{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kilerem
  • #1   26. jun 2016 Det tager vel max 15 - 20 minutter. Med mindre der er lidt der også skal justeres på dig ;P

  • #2   26. jun 2016 Ok ??Var faktisk et seriøst spørgsmål jeg stillede - fordi jeg netop intet aner omkring det - og tænkte dette forum var seriøst -

  • #3   26. jun 2016 hos en mekaniker vil det tage en time og prisen ved din mekaniker.

  • #4   26. jun 2016 Tak for svar

  • #5   26. jun 2016 Jeg har fået skiftet min for 2 måneder siden. betalt 200 kr (arbejdsløn) 90 kr. til kilerem så i alt ca 300 kr smiley
    - ved ikke hvor lang tid det tog faktisk, da der skulle også skiftes olie+olie filter og bremsevæske som skulle udluftes osv


  • #6   26. jun 2016 Super det lyder da ikke så slemt endda smiley tak for det fine svar smiley

  • #7   26. jun 2016 Tog mig 10 min med en smøgpause på min.

  • #8   26. jun 2016 Blot til din info, så er der kilerem og tand-rem.
    Bland ikke om to ting sammen, da det er to forskellige ting, og to forskellige priser.
    Begge dele sidder på din bil.

    God dag


  • #9   26. jun 2016 Jep. kilerem kan mange klare selv. og er nem og udskifte. mekanikeren tager vel en halv times arbejdsløn plus prisen for reservedele.

    tandrem er noget helt helt andet?


  • #10   26. jun 2016 Tak for jeres svar - grunden til jeg spørger er at jeg kørte en tur igår og der blinkede både batteri lampen og den temperatur måler stod i h - kørte ind til siden - ringede efter en veninde . Nej har ikke vejhjælp . Hun ringede til sin exmand og han sagde med der samme det var det - der var galt - så det håber jeg selfølgelig . Og nu kan jeg mærke panikken brede sig - tandrem ??? Åh nej !!!!!' Ha hvorfor ikke - kan sagtens være det -?:-/Hqr lige fået skiftet bremser på bilen ved mek og var glad - men nu er det så igen i morgen hen til en mek grrrrr ja heldet er ikke lige med mig - ved godt det er en gammel bil og derfor vil der være ting der skal skiftes men alligevel . Nå men i har i hvertfald kommet med nogle svar / tusind tak -

  • #11   26. jun 2016 Ja aner ikke forskellen - dammit - men er glad for jeres bud - please god , let me win the lottery LOL

  • #12   26. jun 2016 Det lyder som kilerem, da den trækker generatoren, som er den der laver strøm til batteriet. Derved at lampen lyste.

    Hvis tandrem var sprunget, ville motoren med sandsynlighed ikke kunne starte og køre videre.


  • #13   26. jun 2016 Tak - den kunne godt køre men jeg turde jo ikke - ville lige være mit lod at gå i stå et eller andet lortested - er sgu glad for jeres feedback

  • #15   26. jun 2016 Bor i Sønderjylland ved vejen

  • #16   26. jun 2016 Hvor sødt tilbudt smiley

  • #18   26. jun 2016 Ja præcis er også det jeg tænker - nu må jeg se - håber de vil køre mig derud og fikse det -;)

  • #20   26. jun 2016 Nemlig smiley

  • #22   26. jun 2016 Tak i lige måde smiley

  • #23   26. jun 2016 uanset om det er kilerem ellet tandrem, så må man slet ikke forsøge og starte bilen. kileremmen driver vandpumpen, på andre modeller sidder vandpumpen som en del af ens generator.
    er det tandremmen der ryger og du har en dieselbil, så ryger toppakningen.


  • #24   26. jun 2016 Har ikke en dieselbil - der er jo ikke andet at gøre end at køre ind til siden når man ser det og det gjorde jeg også

  • #25   26. jun 2016 havde du gået i stå ved frifelt (ikke langt fra Vejen) så havde jeg kunne være behjælpelig, da jeg pt er ved en mekaniker.

  • #26   26. jun 2016 Det er helt okay smiley og tak for tilbuddet

  • #27   26. jun 2016 så lidt. der er visse herinde som stadigvæk kan være behjælpelig og ikke pervers son en vis herre var i starten.

  • #28   26. jun 2016 Ha ja præcis ! Men er nu glad for de brugbare kommentarer smiley

  • #29   26. jun 2016 du skal endelig spørge løs.

