{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.913 visninger | Oprettet:

Lak skallet af efter lakering {{forumTopicSubject}}

Hej folkens har fået malet min Peugeot 308 fra 2015 en forsikringssag, hvor jeg har bemærket at malingen ved tankdækslet er skrællet af sig selv, har bemærket at de ikke har malet helt ind til kanten, udoverdet ser det også ud som om at de har malet direkte over den gamle maling uden og slibe kan man det? Eller er det sjusk som jeg opfatter det?


Det skal dog siges at de heller ikke har malet helt ind til kanten andre steder...

Hvordan er jeg stillet i den her situation?
Bilen er blevet lakeret inden for 2 ugers tid..

Håber i kan hjælpe

/Abiran


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lak skallet af efter lakering
  • #1   23. jul 2016 Afsted til maleren smiley

  • #2   23. jul 2016 Jeg ville rette henvendelse til den maler som har lavet arbejdet og se hva han siger til det smiley

  • #3   23. jul 2016 Det er en ommer.

    At køre pisgøj smiley


  • #4   23. jul 2016 Det er en gang sjusk det der

  • #5   23. jul 2016 Det er 100% en reklamation. Tilbage til maleren igen og afregningen er en sag mellem forsikringsselskabet og maleren.

    Dog ville jeg sørge for at fotodokumentere så meget som muligt og underrette forsikringsselskabet om sagen.


  • #6   23. jul 2016 Tilbage med bilen. Til det værksted der har kørt den til maleren

  • #7   23. jul 2016 Afsted til maleren smiley

  • #8   23. jul 2016 Har brokket mig efter bilen blev malet angående for og bagkofangeren som ikke var malet ordenlig, så fik de en tur igen, men det bliver rettet lidt op men igen ikke helt.. han virkede ret sur, men så svarede han at det bliver sådan noget klat maling fordi man ikke har skilt bilen ad, men det sagde ham taksatoren for maleren ikke noget om at det var bedst og skille den ad inden jeg fik den indskrevet, men hvad ville i kræve? At resten af bilen også skal slibes ned og males om? Bare tanken om at halvdelen er bilen sikkert også er malet sådan gør mig bange...

    Tænker bare at hvis man ved på forhånd at det er bedst og skille bilen ad så skulle han bare have nægtet og tage i mod bilen?

    Her er lidt flere billeder af forkofanger og sideskærmen, hvor der ikke er malet helt op til skærmen


    profilbillede
  • #9   23. jul 2016 Forkofangeren her

    profilbillede
  • #10   23. jul 2016 Det ser jo tosset ud!

  • #11   23. jul 2016 Må man spørge om det er Peugeot selv der har formået at lave sådan noget sjusk?

    Hvad siger forsikringsselskabet til det? Man piller da for det første kofangeren af. Den sidder ofte med max 10 skruer. Et ordenligt værksted havde gjort det når der er tale om en skade.


  • #12   23. jul 2016 Bed om at se taksator rapporten. Hvis det er givet til af og på montering af kofanger. Så kan de bare lave det om.

  • #13   23. jul 2016 Uanset hvad der er givet er det sjusk at male direkte oven på den gamle lak og specielt et så tydeligt sted som ved tankdækslet smiley

    Forstår ikke at en maler vil male sådan noget.


  • #14   23. jul 2016 Det er jo katastrofalt elendigt, kan de for fanden ikke engang vandslibe overgangen og polere efter som minimum... Det er dælanedme for ringe.

  • #15   23. jul 2016 Den er kørt direkte til maler, troede selv de ville afmontere også male delene, men fik intet afvide da jeg fik den indskrevet, man går jo ud fra at man som profesionel afmontere og montere dele igen der skal males..

    Der var lang ventetid før Peugeot havde tid, tænkte derfor at jeg kører den direkte til maleren hvor Peugeot selv vil sende den hen efter..

    Udover det er sidestolperne også malet i begge sider, der har de heller ikke afmonteret dørelisterne for og male, så det er på samme måde (klatmaling)


  • #16   23. jul 2016 Det kommer jo stadig an på om taksatoren har givet til at afmontere og påmontere delene. Ellers ring til din forsikring og sig du ikke er tilfreds.

