{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.679 visninger | Oprettet:

Valg af STC benzin turbo TSI vs Ecoboost {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har brug for jeres hjælp til at finde en ny stc. da lillemor ligner en hval og snart skyder en unge ud.

Krav til vores nye bil:
STC
Benzin (kører ca 20.000 km årligt)
Ikke ældre end 2010
Køb hos forhandler (for tryghedens skyld)
Max pris 200.000 kr
Max Km( 125.000 km)
Helst noget med turbo da jeg syntes det er den bedste kombination mellem øko og effekt....

Havde egentlig besluttet mig for en brugt Ford forcus med 1.6 ecoboost motoren, da jeg syntes de er sjove at kører og har ikke hørt om de store problemer med disse motorer. Kører pt fiesta 1.0 ecoboost (125) og syntes samme motor i focus bliver for sløv og kører alligevel ikke langt på literen når man læsser den godt op og kører 130 KM/t...

Men Igår kom jeg til at prøve en superb 1.8 TSI STC fra 2010:
Denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/18-tsi-160-comfort-combi/2777957

Og må indrømme den kørte pisse godt og med utroligt meget plads, dog ikke så sporty, men med baby´på bagsædet bliver det nok alligevel ikke til de hidsige manøvre, dog må den godt kunne komme derud af og overhale hurtigt. Den har lige fået skiftet kæde og står iøvrigt pænt. Men her kommer så spørgsmålet.

Kan man stole på denne motor? Har søgt lidt i forum og har set de fleste problemer går på 1.4, men nogle gange bliver 1.8 TSI også nævnt, så vil gerne høre jeres mening ang kædeproblemer og olie forbrug?

Hvis i har forslag til bilmodeller er i velkomne og gerne med links hertil, dog skal den overholde de nævnte krav....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af STC benzin turbo TSI vs Ecoboost
  • D D
    D D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #1   18. jul 2016 Havde holdt mig fra 1.8 TSI og det skyldes problemer med kæder, kæmpe olieforbrug (kræver nye stempler og plejlstænger) og utæt vandpumpe/termostathus.

    Nok den værste motor VAG har lavet de sidste 10 år.


  • #2   18. jul 2016 okay, det er synd. Syntes bare der står så meget forskelligt på nettet. Et sted læste jeg det var mest 2.0 der havde det store olie forbrug....

  • #4   18. jul 2016 På den ene side få du en stor rummeligvogn i superb som er uden sidestykke til en focus.

    Men du få en nyere guld.udstyret focus for samme penge.
    Havde måske selv kigget Honda civic sportstour
    Ingen turbo men kanon vogn der har en go motor

    Focus er en fin vogn men theckmlige hvad de kan fås for fra ny.

    Honda Civic 1,8 i-VTEC Comfort Tourer til 184900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2744313

    Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport Tourer til 199900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2825798

    Mazda 6 2,0 Sky-G 145 Core Business st.car til 219900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2909130

    Toyota Auris 1,6 T2+ TS til 189900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2899427

    Toyota Avensis 1,8 VVT-i T2 st.car Touch til 197400 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2848121

    Alle uden turbo men køre helt kanont.


  • #5   18. jul 2016 Det er både 1.8 og 2.0, der har problemer med olieforbrug. Det er simpelthen for ringe lavet i de motorer. Jeg solgte min, da jeg fandt ud af, hvor stort omfanget var - skulle ikke risikere en operation til 40-50.000 kr. smiley Nå ja, og fordi en A3 ikke længere var stor nok, når der skulle barnevogn og babyudstyr med i bilen...

    Men motoren kører fantastisk! Jeg er virkeligt ærgerlig over, at jeg ikke "kunne" købe en A4 med samme motor. Men sådan var det nu engang. Jeg kender personligt til 3 tilfælde, hvor det har været så galt, at det krævede en større operation og har læst i massevis på nettet om det samme...


  • #6   18. jul 2016 Hej Drenge tak for jeres input:

    Jan S: Som skrevet var det også mit første valg, eneste minus er størrelsen. Ikke en kæmpe STC. Men sjovt nok holder focus prisen bedre end mondeoen.

    Sø-propel: Har prøvet CIVIC sports tourer. Ikke meget sport over dyret men en ganske fin bil. Syntes dog motoren er for gammel i forhold til konkurenternes turbo motorer. Og da jeg ved de er på vej med en 1.6 turbo er jeg ikke meget for købe en suge motor der kræver så mange omdrejninger og desværre har de ikke arvet egenskaberne fra de gamle V-tec modeller, de var i de mindste sjove.
    Det samme gælder Mazda som er rimelig sporty og god vejbeliggenhed men 2.0 som er prøvet kræver alt for mange omdrejninger.

    Toyota: Ja vi alle ved de holder, men der er ingen sjov. Så kan jeg lige så godt lade mig kasterere og købe en brugt berlingo, lade konen kører og hoppe om på bagsædet. Men respekt for kvalitet.

