{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

Lydisolering af Seat Altea Van {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har anskaffet mig en Altea på gulplader, men er du gal der er støj i sådan en vogn. Men derudover er det jo enlig en fin bil, så ville genre have gjort noget ved lyden.

Har set en del foto albums herinde, og fremgangs måden er jeg enlig ikke i tvivl om.

Men nogle erfarne herinde, som kan anbefale nogle prudukter. Evt. om det kan købes billigt via. udland?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydisolering af Seat Altea Van
  • #1   31. jul 2016 høreværn. evt med radio eller radio og bluetooth.

  • #4   31. jul 2016 Daniel, få fat i en rigtig forhandler... der er for mange "kloge hoveder" herinde... de fleste uden nogen reel viden desværre...

  • #5   1. aug 2016 Kan man ikke ligge isofix under så støjen fra hjulkas og evt andre steder bliver mere behageligt ?

  • #6   1. aug 2016 Dennis P

    Du vil ligge hvad under?
    Ved du hvad Isofix er? https://en.wikipedia.org/wiki/Isofix


  • #7   1. aug 2016 Ja det er lydisolerings filt
    Er du sikker på du kender til det ?

    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddamper/Lydisoleringsfilt-2000021215/


  • #9   1. aug 2016 Ja sorry
    Havde taget fejl
    Men brugte selv det filt og det gav en god ISO /:)


  • #11   1. aug 2016 Ja men nederste lag var selvklæbende og ovenpå filten
    Det var en gammel spand så skulle lyde ISO den i bagagerummet fordi det gav mere da min sub lå bagi og der var en smule dækstøj


  • #12   1. aug 2016 Du er klar ovet at det filt du linker til reelt set bare er et hundetæppe? Og det suger vand som bare satan??? nok bare mig men noget der suger vand i en bil...som ruster... det lyder som en sygt dårlig kombination... smiley

    Og ja jeg kender til det... gør du? Ved du reelt set hvad det er du har stoppet i din bil? Ikke en bil du er glad for åbenbart...


  • #13   2. aug 2016 Hvis du ligger filt i bunden af din bil og du mener det bliver vådt så tror jeg søreme du skal have tjekket din undervogn for huller smiley
    Der må sgu ikke komme vand ind i din bil smiley


  • #14   3. aug 2016 Du har aldrig våde sko? Aldrig nogen der spilder noget?

    Desuden er dæmpeevnen elendig i de plader der... Har selv lige fået stort set samme produkt hjem som vareprøve... de får også af vide at det vil jeg ikke sælge til folk...


  • #15   3. aug 2016 Nej jeg får aldrig våde sko af at køre rundt i min bil !
    Nu var det kun hvad jeg selv havde erfaring med , hvis du selv ligger inde med noget der kan hjælpe imod støj så skriv det istedet for !


  • #16   4. aug 2016 First off...
    du kalder det Isofix... hvilket er et beslag.... Hvorefter du gøres opmærksom på dette for som modsvar at forsøge at så tvivl om min viden... du kender ikke forskel på "isoleringsFilt" og isofix beslag? og så vil du betvivle MIN viden om tingene?

    samtidig tror du at et hundetæppe er det samme som isoleringsfilt... Uanset hvad biltema kalder det, så er det ikke andet end sammenvævede tæpperester, med ca 0% isoleringseffekt... Og det sælges i de fleste andre forretninger som et "hundetæppe"... min gamle hund var vældig glad for sit...

    Jeg linker ikke selv til produkter, da jeg er forhandler... dvs. det ville være skamløs reklame... noget der er ilde set her...

    Så lad mig Istedet lave en hurtig guide...

    man starter med et lag butyl... Der findes også lidt tungere produkter der har et butyl / bitumen mix.... man skal holde sig langt fra de rene bitumen produkter, da de er utroligt besværlige at arbejde med og smelter i varme, og ikke dæmper ret godt...

