{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel additiv
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   24. jul 2016 lad vær, det har lige kostet mig en motor, hold dig fra det skidt

  • #3   24. jul 2016 Hvordan kan diesel aditiv koste dig en motor?



  • #4   24. jul 2016 Adjektiver i tanken gør intet ved turboen og har intet med den at gøre... Det er kun adjektiver til indsugningen man skal passe på med..
    Adjektiver i tanken kan ikke smadre en ellers vedligehold motor..


  • #7   25. jul 2016 sjovt at folk tror det er noget der kan diskuteres ... ligesom diskussion om gud findes.
    Wtf.

    Men tak for info.


  • #12   25. jul 2016 Det er selvfølgelig muligt at det bare var mig der blev bedre og bedre til at køre økonomisk i min gamle Mondeo, men efter at have kørt en 1/2 l belladd i over 10 optankninger gik jeg fra at køre 15,2-16,4 i perioden før til istedet at køre 16,8-19,0


  • #13   25. jul 2016 Hvor mange af jer der siger det ikke virker det mindste, har i overhovedet prøvet det eller bare "hørt om det" ?
    Og holder i regnskab over jeres forbrug?
    Nu har jeg selv holdt regnskab over 1.585,6 liter diesel fordelt på 30 optankninger over 27.315 km med et dårligste forbrug på 15,23 km/l og bedste 19,0 km/l - så det er ikke ren indbildning smiley


  • #18   25. jul 2016 Skal du være rigtig god ved den så skil så meget ad du gider - især indsugning, EGR, turbo og rens det ordenligt, servicerens i tanken og så alm additiv ved hver tankning til den har ædt sådan en flaske. Næste service kan den så få en servicerens igen..
    Kørselsmønster og kørestil har selvfølgelig meget at sige ifht hvor hurtigt den kokser til, så nogen har nok større problemer (og øget forbedring ved rens) end andre.
    -min egen havde iøvrigt kørt 385.000 da jeg overtog den


  • #19   25. jul 2016 Additiver er penge ud af vinduet, ja jeg har prøvet nogen af dem og det er lort.


  • #20   25. jul 2016 Ahh pind hvorfor mon din olie så også har en masse rense additiver i sig idag? .. Alle de videnskabs folk der nu arbejder med de produkter til dagligt og designer dem, de er jo bare penge griske folk...

    Normale mennesker tror bare at de additiver er mirakel midler der kan alt, er din motor blevet vedligehold dårlig vil intet vidundermiddel hjælpe..


  • #21   26. jul 2016 Jeg har haft hældt en flaske bell-add i min Vectra C 1,9cdti og det gjorde faktisk en ret så stor forskel. Den starter nemmere og selvom jeg ikke vil påstå at den har fået flere kræfter så har den fået en mere jævn motorgang og træk.



  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #23   26. jul 2016 vinder ca 1.5-2km/l med diesel adittiv på 2.0hdi, samt mere jævn motorgang.
    ved 90% motorvejspendling. testet over et år med ca 30.000 km. Den "hoster" heller ikke så meget sort røg ud, når man træder pedalen i bund.

    Dog får jeg bedst resultat i vinterhalvåret, hvor det mest tydeligt på sådan en kold diesel om morgenen.


  • #24   31. jul 2016 1 liter diesel additiv koster 1000kr, så hvor meget er der hentet ved at køre 1,5 km. længere?

  • #25   31. jul 2016 Hvor giver du 1000kr for en liter additiv??

    Jeg giver ca 59kr for 250ml


  • #26   31. jul 2016 Giver 140kr for 1/2 l belladd https://landberg.dk/bell-add-diesel-additiv-500ml-p208

  • #27   1. aug 2016 På en tilfældig tankstation, det er bare ikke pengene værd, man får flere kilometer ved at købe diesel for de samme penge.

  • #28   1. aug 2016 Det handler nu også mere om at få renset skidtet ud end at køre længere literen.. Du skal jo ikke blive ved at hælde additiv på, men den kører stadig den lille bitte smule længere uden additivet efter "kuren"
    For mig at se er det da også lige meget om dieselen koster nogen øre mere literen, hvis motoren kører bedre på det? Ligesom jeg ikke kun går efter prisen når jeg handler motorolie smiley

    Men klart at hvis maskinen er pinligt ren indvendig og kører snorlige så er behovet for additiv og rens der ikke og vil heller ikke gavne.. smiley


  • #29   1. aug 2016 Der er stadig ikke noget i de additiver som kan forklare prisen på dem, andet end at det er fup, en halv liter acetone koster 15-20 kroner og virker bedre.

