{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

A4 b5 1999 2.5tdi motorskifte {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Der er automatgear på bilen, er der noget man ikke kan klare selv? -Er der feks. noget der skal indstilles som kun et aut. Værksted kan klare som koster meget at få lavet?

Og kender i nogen svagheder på gearkasse og motor

Eller er det bare lige ud af landevejen smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A4 b5 1999 2.5tdi motorskifte
  • #1   26. maj 2016 svagheder med den motor kan du blandt andet læse i mange indlæg på nettet med billeder og diverse smiley

    men her er nogle af de ting jeg havde bøvl med og fik reserch´et mig frem til da jeg havde min a6 2,5tdi dog med manuel gear

    den æder knaster for et godt ord (specielt de gamle modeller der ikke havde ruller på vippearme)

    brændstof pumpen (bosch vp44) er en værre luder og styringen i dem brænder af eller bliver dårlig. den er ret dyr i indkøb og den er svær at lave. det kan dog gøres i tyskland til en god ombytter pris.

    multitronic på de årgange af biler går i stykker lige som vinden blæser. ved ikke hvad det er der går til på dem. men alle biler med multitronic i 90-2000+ har altså meget bøvl på et eller andet tidspunkt i livet.

    ud over et meget højt diesel forbrug er det en dejlig bil at køre i ...... men havde nok valgt noget andet hvis et var mig


  • #2   26. maj 2016 Nå for dælen! Jeg følger dit råd så, jeg kan også bedst lide manuel.

    Ideen var sådan set bare at købe den bil med kværnet motor jeg blev tilbudt for 6000, og så ligge en ny motor i og køre i den. Og så sælge min nuværende bil og anskaffe en sommerbil hehe.

    Men skal ikk have sådan noget bæ der går i stykker. Så hellere finde en 1.9 tdi smiley


  • #3   26. maj 2016 syntes i hvertfald ikke der er nogle grund til at vælge den motor.

    du kan jo stadig købe bilen og så bare ligge en 1,9tdi i istedet


  • #4   26. maj 2016 Tjo det har du da ret i, jeg tænker dog det løber op, jeg skal vel ud og investere i styring og gearkasse også så? smiley

Kommentér på:
A4 b5 1999 2.5tdi motorskifte

Annonce