{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Christian
Christian
Tilmeldt:
6. jan 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Bremse problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg havde igår, mine kalibre af min BMW 320d fra 2010, de er blevet renset og malet og derefter monteret igen.

Men nu kan jeg træde min bremsepedal helt i bund, før den begynder at bremse?

Vi har udluftet hele systemet op til flere gange pr hjul og sørget for der er optimal bremsevæske på hele tiden. Vi har indda haft demonteret det hele og sat det på igen, men uden held.

Jeg kan dog godt køre og så "pumpe" bremsen så den stopper, men ikke i én bevægelse få stoppet bilen uden at træde pedalen helt i bund og stoppe over 10 meter.

Help please!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse problemer
  • #1   5. jun 2016 Mere udluftning!!!!

    Har i gjort det i bag også??
    Og hvad med ABS blok osv hvis muligt?


  • #2   5. jun 2016 Har du eller din makker mekaniker baggrund?

  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   5. jun 2016 Ja min makker er, jeg er ikke.

    Ja, det er muligt at ABS blok hvis man i et stort hug, giver den rigtig meget tryk på bremsen.

    Vi har udluftet meget og der er ingen luftbobler at se selv efter vi har udluftet 5-10 gange pr hjul?


  • #4   5. jun 2016 Når i starter med at lufte ud, åbner i bare udluftningsskruen og pumper derudaf - lad være med at lukke den hele tiden.

    Det gør i så og pumper måske 20-30 gange pr hjul - et ad gangen.

    Der kan sagtens være et eller flere steder hvor der samler sig luft i rør eller slanger, og hvis man lukker luftskruen for hver gang man pumper, går det for langsomt, og så får man ikke luften skubbet med ud i kaliprene / hjulcylindrene, hvor det er nemt at få ud.


  • #5   5. jun 2016 Jeg mener ikke om der er ABS blok.. Har i udluftet den?? Og alle andre steder?? Last ventil hvis der er sådan en..
    Og bag bremserne???

    I har vel haft kalibrene helt af?? Og alt bremsevæsken løbet af bilen eller?


  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #6   5. jun 2016 I skal lufte ud ved alle samlinger helt oppe fra hovede cylinderen der kan godt gemme sig en bobbel der selv om der ikke kommer luft ud ved hjulene.

  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   5. jun 2016 Ja vi har haft det hele af, vi har sat en speciel klemme på der lukker for bremsevæsken da vi har rodet med det så det ikke er løbet ud over det hele. Men der er løbet noget bremsevæske ud af kaliberen efter vi har haft skildt det ad.

    Men skal vi lade alle luftskruerne stå åbne og evt prøve at få lidt væske ud?


  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #8   5. jun 2016 nej i skal lukke alle og så starte oppe fra hovede cylinderen.

  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   5. jun 2016 Okay må prøve det, ellers vender jeg tilbage smiley tak so far

  • christian k
    christian k Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #10   5. jun 2016 husk at skyld af med varmt vand smiley

  • #11   5. jun 2016 Kender ikke lige til din BMW, men kan I have fået byttet om på højre og venstre kaliber ? Så udluftningsskruer sidder nedad.......det er før set og så er det MEGET svært at få luftet ordentligt ud.

    Og ellers, når den metode man benytter til at lufte ud ikke duer, så skal man prøve en anden måde at gøre det på.


  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #12   5. jun 2016 Jeg har intet held med ovenstående smiley

  • #13   5. jun 2016 Nu det vel ikk sårn at den skal udluftes med tester.... Har ikke den store erfaring med lige BMW men mange andre skal luftes ud med tester.

  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #14   5. jun 2016 En bekendt arbejder i BMW og siger det ikke er nødvendigt med tester. Men man måske skulle have noget udstyr til at få presset olien helt igennem i et lukket system? Pas

  • #15   5. jun 2016 Prøv at lufte ud ved at lade væsken løbe af sig selv ...altså på med en gennemsigtig slange, ( den skal være opad i forhold til kaliber ), og en form for beholder.
    Åbne en udluftningsskrue ad gangen, og hold øje med om der kommer luftbobler med ud.
    Hvis væsken ikke løber med det samme, tryk stille og roligt på bremsepedalen og slip igen. Som regel vil væsken løbe når skruen står åben.
    Når der kun kommer væske, uden luftbobler--luk skruen.

    Gentag for de andre hjul--et ad gangen.

    Det er hvad jeg ville prøve...Og ellers giv lige en film af hvordan I lufter ud, så kan man bedre se om der sker en åbenlys fejl smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #16   5. jun 2016 Har lige kigget lidt paa udenlandske forums,det lader til at du skal have aktiveret din abs blok...

  • #17   5. jun 2016 Udluft alle 4 hjul, ingen grund til at altivere abs blok.
    Så har i, i hvert fald fucked det helt op.


Kommentér på:
Bremse problemer

Annonce