    Derefter kan man lægge et isolator lag... det er f.eks. lavet af opskummet polyethylen, eller neopren... Da neopren er lidt mere skrøbeligt foretrækker jeg polyethylen versionen... man skal ikke bruge tæpper eller filt eller madrasskum som nogle billige materialer er lavet af...

    i døre for at hjælpe mod stående bølger f.eks. kan æggebakkeskum bruges... de laves som oftest i polyurethan... man bør holde sig fra produkter lavet i andre mere vandsugende materialer...

    husk nu at madrasskum og tæpper også suger kondens... det ligger sig som et fugtigt lag på metallet, og til sidst vil det ende i rust...

    Derfor jeg skriver som jeg gør omkring de hundetæpper du foreslår Dennis... Nogle gange bliver det simpelthen for billigt...

    jeg startede også selv med at tro at de billige bitumen og diverse "Filt" eller "Skum" produkter virkede fint... men mange års erfaring har vist at jeg også tog fejl... Måske var det en fordel for jer andre at lytte til dem der allerede har dummet sig så rigeligt... Så slipper i selv for det...


  • #18   4. aug 2016 Hvorfor skriver du ikke det istedet for at hakke mit forslag ned istedet for ?

    Som sagt hvis du har bedre erfaring så skal du anbefale det !

    Siger bare jeg har endnu ikke oplevet at det trækker kondens for i det tilfælde ville gulv tæppe i en bil også suge det

    Jeg forsætter på min måde og du på din
    Jeg siger bare det holder og det ikke er et hunde tæppe
    God dag


  • #20   7. aug 2016 Dennis,
    Fordi dit forslag er forfærdeligt... Troede folk var begyndt at lære at de dårlige discount produkter ikke virkede ordentligt og ofte gjorde mere skade end gavn... Og så ser man en der begynder at anbefale et af de værste produkter til formålet... Som samtidig betvivler vores andres viden?

    Det ER et hundetæppe... det er ikke engang til diskution... det er fact... det er 100% samme materiale som sælges i alle andre butikker som hundetæpper... Det du linker til har bare lidt lim på bagsiden... .Så drop det der pis... Bare fordi det ikke passer ind i din opfattelse af virkeligheden, så ændrer det ikke på fakta... Og jo tæppe suger kondens og al anden fugt...

    Og som tommy skriver så er gulvtæppet i din bil imprægneret... det er hundetæppet ikke...


  • #21   7. aug 2016 Jeg har brugt det tit , og det har hverken suget fugt eller vand som du foreskriver

    Der er jo en grund til det bliver solgt som filt og ikke til hunde

    Men du kører bare derud af på din måde og så bruger jeg min
    Men lad vær med at ræk mig ned når jeg kommer med min egen erfaring ... Det er kraft..... Dårlig stil
    Gider ikke diskutere med dig så prøv istedet at hjælpe ovenstående istedet for ..

    GOD DAG


  • #23   7. aug 2016 Tommy
    Det kan jeg godt se er en god løsning
    Men det er stadig 300-400 for 2,2
    Jeg ved at mange der kører vito der har alufælge på døjer med noget aller samme støjgener som kommer fra hjulkasser bagpå
    Men super godt alternativ
    Jeg brugte filt i vores gamle caravelle og det fungerede bare super godt
    Men hvis han søger en professionel løsning så kan jeg da sagtens være ærlig og sige at mit råd så nok ikke er godt nok. smiley
    Mener bare stadig at man skal kunne dele sin erfaring her på bg uden at blive nedgjordt? Fortæller blot hvad jeg har erfaret !! Som jeg skriver længere oppe kan man selv komme med bedre ideer men hvis alle skal sidde og diskutere hinandens holdninger og meninger så skal det ske på Facebook eller andre steder for til sidst ender det med at der kun sidder snobber tilbage herinde ..
    For har efterhånden en anelse om at det er lige præcis det som er ved at ske herinde smiley


