{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vanoss eller ej?????
  • #2   28. jul 2016 Tak, er der noget specifikt man skal kigge efter på en vanoss? har hørt de er ret dyre at skrue på hvis de brækker sig.. der skal tryk på bilen, så spørgsmålet er om det er bedre med en alm uden vanoss..

  • #4   28. jul 2016 Vanos er ikke en ulempe, og går sjældent i stykker. Men de gamle 325i har næsten aldrig vanos. Systemet er langt bedre på m52b25 eller m52b28, altså 323i eller 328i. Det er også helt andre typer motorer.

  • #5   28. jul 2016 Vanos går sjældent i stykker? aaah.. Skal vi nu ikke lige. Okay, det går måske ikke i direkte smadder, men man må forvente nogle skralde/mislyde på de gamle E36 Motorer.. Men ja, hvis vanos går sig en tur, så er det ikke bare noget man laver uden viden. Det skal indstilles helt korrekt.

  • #6   28. jul 2016 Kan ikke sige andet end at du skal holde det så simpelt som muligt når det skal tunes. Gerne en M50 motor, uden vanos. Så duer det.

  • #7   29. jul 2016 Ofte er det altså kun nogle tætningsringe som skal skiftes i vanos-enheden i motoren, så er raslen fortid. Har man klapren, kan dette ofte også løses med et andet afstandstykke imellem lejerne.
    Mange komplette enheder er nok blevet skiftet, som kunne reddes relativt nemt.

    På de første vanos som min M50TU er det noget bøvlet, de senere er væsentligt nemmere.


  • #8   29. jul 2016 Vanos er ikke dyrt at reparere på nye pakninger samt lejer kan købes for 3-400kr og tager en formiddag at skifter. Har selv renoveret min på min e46 pga mislyde smiley

  • #9   29. jul 2016 tak boys:-)

Kommentér på:
Vanoss eller ej?????

Annonce