{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

Tom H
Tom H
Tilmeldt:
6. okt 2009
Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41

Skift af dørlås førerdør Skoda Octavia 1999 {{forumTopicSubject}}

Jeg har gjort som der står, med hensyn til at hive dørhåndtaget ud og løsne låseskruen, der efter nøglen i, dreje den, også hive ud i låsen, den vil så kun et par millimeter ud, også kan jeg ikke få den længere ud, hvad gør jeg galt?? Vil helst ikke bruge for meget vold, da jeg kun har en nøgle til bilen smiley

Nogen med en god ide???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af dørlås førerdør Skoda Octavia 1999
  • #1   13. aug 2016 prøv at sku den lidt ind igen? eller helt ind og så sætter nøglen i låsen, trække ud i den samtidig med du løsner skruen smiley

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #3   13. aug 2016 Super, det må jeg ha prøvet, smiley

  • #4   13. aug 2016 for at trække låsecylinderen korrekt ud SKAL dørhåndtaget trækkes ca. halvejs ud INDEN man begynder at løsne skruen og så skal skruen kun løsnes til man begynder at mærke modstand - derefter vrikkes hele plaststykket med låsecylinderen forsigtigt frem og tilbage mens der trækkes udefter i det hele !
    når det skal samles igen SKAL dørhåndtaget igen trækkes halvt ud mens man skruer skruen ind igen !
    hilsen polobjørn


  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #5   16. aug 2016 Har nu haft prøvet, og det sku det samme, den vil kun lige de 2-3 millimeter ud, har prøvet at skrue låseskruen langsomt ind, mens jeg hiver ud i låsen, der strammer den kun låsen mens den er de 2-3 millimeter ude, prøvet at hive ud i låsen mens jeg løsnede låseskruen og ingenting ( hiver ud i håndtaget samtidigt ) prøvet både med at hive ud i håndtaget samtidigt og uden at hive i håndtaget,
    Nogen andre forslag ??


  • #6   23. aug 2016 Jeg skiftede låsecylindren i vores Skoda Octavia Kombi 2000 for ca. 4 år siden. Som jeg husker det, så sprøjtede jeg WD40 ind i døren gennem hullet, hvor du stikker TORX-skruetrækkeren ind. Og så lirkede jeg meget længe med låsecylinderen og lige pludselig, så kommer den ud.

Kommentér på:
Skift af dørlås førerdør Skoda Octavia 1999

Annonce