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #17   23. jul 2016 Hvorfor også køre den direkte til maler? det skal jo igennem værkstedet først det er dem der har takseret bilen og sendt den til maler. så det er også værkstedet der skal afmontere delene, skille ad og samle igen. Du får intet ud af at køre den direkte til maler andet end samme resultat

  • #19   23. jul 2016 Mick H.
    Taksatoren er fra malerværkstedet af, det er ham der har takseret bilen, min taksator fra forsikringselskabet hævder og sku have betalt for at male det hele om, men er vi ikke enige om at man ikke maler oven på gammel lak? det da sjusk!

    Min taksator har også sagt hvis du ikke er tilfreds så måtte jeg ringe til ham smiley

    har ikke så meget styr på hvad værkstederne kan, fik afvide at jeg bare kunne køre den hen til maler også vil de kunne tage den så snart der var tid og det skulle gå ret hurtigt da der ikke var lang ventetid hos dem, men jeg har intet få oplys om at de ikke vil afmontere kofanger og skærmene samt gummilister der måtte være..

    synes også at på kølerhjelmen er der nogle gamle stenslag som ikke er spartlet til hvilket indikere at hjelmen ikke er slebet ned og malet efter..

    selv nummerpladen har ikke været pillet af da forkofanger blev malet -.- ..


  • #20   23. jul 2016 Det lyder lidt underligt det du skriver. Får du en skade på bilen. Skal den på et værksted. De får taksatoren ud fra dit forsikrings selvskab. Lyder satme underligt hvis din taksator fra forsikrkngs selvskabet er maler smiley

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #21   23. jul 2016 Ja en skade skal altid forbi værkstedet og blive takseret. for det er værkstedet der klargøre tingene til maler adskille og samle. stenslag på forklap skal han ikke gøre noget ved medmindre det er en del af skaden, men de fleste ville nok gøre det for at få en pænt resultat. men det lyder ikke rigtig til at han har sigtet efter det

  • #22   23. jul 2016 Ligner sku noget Pierre har malet det der. Har haft præcis det samme. Brokkede mig mange gange

  • #23   23. jul 2016 #Nikolaj
    Ham fra malerværkstedet af sagde at han var taksator, men det vidst ikke min taksator fra forsikringsselskabet..

    Det er 2 forskellige personer
    Han vurderede hurtigt hvor meget det ville koste og få lavet, nej det er faktisk bjørnsautolak fra Slagelse der har malet det, han ejer også lakexperten..


  • #24   24. jul 2016 det da for ringe at hvis der er betalt for en hel lakering af bilen at den så bliver klatmalet for det bliver sgu at se

    ring til taksatoren og fortæl at maleren er hverken til at hugge eller stikke i og ikke holder sig til det der er blevet betalt ud fra


  • #25   24. jul 2016 Forstår ikke helt det her. Hvor er forsikringsselskabet nu henne i verden? Er taksator også ansat i den lakbiks?

  • #26   24. jul 2016 Nej nej personen fra malerværkstedet kaldt sig selv taksator det var ham der vurdere hvad det vil koste og få lavet min bil

    Min forsikrings taksator har så godkendt at få bilen lavet( en helt andet person) som har fortalt mig at jeg bare skal ringe hvis jeg ikke er tilfreds!


  • #27   24. jul 2016 Du skal slet ikke snakke med maleren, du skal bare ringe til taksatoren og sige det er noget værre sjusk de har lavet. Der er ikke malet fra kant til kant, hvilket man som minimum skal gøre hvis man ikke har i sinde at fjerne overgange som her.

    Desuden MÅ lakken ikke skalle af, det er sjusk i værste grad, og hvis manden selv er taksator burde han få taget uddannelsen om.

    Så ring til forsikringsselskabet og få dem til at rykke i malerens øre. Du kan i princippet være ligeglad med hvor pisse sur maleren bliver, de kan bare lave det ordentligt første gang.

    Oplevede det samme med en kundebil der havde få lavet sin bagkofanger om. De havde plastiksvejst den, men ringe resultat og lakket den om.
    Bagkofangeren var sådan set malet ok, bortset at de uden tvivl havde slebet det efterfølgende og IKKE poleret det ordentligt op igen.

