{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med adgang til GM TIS?
  • #1   16. jun 2016 Er det ikke bare at køre til forhandleren? Der er vel stadig garanti på bilen.

    Jeg har adgang til TIS, men det er da ikke noget jeg bare lige må udlevere.


  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #2   16. jun 2016 Ja, jeg har stadig garanti på bilen. Men når forhandleren ikke vil hjælpe, må jeg jo tage sagen i egen hånd.
    Første gang jeg havde den inde, fik jeg at vide at det bare var sådan den skulle lyde, og det bare var motorens karakteristik.
    Anden gang jeg talte med værksteds chefen var der en mekaniker som overhørte det, og han vidste godt hvad det drejede sig om. Så min bil har været inde endnu engang, men det har ikke hjulpet. Og jeg tvivler faktisk på om de overhovedet har kigget på den. Jeg kan ikke se på myOpel at den har været inde anden gang, og værkstedschefen sagde jeg ville få et brev om hvad der var blevet lavet, nu er der gået 2 uger, og jeg har stadig ikke modtaget noget.


  • #3   16. jun 2016 Og du ved ikke hvad ham mekanikeren havde tænkt sig at lave ved bilen?

    Det kan jo godt ske at den rent faktisk skal lyde som den gør..


  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #4   16. jun 2016 Nej, jeg ved ikke hvad der skulle laves.
    Jeg tror heller ikke at det er meningen at det skal lyde som om at hele motoren er ved at rasle i stykker.
    Og mon ikke at der er noget om sagen når GM har udsendt en teknisk service bulletin angående problemet.


  • #5   16. jun 2016 Nick K, du ved jo ikke om det lige præcis er DEN raslelyd som service bulletinen omhandler. Den jeg kan finde, omhandler raslelyd fra udstødning eller lignende, og omhandler at gearkablerne skal fastgøres bedre.

    Men problemet ved bare at udlevere de dokumenter til folk, er at så smider du det i hovedet på dit Opel værksted, og siger "lav det her" og det vil jeg ikke være med til.

    Hvis de ikke mener der er en fejl på bilen, så må du tage kontakt til Opel Danmark.


  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #6   16. jun 2016 Nu er det ikke fordi at jeg vil bruge det til at klaske i ansigtet på dem. Jeg ville bruge det til at eventuelt selv lave bilen. Eller bare få bekræftet om de overhovedet har udført noget på den.

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #8   16. jun 2016 Har været hos gunner due i Roskilde og i Køge. Jeg prøver snart en tredje. Hvis ikke problemet løser sig, må jeg jo kontakte Opel Danmark og/eller FDM.

  • #9   16. jun 2016 Du må prøve at tage en køretur med værkføreren eller den service ansvarlige, og så må i begge bare køre indtil i kan konstatere lyden. Evt prøve en Corsa magen til, og se om den også har lyden.

    Problemet er, hvis Opel værkstedet godkender det som en fejl, og det så egentlig ikke er en fejl men en såkaldt "egenskab" som bilen bare er født med. Så får værkstedet ikke dækket en krone af opel fabrikken, og du kan gøre krav på at få udbedret "fejlen" som ikke er der. Og til sidst kan du så forlange kompensation eller ombytning af motor eller bil eller lignende.

    Så håber du kan forstå, hvorfor man ikke med det samme går ud og siger "sådan skal den ikke lyde"

    Da det kan komme til at koste dem dyrt.


  • #10   16. jun 2016 Men det er da træls at føle at ens nye bil siger en lyd som måske ikke burde være der.

Kommentér på:
Nogen med adgang til GM TIS?

Annonce