    Synd VW ikke kan lave noget holdbart, de skulle have beholdt den gamle 1.8T fra golf 4 perioden, der var der ikke nogen der klagede i samme omfang.

    Insignia: God ydelse, men tung bil og dårlig KM per liter....

    Mondeo har jeg tilgode at prøve, men syntes at interiøret ligner noget der ikke er skiftet i 10 år og værdigtabet er større og hurtigere end på Focus....

    Kom endelig med flere inputs: Huns skal føde om en uge og har overvejet sagen længe uden at komme med en konklusion.

    Subaru forester 2.0 D: Fed bil , kvalitet men bange for partikel filter og en vægtafgidt på 7000 kr=no go... Betaler gerne skat men vil ikke forære dem en rejse om året;) Benzinerne er for tørstige...

    Bay: Hvad ente du med at købe?


  • #7   18. jul 2016 Har tullet lidt i en model som denne http://www.due-andersen.dk/biler/brugte-biler/vis//124402098/Mazda-6-2.0-Sky-G-165-Vision-st.car
    Opførte sig som en diesel med massere bundtræk og kørte over 18km/l på motorvej med 110. Syntes den var mere dynamisk en mange turbo biler som ofte er dårligt afstemt


  • #8   18. jul 2016 Jeg endte med min A4 2.0 TDI. Også lige så meget fordi jeg pludseligt fandt den engros til en pris, der lå i niveau 50.000 kr. under markedspris. Så slog jeg til, selv om det ikke var yndlingsmotoren smiley Den har også sine små udfordringer, men de er langt billigere at håndtere og begrænser sig i det store hele til EGR-ventilen. Dem kan man skifte 4 af for én omgang fix af olieproblemer på en benzin smiley

    VW er kommet med igen. De nye motorer har ikke pågældende problem, lader det til. Tror det sluttede omkring 2012-2013. Alle tilfælde, jeg har hørt om, har i hvert fald ligget før det tidspunkt smiley


  • #9   18. jul 2016 Hvad med sådan noget som Volvo? De har også nogle fornuftige benzin motorer med turbo. Om kvaliteten er den samme som dengang de faktisk var Volvo ved jeg dog ikke..

  • #10   18. jul 2016 Sø-propel: Det er også en fin bil du linker til, men den koster 300.000+ og med mit budget bliver det en af de ældre modeller. Samme forhandler havde denne som stod rigtigt flot, men fik ikke prøvet den. Kunne være jeg skulle give den en chance mere...
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-advance-stcar/2870568

    Bay: Det er også en fed bil. Dog ikke rigtig behovet for diesel og deres høje vægtafgifter+partikel filtre;( Kører kun 20.000 km årligt)

    Volvo er blevet utroligt populærer, men de er ikke kendt for at være økonomiske og sjove samtidigt. Dem som er inden for mit budget har kørt mere end rigeligt. Kunne jeg finde en diesel som holdte til mindre ture og samtidigt ikke kostede 6-7000 kr i årlig vægtafgift kunne jeg godt lade mig overtale...


  • #11   18. jul 2016 Efter jeres input og negative om VW og deres turbo motorer, er jeg PT tilbage på Focus 1,6 ecoboost...

    Er det bare mig der syntes værdig tabet er ude af propertioner på mondeoen? 2010 med turbo CA 180.000 kr men en men en 10-12 år gammel mondeo er jo ingen penge værd...?


  • #12   18. jul 2016 Nej, du har helt ret. Mondeo smider værdi som bare pokker. De tonser nedad i værdi fra det tidspunkt, de kører fra forhandleren som nye.

  • #13   18. jul 2016 Man kan undre sig over focus holder sig bedre...

  • #14   18. jul 2016 Det hænger muligvis sammen med, at Ford spytter Mondeo flådebiler ud som bare pokker. Det giver jo nok lidt overudbud af de her 3-4 år gamle biler smiley

    Det er bare et gæt.


  • #15   18. jul 2016 Som Bay siger så er det fordi de er populære flåde biler ligesom insignia
    Focus er en mere normal familiebil derfor holder de prisen bedre.


  • #16   18. jul 2016 Ja det giver vel mening. Men ville godt nok være ked af det hvis jeg havde lagt 400.000 for en ny mondeo...

    Er der nogle diesel biler som ikke er så overfølsomme for korte ture og som ikke er kendt for at have problemer med partikel filtre og EGR m.m... ?


  • #17   18. jul 2016 Næ enlig ikke.
    EGR er jo standart på diesel og benzin biler idag
    Så til sodning er obligatorisk

    Partikelfilter er der som sådan ikke problemer med. Men de skal havde gode lange ture for ikke at stoppe til.
    Renser oftest DPF på biler der har gået Ca 225-350.000km


  • #18   20. jul 2016 Hey...

    Lige et spørgsmål.....