    Så retur med den + sure miner fra dem. Fik den igen men nu kan man se plastiksvejsningen plus at alle huller og parkeringsfølerhuller var fyldt med poleringssnask.
    Vi ringede igen til forsikringen og der blev bestilt en ny kofanger og en tur til maleren igen. Samme tur igen, men kunden ville så have jeg polerede den for ham i stedet for de klaphatte. og den blev fin bagefter. Så malerarbejdet var ok, det var bare alt det andet der ikke fungede

    Magen til ringe arbejde har nu aldrig stødt på.
    De skulle i hvertfald aldrig have min bil i hænderne


  • #29   24. jul 2016 Jeg ville foreslå til din forsikring at de finder en anden autolakere, en gang fusk altid fusk.

    Nu ved jeg ikke lige hvordan det fungere når din forsikring skal køre reklamationssag på det firma, om den skal males det samme sted nu når de har betalt? Selvom det jo i hvert fald ikke skal gå ud over dig at de ikke kan male biler.

    smiley


  • #30   24. jul 2016 Man må kunne argumentere over for forsikringen med, at der jo ikke bare er tale om en lille fejl, men direkte sjusk. Det kan man (forsikringen) ikke stille sine kunder.

  • #31   24. jul 2016 Det er da meget normalt at et værksted selv takserer skaden og anmelder det til forsikringsselskabet hvis det ikke er de store skader der er tale om - sådan skete det også tilbage i 1996 da jeg stod i lære hos Nissan.

    Da min Fiat Ducato blev påkørt af en truck så sidepanelet ved skydedøren skulle skiftes, der anmeldte Fiat det selv til forsikringen uden der kom en taksator ud, det samme da der var en stiv grønlænder der på cykel kørte ind i min kofanger og ridsede den - begge skade er sket inden for det sidste år og begge blev klaret uden taksator kom ud, men bare fik billeder tilsendt. Der var heller ikke nogle af skaderne der kostede over 7.000 kr.


  • #32   24. jul 2016 Jaja, men jeg forstod det som om at taksatoren i forsikringsselskabet også selv var ham der havde lakbiksen smiley Forvirrigen var stor smiley

  • #33   24. jul 2016 #32 det ville da ellers være en fin fidus den der - og helt sikkert en god forretning i sidste ende smiley

  • #34   24. jul 2016 Præcis smiley

  • #36   24. jul 2016 Ja, forsikringsselskabet må reklamere over det. Du kontakter bare forsikringen. Tag en masse billeddokumentation - også af hele bilen. Er der farveforskel på kofangerne i forhold til karossen også?

  • #37   24. jul 2016 Tak for svarene, altså kan ikke se direkte om der er farveforskel, men de har vidst selv malet skærmene over da der var en farveforskel, måske lidt med taget, har ikke kigget ordenligt efter, men ringer lig til min taksator fra mondux også hører i fra mig igen i morgen om sagens forløb smiley

    Tak for svarene alle sammen!


  • #38   24. jul 2016 Hvis det allerede skaller ved tankdækslet går der sgu nok ikke længe før hele bilen ligner hud der skaller efter en god omgang ude i solen. Det må være en helt ny omlakering der skal til.

  • #39   25. jul 2016 Har lige haft fat i min taksator fra mondux, han har sendt sagen videre til en der kører i mit distrikt, så først om en 14 dages tid når han er tilbage fra ferie kan de se på bilen..

  • #40   25. jul 2016 Det ville jeg ikke være tilfreds med.

  • #41   25. jul 2016 Hvad mener du med det? Har spurgt han om jeg ikke kan køre op til ham, men det vidst noget med at taksator kører op til maler med bilen og diskutere hvad der skal laves og evt refundering af det betalte beløb, kan godt se det er lang ventetid, og at bilen nok vil skalle af med tiden..

  • #42   25. jul 2016 Jeg synes bare ikke det er rimeligt at du skal vente fordi en er på ferie. Så må en anden tage sig af sagen.

  • #43   25. jul 2016 Så må de stille en anden bil til rådighed i mens, det kan du faktisk godt tillade dig at forlange.
    Specielt nu hvor der er gået så mange dage med den her problematik


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #44   25. jul 2016 Det lyder godt nok som noget værre fusk. så kan der ikke laves nogle skader i dit område i 24 dage fordi taksator er på ferie. Det lyder som en god løgnhistorie

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #45   25. jul 2016 14 dage

  • #46   25. jul 2016 Som jeg forstår det er din taksator faktisk ikke på ferie men vil sende det videre til en højere oppe i "systemet". Han må da bare få gjort den sag færdig.