  • #30   26. jun 2016 Tak smiley tænkte jo det var det rette forum og spørge i - da jeg netop ikke ved det store - så håber bare min mek kan hjælpe i morgen og det ikke kommer til at koste en krig eftersom jeg lige har betalt for nye bremser - men sådan er det jo og ha et gammelt vrag griner

  • #31   26. jun 2016 en kilerem koster næsten intet. det er mere din mekanikers pris du skal kigge på. og sagde du gammel vrag, jeg roder med en gammel 21 årig mercedes som stoppede med at køre lige pludselig, så der er mere og tænke på

  • #32   26. jun 2016 Okay - ja er der nok smiley kan jeg godt se - så ved du hvad du skal lave smiley

  • #33   26. jun 2016 #23
    Hvilke biler sidder generator og vandpumpe i samme del? Hvis tandremmen sprang på min diesel, vil det ikke lige frem være toppakningen jeg ville være nervøs for.


  • #34   26. jun 2016 Håber ikke det var et spørgmål til mig - for jeg har ingen ide what so ever smiley

  • #35   26. jun 2016 jeg holder ikke styr på hbilke bilmodeller hvor vandpumpe og generator siddrr i samme del, men det er ikke mindre end 1 uge siden jeg så en der lå til ombytning inde på mesterens kontor samt at lager bugner med disse generator. og jeg har tæsket i d i hovedet af den øverste mekaniker hos os at tandremmen ved dieselbiler, så risikere du at toppakningen ryger

  • #36   26. jun 2016 Bettina
    Det var det ikke. Det var bare svar nr 23 jeg stillede spørgsmål til smiley


  • #37   26. jun 2016 Super duper - kan se du fik svar

  • #38   26. jun 2016 #35.
    Det må du godt lige undersøge. For har aldrig set dette. Hvis tandremmen sprang, ville det være stempler og topstykke det går udover. Dog kan det os lade sig gøre at det bare er en ny rem som skal til.


  • #39   26. jun 2016 Tak for hjælpen herinde smiley kryds fingre for mig

  • #40   27. jun 2016 Ej så ringer jeg til mekanikeren hertil morgen - og der bliver selfølgelig spurgt om jeg har vejhjælp -( nej hsr jeg ikke ) sagde det højst sandsynligt var den kilerem og om han ikke bare kunne lave den der hvor den står ! Nej det kunne han ikke og ville ringe senere idag og få den på en trailer og kørt hjem til værkstedet og så se på den der - fuck noget lort !!!!! Og kan bare høre kasseapparatet sige ding ding ding - pis og lort :-((

  • #42   27. jun 2016 Løsning fundet nu smiley håber dog det ikke bliver så dyrt

  • #44   27. jun 2016 Skæbnen ville chefen alligevel skulle forbi - den vej yeah då blir kun det der er galt på bilen der skal betales smiley

  • #45   27. jun 2016 en kilerem i den ene hånd og lidt værktøj i den anden, så er den kilerem skiftet lige på stedet.

  • #46   27. jun 2016 Ja men det kunne/ville de ikke

  • #47   27. jun 2016 så er det ikke nogen ordenlig mekaniker!! sad to say

  • #49   27. jun 2016 Ja men er bare glad for det bliver laver - mangler den bil

  • #51   27. jun 2016 Dejligt smiley

  • brian e
    brian e Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 33 Følgere: 30 Svar: 31
    #52   27. jun 2016 Er du kommet til og køre igen?

  • #53   27. jun 2016 Jeps har hentet den weeeee

  • brian e
    brian e Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 33 Følgere: 30 Svar: 31
    #54   27. jun 2016 Okay. Du kan altid sig til hvis den går i stykke.

  • #56   27. jun 2016 Se det ved jeg ikke endnu for har ikke fået regningen endnu - men tænker omkring 800

  • #58   27. jun 2016 Men om det så er virkeligheden det finder jeg så ud af

  • #60   27. jun 2016 Nemlig

  • #61   28. jun 2016 800 kr. er lidt i overkanten. Kileremmen koster omkring 70 kr. og da jeg skiftede den på min kammerats Mazda, tog det omkring 20 minutter selv om remstrammeren på generatoren sad fast. Men min kammerat er en flink fyr, og stak mig en hund (100 kr.) og betalte selv kileremmen, ialt, 170 kr.

  • #62   28. jun 2016 Nå okay S's ja må bare Håbe og se smiley

  • #63   29. jun 2016 Kasper Gejl der er nu mange bilmodeller hvor vandpumpen er trukket af den samme rem som generatoren.

    Mange bmw motorer har en vandpumpe der er drives af kileremmen.