  • #25   8. aug 2016 Tommy helt rigtigt... STP produkterne er alle penge værd... det er Silent coat, Dynamat og alle de andre også... smiley Dog klamt at anbefale Ebay køb... især med tanke på at det ikke er billigere på ebay... hvis du lige husker at regne fragt med.. smiley

    Btw: dennis her er dit lyddæmpningsfilt... bare uden lim på bagsiden: http://www.dogshop.dk/shop/graa-hundetaeppe-2973p.html
    Det er et fucking hundetæppe... (Som for øvrigt er kanon godt at have i bilen når man har hund.. smiley )


  • #26   8. aug 2016 Det er faktisk nemmere bare at ignorer dig smiley

    Tommy: lyder til jeg må noget mere ind på ebay, syntes bare at fra tid til anden der falder jeg over forskellige produkter hvor udfaldet bliver det samme kr øre som at købe det over nettet ...
    Jeg laver en del bil og jeg får alle mine reservedele fra Berlin og 1-2-3 dage så står jeg med en bil del der har kostet mig det halve inkl forsendelse . Det er super ekspedition . smiley


  • #27   8. aug 2016 Dennis
    Ja når facts bliver klasket lige i hovedet på en så er det også svært at modargumentere... Så hellere ignorere... så lærer man aldrig noget.. smiley


  • #28   8. aug 2016 Jaja ..
    Køb en hund og lad den ligge på filt og lumre måske tager det lugten og ikke lyden smiley
    Det er virkelig fedt at du træder ind som vejledende guru her på bg og rakker ned på os andre smiley

    Når det er sagt- uanset hvad du sidder og griner af så er der en grund til tingene hedder som de gør . Der er jo for at vejlede . Når du står og kigger på lydisolerings filt så tænker man sku da ikke " det må jeg heller købe til min hund "?? Det er der noget der er gået helt galt for dig.

    Du virker som en der har erfaret en del med lyddæmpende materiale
    Men lad vær og spil klog på noget du tilsyn ladende kun har prøvet på en hund og ikke i en bil ..
    Jeg siger heller intet om det du henviser til , for lige sen type form har jeg aldrig begivet mig ud i fordi jeg syntes det er noget lort ide der findes andre billigere alternativer som hvad f.eks Tommy henviser til på eBay " men det rakker du lige pludselig også ned på haha smiley ?


  • #29   8. aug 2016 Hopper af tråde - den er løbet helt af sporet !
    Held og lykke med projektet


  • #30   8. aug 2016 Den type dæmpningsfilt der linkes til fra Biltema, har intet med et hundetæppe at gøre!
    Absurd sammenligning! Det er jo blot dæmpeuld/filt, som rent faktisk virker ganske fint, og især i kabinet-konstruktion benyttes flittigt.
    Det er det samme som "basfit", som for år tilbage, var ganske populært til dæmpning af især gulv/loft, og i dørsider på den rigtige side af dampspærren.
    Hvis man ikke er stødt på det før i biler, har man ganske enkelt ikke skilt nok biler ad, for det er næsten standard i en lang række biler, især tyskere!


  • #31   10. aug 2016 Essay, jeg har selv stået med tingene i hånden... Det er samme produkt... Den ene har bare lim på bagsiden... Ellers er de lavet af 100% samme materiale... Og dæmpeevnen er elendig...

  • #33   10. aug 2016 Helt enig med dig Tommy...

    Der er så mange rigtigt gode produkter til formålet at simpelthen det at overveje at købe de dårlige billige alternativer, virker som ren idioti... Til tider er der også tilbud hos forhandlerne som gør at prisen kommer under Ebay niveau... Hell ofte under det niveau det billige skrammel ligger på...

    Jeg synes Biltema er en fantastisk butik... De har bare lige nogle produkter som bare ikke er 2 potter pis værd... f.eks. det der tæppeværk der...


Kommentér på:
Lydisolering af Seat Altea Van

Annonce