{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.672 visninger | Oprettet:

Nikolaj K
Nikolaj K
Tilmeldt:
21. jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Mazda 2 2015 gear/motor problem {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har en Mazda 2 fra 2015, som lige siden jeg købte den har haft nogle stabilitets problemer ved gearing...

Det omhandler primært indkobling til første gear - samt gearing fra første til andet gear.

Ved indkobling i første gear, der kommer der sådan en 5-6 lynhurtige "brubrubru" lyde eller rystelser, inden der kommer egentlig "kontakt"., efter indkobling er gaspedalen yderst ustabil, og bilen hopper og sprutter ved mindre man smækker pedalen i bund.

Ved gearing fra første til andet gear, så laver den samme problem med at den hopper og sprutter, ved mindre man smækker pedalen i bund.

Man skal altså have tungen YDERST lige i munden, for at lave en bare nogenlunde indkobling i første - samt skift til anden gear - herefter forløber det som en leg med tredje, fjerde, femte... ikke et eneste problem.

Der er desuden et periodisk problem som viser sig en gang i mellem, hvor bilen ikke gider at gå i første gear., altså en fuld blokade. Dette ved komplet stilstand - det eneste der virker, er at føre gearet mod andet gear, og så tilbage til første.

Jeg har haft bilen hos Mazda 5-6 gange, hvor de har justeret nogle gearkabler og skiftet gearkassen - uden at problemerne er blevet løst.

Det er lykkedes mig tre gange at få lov at køre andre Mazda 2, samme model, hvor ingen af dem havde de samme problemer.

Desuden er der kommet en mislyd som lyder som om at der er noget som skurer i samme tempo som hjulene drejer rundt, således at der er længere intervaller imellem lyden desto langsommere man kører.

Har I nogen idéer til hvad der kan være årsag til de forskellige problemer jeg oplever?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 2 2015 gear/motor problem
  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 5 Svar: 27
    #1   29. maj 2016 Hej Nikolaj, jeg er ikke nogen mazda expert men jeg havde nøjagtigt samme problem da jeg havde en Golf 4.

    Jeg skiftede blot min Baklyskontakt og så virkede det fint igen.
    Det sker nemlig at Baklyskontaktens afrundede kant bliver alt for rund og så kan gearene have svært ved at tage ordentligt fat.

    Et eksempel med min golf: for at komme i første gear skulle jeg holde helt stille for ellers vil den sige sådan nogle ubehagelige lyde fra gearkassen.

    Jeg vil anbefale at kigge på det og se om din baklyskontakt er meget rund eller en smule flad. Den skal helst være flad i spidsen men stadig med en lille afrunding selvfølgelig.


  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 5 Svar: 27
    #2   29. maj 2016 Jeg fandt et billed til dig så du kan se hvordan kontakten skal se ud i spidsen.
    Tjek også den lille spids der stikker ud, den skal kunne skubbes ind og så skulle den meget gerne komme ud igen, der sidder en fjeder bag.


    profilbillede
Kommentér på:
Mazda 2 2015 gear/motor problem

Annonce