    Der er også flere ældre psa motorer der kører med det setup.


  • #64   29. jun 2016 Kasper Gejl. Hvis tandremmen går, er der stor risiko for, at du både smadre stempel, topstykke og ventiler, afhængig af, hvordan knastakslen står når tandremmen knækker. Tandremmen driver knastakslen, og knækker den hvor der er ventiler åbne i forbrændingskammeret, er der ikke plads til stemplet, som går mod ventilen som bøjer, og kan smadre topstykke. En gammel Mazda 323f drives strømfordeleren også af tandremmen, og ved knækket tandrem, går den istå, da der ikke kommer tænding til cylinderne. Og for guds skyld, prøv aldrig at starte bilen igen, da skaden kan blive endnu mere alvorlig.

  • #65   29. jun 2016 Er helt med på at vandpumpen tit drives af en multirem eller v- rem. Men han skriver at generator og vandpumpen sidder i samme del? Det er det jeg endnu ikke har set.

    Tom. Det er jeg helt med på, men han skriver at toppakningen er gået hvis tandremmen springer. Det er ikke lige den jeg vil være nervøs for, men nærmere topstykke, ventiler og stempler.


  • #66   29. jun 2016 så er der billede af 2 generator, den ene er med vaccumpumpe og den anden er med vandpumpe. og så har vi lige fået en ældre kadet i d hvor toppakningen er sprænget pga ødelagt tandrem.

    profilbillede
  • #67   29. jun 2016 sorry det var en astra vi fik ind

  • #68   29. jun 2016 Hvilken bil er den fra med vandpumpe indbygget i? smiley

    Hvordan kan tandremmen være skyld i at toppakningen går? Det er vel nærmere topstykket?


  • #69   29. jun 2016 pas... der lå nok en 25 stk på resevedelslager, så jeg ved ikke hvad de passer til.

  • #70   30. jun 2016 Den med toppakningen pga. sprunget tandrem tror jeg heller ikke helt på.

    Toppakningen springer pga. for varm motor eller almindelig slittage.

    Tandremmen har intet fysisk tilhørsforhold til toppakningen så den eneste måde den kan ødelægge toppakningen på er ved at tæve stemplerne så hårdt op i ventilerne at strækboltene til toppen bliver ødelagte men så er toppakningen irrelevant da motoren er færdig.


  • #71   1. jul 2016 Anders J. Den med toppakningen pga. sprunget tandrem tror jeg heller ikke helt på.
    Toppakningen springer pga. for varm motor eller almindelig slittage.
    Tandremmen har intet fysisk tilhørsforhold til toppakningen så den eneste måde den kan ødelægge toppakningen på er ved at tæve stemplerne så hårdt op i ventilerne at strækboltene til toppen bliver ødelagte men så er toppakningen irrelevant da motoren er færdig? Tandremmen drives af krumtappen, der drives af stemplerne, når der sker forbrænding, og stemplerne bevæger sig ned og op. Tandremmen driver knastakslen, der driver ventilerne, indsugning/udstødning ventilerne, så der kan indsuges brændstof/luftblanding, som komprimeres, og antændes af tændrørene, så der sker en eksplosion i forbrændings kammeret, når stemplet er i top, og farer derefter nedad. Udstødnings ventil, åbnes for at lede den forbrændte masse ud gennem udstødningen. Så den eneste fysiske kontakt tandremmen har til stemplerne er, at tandremmen drives af stemplerne via krumtapakslen.


  • #72   1. jul 2016 Tom Ewald F jeg ved ikke helt hvor du vil hen med den kommentar?

    Prøver du på at forklare mig hvordan en 4 Takts forbrændingsmotor fungerer for at overbevise mig om at en sprunget tandrem ødelægger toppakningen eller hvordan?

    Jeg ved udmærket godt hvordan de forskellige elementer i en motor opfører sig (Jeg har da renoveret en motor eller to efterhånden)

    Når tandremmen springer stopper motoren ubetinget og omgående med at køre ofte bukkede ventiler til følge.

    Jeg har endnu aldrig hørt om at toppakningen skulle have taget skade af en sprunget tandrem.

    Med bukkede ventiler skal toppakningen alligevel skiftes da den ikke kan genbruges når man piller topstykket af for at skifte ventilerne.

    På de motorer hvor stemplet har plads til at gå i top med fuldt åbne ventiler har jeg aldrig hørt at man efter en sprunget tandrem skulle skifte toppakning pga. tandremmen.


Kommentér på:
Kilerem

Annonce