{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tømme dieseltank peugeot
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   26. jul 2016 Den skal sikkert helt afmonteres

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   26. jul 2016 i har vel ikke haft den startet?

  • #3   26. jul 2016 Du skal under ingen omstændigheder prøve at tænde bilen for så skal den udrenses helt
    Hvis det bare er fyldt på tanken så er det kan den der skal ordnes


  • #4   26. jul 2016 Jow den har været startet. Hun kørte hjem på trods af det. Den kører faktisk fint. Jeg prøver at købe en slange/billig pumpe til at suge det op

  • #5   26. jul 2016 Hvis I har kørt den hjem, så er den sku nok færdig!

  • #6   26. jul 2016 Evt. kan man afmontere brændstoftilførslen et sted i motorrummet og sætte en slange på ned i en beholder - og så sætte tænding på - så vil forpumpen tømme tanken smiley
    Kontakt evt. autohjælp, hvis I har abo - de har måske en løsning.


  • #9   26. jul 2016 Tænker lidt man kunne drille den lidt
    Købe en billig pumpe i Harald Nyborg og suge benzinen op af tanken og så smække et nyt brændstof filter på med en gang Bell ADD i og så drøne en god tur i bilen ?
    Benzinen vil jo lægge nederst i tanken så når pumpen begynder at suge diesel op så er den tømt ?:)


  • #10   26. jul 2016 Kun en ide
    Gjorde det med en fyrtank da der var kommet komdensvand i


  • #11   26. jul 2016 sug alt det op du kan ved slangen på brændstoffilteret med en pumpe, skift brændstof filteret og fyld den helt op med diesel og en gang bell add.

  • #12   26. jul 2016 Fedt med alt den input!

  • #13   26. jul 2016 Der var 45l diesel og ca 15l benzin

  • #14   26. jul 2016 Men er det ikke hele systemet som skal renses nu? Der er jo Benzin overalt, nu når den har kørt?


    Jeg lavede samme nummer for mange år siden, det var en større opgave... smiley


  • #16   26. jul 2016 Konen skal bare ha lov!

  • #18   26. jul 2016 Hold nu op med den skræmme kampagne. Jeg har engang kørt rundt i en Sprinter 315 hvor hende der havde kørt den før mig havde fyldt ca 55 liter 95 oktan på, og bevares den var da noget mere sløv til at starte men kørte ellers fint nok. Troede egt det bare var fordi at den var gammel (den havde kørt ca 400,000) men endte så med at kører til Mercedes med den.

    Mig og mekanikeren stod og tømte en næsten fuld tank for Benzin og han var overrasket over at den faktisk havde kørt på det uden de store problemer og uden at den havde virket sløv at køre i udover at den skulle kører lidt længere på starteren for at starte.

    Men vi tømte tanken, skyllede den og så fyldte vi lidt Diesel på og den fik lov til at skylle i gennem med diesel og jeg var på hjul igen. Og bevares jeg ved godt at hvis det havde været en VW Passat eller deslige så havde det betydet død motor....


  • #19   26. jul 2016 Når vi snakker ældre diesel motorer, så kan de vidst bedre klare en omgang benzin end tdi og hdi motorer.

    Men ja bilen har kørt fint indtil videre.

    Det er ellers lykkedes mg at få filteret af, juhuuu

    Så prøvede jeg at tømme tanken for diesel, men en haveslange er vidst for stor til at kommehelt ned. Vil I ikke mene at jeg skal skaffe mig en tyndere slange knap halv så stor? Eller gør jeg det bare forkert...


  • #20   26. jul 2016 Køb sådan en billig pumpe i Harald skrald og sug op indtil der kommer diesel med ud så er den tømt og der vil kun ligge diesel tilbage i tanken .

    Uanset hvad så er der grund til at det hedder en benzin og diesel motorer


  • #21   26. jul 2016 #20 benzin og diesel vil hurtigt blande sig, men hvis der kun er 1/4 benzin og det er en gammel bil, ville jeg nok bare køre stille og roligt og hele tiden tanke diesel på, så andelen af benzin blev mindre og mindre.

    Var der derimod kommet diesel i en benziner, ville jeg tømme tanken, da dieselen ikke forbrændes men ophobes i motorolien, så oliestanden bliver for høj og bilen begynder at ose, bliver svær at starte eller få til at køre i det hele taget og motorolien også må fornyes.


  • #22   26. jul 2016 Enig med Ole
    Tror bare at situationen på den sikre side vil sige tøm tanken i begge tilfælde og kør ikke i tilfælde af du får kvajet dig!
    Tror bare benzinen er tungere end olien så man kunne bundsuge benzinen ud
    Med igen tja så er den sku nok blandet eller ihvertfald i tilfældet af den er prøvet at køre hjem i . smiley


  • #23   26. jul 2016 Hold da op det er svært at tømme den her bil. Jeg kan ikke komme haveslange i ved tankdækslet pga at slangen ikke kan komme ned til dieslen. Og jeg kan ikke åbne dækslet under bagsædet inde i bilen.

    Det er dog to brændstofslanger med to forskellige pile. Jeg prøver i morgen at sætte tænding på og så kommer der forhåbentlig noget ud...

    God plan?



  • #24   26. jul 2016 Den ene slange er føde slangen til motoren, den anden er retur

Kommentér på:
Tømme dieseltank peugeot

Annonce