    Hvad med octavia fra 2006 med 2.0 TFSI? Er den ramt af de samme sygdomme? Min kammi havde på et tidspunkt den lidt ældre model med 1.8 T 180 hk og den gik sku godt uden nogen problemer... se : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tfsi-rs-combi-5d/2895925

    Prøvede en mondeo fra 2011 med 1.6 T motor igår. Må indrømme at jeg ikke følte mig hjemme. Den kørte ok men i forhold til en superb var den en klasse under, når det gælder comfort og interiør , det ligner jo en bil der var noget ældre. Focussen blev faceliftet i 2011 og derfor er den lang bedre end samme årgang af mondeo....

    Min plan B: Berlingo, Audi 100 S4 C4 2,2, E30 Touring og spar bank lån. Efter at have regnet lidt på mit værdig tab på min fiesta 2013 må jeg konstatere at jeg kan repererer og tanke meget for samme værdig tab....

    Håber i gider give jeres meninger og erfaringer på ovenstående....


  • #19   20. jul 2016 Spar op.
    Hat lidt den tilgang man ikke skal.leve for.lånte penge.
    Hat flere vener med ny bil ingen ar dem har betalt den kontant. Ikke engang udbetalingen kunne de formå at spare sammen
    Det samme med mine venner der har købt hus. De ville være på røven i dag efter de nye 5% regler.


    Så spar op og bliv afklaret


  • #20   20. jul 2016 Hey Sø-propel....

    Jeg spare op til udbetalingen. Fiestaen var min første bil for lånte penge og syntes ikke det har været udgiften værd at købe helt ny bil pga afskrivningen. Jeg sparer samtidig op i min lejlighed som jeg har haft i 10 år på østerbro. Pt har jeg en fri-værdig på 500.000 kr og derfor har jeg ikke noget problem hvis det er det billigste for mig at låne lidt penge til en bil som samlet vil spare mig penge i det lange løb. Har iøvrigt kun et andelsboliglån og skylder ellers ikke penge. Jeg er 34 og el-installatør og ikke arbejdsløs, så jeg har langt før jeg kvalificerer mig til luxus-fælden;) jeg ikke typen der har brug for den nyeste audi så min nabo kan blive misundelig, hvilket jeg også syntes tydelig gøres i mine overvejelser omkring bil valg;) Men tak for rådgivningen men det var mest omkring bil valg jeg mangler hjælp;)


  • #21   20. jul 2016 Næ du itvivl hb illebjeg spare/vente til den rigtige bil kom.
    Har prøvet ufattelig mange biler men meget få af dem har givet mig lyst til at skifte.
    Har på det seneste prøvet
    Insignia. Golf7. Hyundai i30, Peugeot 208 og 308
    Og mazda 2-3-6
    Kun mazdaerne gav lig lyst til at skifte min 406 ud. Resten sad jeg bare med en tom følelse og undren over hvem der ville smide så.mamge penge efter en bil som ikke kørte nævneværdigt bedre end en slidt gøjt til 15000kr.


    Så ud og prøv en masse og nå maven siger go så du ved at være i mål


  • #22   20. jul 2016 Du har da helt ret. Forsøger også at få prøvet så mange af de biler som er med i overvejelserne, da ens drømme og forventninger hurtigt kan briste efter afprøvning.

    Mit store problem med biler er at jeg har svært ved at købe bil efter rene økonomiske tanker. Det ender altid med jeg lader min forkærlighed for køreegenskaber og motorydelse komme med i spil. Mine biler indtil nu har været: Syncro transporter T4 og senere T3. Audi 100 2,2, BMW e39 528. Men i de tider havde jeg en kammi der altid fiksede mine biler, men han er ikke mere en mulighed pga jobskifte og derfor føler jeg mig tvunget til at finde en bil der ikke skal have skiftet en dims hver 3 måned og vupti er man pludselig henvist til anden prisklasse af biler.


  • #23   20. jul 2016 Kan kun anbefale Mazda 3 og 6 med 2,0 165hk benzin.

    Eller Honda civic / Accord.

    De er dyre nå de gå istykker men det tilgæld utroligt sjælden fint med power i deres motore og stadig økonomiske.

    Ellers så er superb klart en special bil.
    Billigere end en Passat og A4 men tilbyder langt mere. En af mine farvorit familie biler

    Overvejer mercedes?


  • #24   20. jul 2016 Honda er dejlige biler og stærkt undervuderet... Dog pga værdig tabet ikke noget jeg vil bruge over 150.000 kr på.

    Har kigget lidt på BMW og Mers men kan ikke finde nogen der ikke har kørt over 200000 km og så er de fra 2008. Efter mit sidste BMW ejerskab er jeg blevet bange for deres høje værkstedspriser og alle de små computere der er i alle afkroge af bilen... Ved det hedder sig at de er lavet af kvalitet, men har man elfejl kan det blive en dyr bil i rep.


  • #25   20. jul 2016 Mercedes er væsentligt billigere og bedre end Bmw. En C klasse med benzin motor kunne være et bud.

    Honda tabte meget i værdi men syntes ikke er så slemme. En.civic fra 08 koster det samme nu som for 2 år siden. (har holdt meget øje med den de sidste par år)


Kommentér på:
Valg af STC benzin turbo TSI vs Ecoboost

Annonce