er da med et ohm-meter,, sæt (-) på sted og (+) på gløderørene hvor hætten sættes på,, modstanden skal gerne være omkring 0,8-1 for et sundt gløderør,, du det ikke stikker det helt af og værdien er meget høj

  • #5   29. apr 2016 Husk at tage stelledningen af batteri når du skruer på gløderørene.
    Gløderør SKAL eftergløde, det er et led i at mindske forureningen, motorgangen er også bedre når den er kold.


  • #6   29. apr 2016 Tak for jeres hurtige hjælp. Men jeg har nu ikke behov for st vide hvordan man tester dem osv.
    Jeg skal bare vide om.
    1. Kan man stole på det de oplyser på skat?
    2. Er det de rigtige gløderør jeg har fundet i linket, når min bil IKKE har partikelfilter ?

    Det kan sagtens være det slet ikke er gløderørene den er gal med, og/eller det kun er ét der er defekt.. Men, jeg har det bedst når jeg ved at alle 4 fungere optimalt osv. Det er jo ikke fordi de koster en formue... smiley


  • #7   29. apr 2016 Med de temperature vi har nu her, så vil den starte stortset med det samme (inden for 5 sek) selvom alle 4 gløderør er defekte. Og lad være med at sætte strøm til glæderør, medmindre du er 100% sikker på at det er 11v eller 12v gløderør

  • #9   30. apr 2016 Der er efterglødning på alle, det ligger i relæerne, det er en del af anti-forureningen og sikrer også bedre motorgang når den er helt kold.

  • #10   8. maj 2016 Tak for de mange svar..

    Jeg skiftede glæderør i går, og der var der især ét der sprang i øjnene, da det var helt sodet til, i forhold til de andre.

    Jeg har så ligget søvnløs hele natten, fordi jeg var så spændt på hvordan den ville starte her til morgen (ude temp 16 grader) Og der blev jeg så slemt skuffet..
    Der var ikke sket noget som helts, den havde stadig svært ved at starte.
    Så jeg må vel konstatere at det ikke er gløderørene..

    Men hvad kan det så være ? Det starter helt fint efterfølgende, det er kun opstart efter længere tids stilstand (7-8 timer) den har problemet...
    Jeg har oploadet billedet af de gamle gløderør, hvis nogle evt. kunne blive kloge på dette...


    profilbillede
  • #12   8. maj 2016 Er det 12 volt rør eller 6.5 volt?
    Hvis det er 12 volt så sæt en plus ledning direkte til gløderørsbroen, i det øjeblik der startes, max 5 sekunder, hvis den starter relativt hurtigt, så er der fejl på relæer.


  • #13   8. maj 2016 Umiddelbart ser de rør ikke ud til at fejle noget, tænker dårlig kompression.

  • #14   8. maj 2016 #11
    RJ Det er sjovt du nævner det med en utæt diesel slange, for den er også begyndt at dryppe lidt diesel. Jeg er bare gået ud fra at det er brændstoftanken der er blevet utæt, men det kan da være det er en slange i stedet for.. Det kommer ca midt under bilen..


  • #15   8. maj 2016 Nå ja, hvis den drypper, så taber den sikkert tryk, og så starter den først når der når diesel frem, det koster i sidste ende en ny starter, prøvede jeg på Patrol.

  • #16   7. aug 2017 Var det så den utætte slange som var skyld i problemet? Har nogenlunde samme start problemer. Jeg har også det problem at hvis jeg giver bare en lille smule gas og "slipper" koblingen, så går den ud, hvad skyldes det?

  • #17   7. aug 2017 Opret en ny tråd!
    For lidt speeder!


Kommentér på:
Gløderør og partikelfilter ??

Annonce