  • #30   1. aug 2016 Lad være og diskuter det med ham.
    Selvproklamerede eksperter er der nok af i dk


  • #31   1. aug 2016 Man behøver ikke være ekspert for at vide at brændstoffet ikke skal i nærheden af turboen, jeg fortæller bare om min erfaring med de "vidundermidler" som er langt overvurderede.

    Hvis du ikke vil diskutere så slet din bruger herinde, og find nogen der gider holde dig i hånden.


  • #32   1. aug 2016 Hvem snakker om brændstof i turboen da?

    Det bedste du kan gøre for den er som sagt at adskille og rense mekanisk og vil du undgå at skulle gøre det alt for tit så tag og få lukket af for din EGR! Udstødningsgas i indsugningen gør bestemt ikke noget godt for din motor!
    Og så kan jeg jo kun fortælle om min egen erfaring med det som altså har været positiv..


  • #33   1. aug 2016
    Ved du hvordan en egr fungere ? Pind


  • #34   1. aug 2016 Henrik kan man undgå lampe hvis hvis man blokere sin egr ?

  • #35   1. aug 2016 Ja da smiley mne Det kommer meget an på hvilken bil det er og hvor gammel om du bare kan blokere den eller om den skal skrives ud af motorstyringen via OBD..
    Eks. Min Galaxy er gammel nok til at jeg bare kune hive vakumslangen af EGR og stoppe en bolt i slangen, så åbner den ikke EGR. På min mondeo puttede jeg en blændplade for EGR, men den tændte lampen efter noget tid, det kører den heldigvis ikke anderledes af og lampen slukkes nemt med en billig tester. Samme mondeo bare før facelift tænder ikke lampen..


  • #36   1. aug 2016 Risikere man slet ikke at få noget skidt i motoren ved at stoppe sin egr med alt muligt ?
    Eller skal enden der sidder ind til indsugningen bare være åben og så blokere man bare for sttkke der sidder på udstødning ?

    Kunne være fedt hvis man bare kunne fjerne det via obd.
    Det drejer sig om en 207 fra 08 og en ibiza fra 13 det kræver jo nok en obd kodning.


  • #37   1. aug 2016 Ja det skal nok kodes for ikke at lyse i lampen.
    Forestil dig EGR ventilen som et t-stykke, hvor den friske indsugningsluft kommer fra intercooleren og ind i indsugningen og ind fra siden sidder ventilen så og lukker udstødningsgas med ind i indsugningen, så blokere du for det rør med ustødning så der kun kommer frisk ren luft til indsugningen, alt skal stadig være helt tæt smiley
    Blokere du med en blændade er du helt sikker på der intet udstødningsgas kommer med ind, hvis du kun fjerne vakumslangen eller gør det via OBD så åbner ventilen ikke længere og hvis den ellers virker som den skal og stadig kan holde tæt så kommer der heller intet udstødning med..


  • #38   1. aug 2016 Her ser du en EGR hvor der er ved at komme en blændplade for røret der fører udstødningsgas op til


    profilbillede
  • #39   1. aug 2016

    profilbillede
  • #40   1. aug 2016 Og sådan her kommer det til at se ud UDEN at slå EGR fra, det er det her der gør at din bil ryger sort når du krudter godt til den efter at have kørt pænt noget tid

    profilbillede
  • #41   1. aug 2016 nice.
    Tak for at få det forklaret med billeder og det hele.
    Vidste faktisk ikke at når man snakkede om tilsodning af egr, at det var så voldsomt.

    Men dvs. hvis jeg kan slå egr fra i obd behøver jeg ikke blænde den eller noget ?


  • #42   1. aug 2016 Det kan ihvertfald være så voldsomt! Min mondeo var ret slem men den havde også rundet 400.000 smiley
    Den soder også mindre til hvis du altid kører med fuld gas (men ved 100% gas er EGR ventilen også lukket)

    Og ja det er rigtigt, så længe din EGR fungerer som den skal er det nok at kode den!
    Syn er heller ingen problem da de måler røgtæthed og den måling vil kun blive væsenligt bedre når EGR er slået fra smiley


  • #43   1. aug 2016 hold da op.
    Og jeg var ved at undersøge at blokere min egr den anden dag.
    Selvfølgelig på en bil der ikke har plader på og køre på danske veje smiley



Kommentér på:
Diesel additiv

Annonce