  • #47   25. jul 2016 Hej
    Virker sjusket og uprofessesionel
    Det er en ommer !
    MVH KP


  • #48   25. jul 2016 #43
    Så må de stille en anden bil til rådighed i mens, det kan du faktisk godt tillade dig at forlange.
    Specielt nu hvor der er gået så mange dage med den her problematik


    på hvilket grundlag???

    bilen kører lige så fint om der er noget maling der skaller af eller ej.
    når de 14 dage er gået, og taksatoren skal have bilen med sig for at klage, så er vi enige om at der burde sættes en anden bil i mens og også når den skal males om - men indtil da så er det da bare der ud af....


  • #51   26. jul 2016 Det er fordi det er Mondux, den ringeste service

  • #52   26. jul 2016 Har du haft mondux før?

  • #53   26. jul 2016 Du skal køre til det værksted der har reparere skaden og klage ( Peugeot ) de skal så sende klagen videre til maleren, det med om farven passer er altid svært at se på billeder, på grund af lys og vinkler.
    Havde jeg stået i din situation havde jeg kørt til bare til skadecenteret og forlangt at fejlene blive udbederet, for ellers måtte de betale rengingen fra en anden maler efter eget ønske.


  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #54   26. jul 2016 Sagen er helt klart: du skal klage til dit forsikringsselskab, hvis dette har været indblandet. Forsikringsselskabet er ordregiver til værkstedet/maleren. ALT skal foregå skriftligt ellers løber de om hjørnet med dig.
    Er du medlem af FDM, kan du få rådgivning dér, hvis forsikringsselskabet stiller sig på tværs. FDM medlemsskab er altid alle penge værd!


  • #55   26. jul 2016 Fanme surt, at man skal få sådan noget retur fra maleren. Baseret på de biler jeg selv har haft til maleren inden for de seneste par år, må jeg imidlertid bare erkende, at der ikke kan være særlig megen faglig stolthed tilbage i malerbranchen.
    I dette tilfælde ville jeg også reklamere via ordregiveren, som må være værkstedet. Så må de tage den med maleren.


  • #56   26. jul 2016 1. Du kan ikke som privatperson kontakte en taksator!
    2. Du skal have et cvr. Nr. for at en autoriseret taksator kan taksere en bil!
    3. Hvis du er privatperson, kan du ikke sende en bil til maler, på et forsikringsselskabs vegne, da du ikke har et cvr. nr. og ikke kan sende en regning til forsikringsselskabet.
    4. Hvis du som privatperson selv, sender en bil til maler, hæfter du selv for regning, og evt. fejl og mangler.
    5. Hvad du skriver, og hele sagen virker useriøs, og jeg vil næsten kalde dig bedrager. I bedste fald useriøs i dette forum.


  • #57   26. jul 2016 Det er jo meget enkelt . Bilen har ik været adskilt ordentligt . Du skulle nok ha kørt den på et værksted som stod for adskillelse inden lak . Det er der ik mange malere der gør . Og til alle de kloge hoveder så kan de fleste malere mekanikere pladesmede og hvem der ellers er i bilbranchen taksere en bil . Og forsikringen godkender den så via foto eller kommer og ser bilen oftest ved store skader .

  • #58   26. jul 2016 Maler b! Du er dog et skvadderhoved..... Læs hans tidligere forum indlæg, ( der er kun 3, hvilket ikke skulle være for langt for dit beskedne intellekt.) Derfor mit indlæg, og min sarkastiske kommentar! Men vi er vel enige om at der skal være et cvr. nr. bag takseringen??????

  • #60   27. jul 2016 Kim lindberg, tal lig ordenligt!

    hvor meget har du selv styr på?
    hvad mener du forresten med at jeg er bedrager og useriøs?

    Forsikringsselskabet har selv sagt ok for at den bliver kørt til maler og det med og hæfte for at fejl og mangler den hænger forsikringen selv på, da de selv har sagt ok for at den må køres til maler!

    Hvad er problemet med de 3 forumemner jeg har skrevet Kim ?


  • #61   27. jul 2016 Snak dog pænt, Kim!

  • #62   27. jul 2016 min golf blev malet ved Bjørn og det var også sjusk. Det hele skal laves om igen. smiley rigtig dårlig erfaring med dem

  • #63   27. jul 2016 Jeg er snart udlært autolakerer, og som som min chef siger når jeg henvender mig i forhold til lige sådan nogle situationer får jeg at vide "vi kan ikke trylle, det må blive så godt det kan når vi ik får for afmontering" (vi har pladesmed der adskiller ting hvis vi får penge for det af forsikringen/kunden)

    Min mening om din situation er at du har et forsikrings selskab som har valgt en forkert måde at behandle sine kunder, ifølge loven må en kunde ikke være dårligere stillet efter skaden end kunden var stillet før skaden, både kvalitetsmæssigt og visuelt, det lærer malere på skolen så det ved de sjuskhoveder godt! Malerne de prøver nok at springe over hvor gæret er lavest for at nå flest skader muligt og går så på kompromis med kvalitet, ved os der konfrontere vi forsikringen/taksatoren/kunden og tager billeder af emnet, hvis der skulle være noget vi mener bliver for ringe lavet uden afmontering..

    Jeg vil sige det sådan, du er i en uheldig situation men det er det, fejlen ligger hos forsikring og maler, det er rigtigt at maleren kun maler til kant hvis han kun har fået for overfladelakering og ikke afmontering af dæksel/forklap/døre/bagklap osv... men at male oven på noget som er uslebet kan man ik, det er sjusk..

    husk altid at få afmonteret delene hvis muligt, der er ofte steder vi ikke kan komme til at arbejde på hvis der ikke er korrekt afmontering, og det er både irreterende for os at arbejde med, og forvringer kvaliteten, husk, at i ikke må være dårligere stillet efter end i var før


  • #64   27. jul 2016 #55 vil bare lige sige jeg tror der er steder som er bedre end andre, i forhold til hvad vi vil aflevere, noglegange er der flere om skylden, f.eks har jeg da ordnet ting som skulle have været sandblæst, men når vi ikke får penge for det så er det jo udelukket, derimod så har jeg respekt for kunder, og gør det rigtigt hvis det kan lade sig gøre med det værktøj vi har. Arbejder hellere over for at kunne stå inde for mit arbejde, frem for at smutte til tiden og gå på kompromis med kvaliteten, fordi så ved jeg at der ikke pludselig kommer en bil og en sur mand retur som har noget fornuftigt at sige, jeg har mit på det rene, og det vil jeg da give dig 110% ret i at det er ikke alle der har det, og det er en skam. og det gælder sgu alle brancher.. det er godt at kunne de mest basale ting selv i denne egoistiske verden hvor alt skal være billigst og "bedst" /:

  • #65   27. jul 2016 Men en maler bør vel ikke påtage sig opgaven hvis han ikke kan stå inde for kvaliteten, fordi der ikke er afsat nok til opgaven?

  • #66   27. jul 2016 det har du ret i, jeg ville også have sagt nej til arbejdet hvis det ikke skulle blæses,(det drejer sig oftest om den der kant der er på touran og lign ved bremselys, der ruster de, og det skal sandblæses, man kan bare ikke komme ordentligt til med alm, sandpapir/rust dremel i hjørnerne hvis rusten er dyb smiley

  • #67   27. jul 2016 #62
    hvad har du så gjort ved det sjusk som malerne fra bjørn har malet?
    #63
    tjaa, men min taksator fra mondux fortalte mig at de har betalt for at male det hele dsv til og med kant med afmontering, og hvor det skulle have været slebet helt ned hvilket ikke er sket...


  • #68   27. jul 2016 hvis de kan dokumentere det så er det malerens skyld, ellers så må de selv finde ud af det, din bil skal i hvert fald laves

  • #69   28. jul 2016 Har lige set taksator rapporten, forsikringsselskabet har ikke givet maleren lov til og afmontere dele og male, det kan jeg vel klage over?

    Hvad med underdelen, hvor maleren har malet direkte over motor bundpladen, tror ikke den kan bruges mere... Skal love for at det heller ikke ser godt ud dernede..


  • #70   28. jul 2016 Det desværre taksatoren der bestemmer hvad man må og ikke må. Men derfor kan du stadig klage over sjusket maler arbejde

  • #72   28. jul 2016 Altså vi dækker bundpladen af hos os, medmindre de har været malet over før, sjusk ja smiley

    Jeg ville høre rundt hvad folk har fået erstattet og så snakke med din forsikring om det kan være rigigt at du bliver nød til at skifte fordi de ik engang kan noget så simpelt som at vælge et respektabelt malerværksted smiley


  • #74   28. jul 2016 Kør til automaler lauget hvor det så end ligger.

Kommentér på:
Lak skallet af efter lakering

Annonce