{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel insignia
  • #2   24. aug 2016 Ja det skriver den jo også men kan den gøre så den har svært ved at falde ned i omdrejninger igen

  • #4   24. aug 2016 Luftmasse vil også gi et forkert ladetryk

  • #5   24. aug 2016 Det er en 2.0 cdti diesel den skifter jeg i morgen og ser om det er det smiley

  • #6   24. aug 2016 Utæt turbo slange kan også lave ballade, går ikke ud fra du har nogen hylelyde ved acceleration

  • #8   24. aug 2016 Da ikke meget Opel værksted over dem hvis de ingen gang brug org. Tester..??
    Ville kigge på vakuum ventilen til Wastegaten.


  • #9   24. aug 2016 Det tager jeg med i beregningerne :-))

  • #10   24. aug 2016 Sidst jeg havde den fejlkode på en opel 2.0 cdti der var det en ny turbo der skulle til.

    Den overlader, og det har selvfølgelig ikke noget med luftmassemåleren at gøre. Ladetrykket er styret af mapsensoren,

    Du vil typisk kunne få bilen til at gå i nødprogram ved overhalinger ved hastigheder 70+ kmt.


  • #11   24. aug 2016 Går bilen ud af nødprogram hvis du slukker og tænder den?

  • #12   25. aug 2016 Bilen kan køre 200 ingen problem kan kan kørers i alle gear med alle omdrejninger men lige pludselig går den i program så kan man slukke og tænde og alt er normalt igen men den kan lige så godt gøre det ved 1800 omd i første som ved 3500 i 4 gear så der er ikke noget mønster i det... Havde en astra cdti der gik i program engang med den kunne jeg få til at gøre det hele tiden og altid ved 142 kmt men dette er ikke problemet her

  • #13   25. aug 2016 Var det et autoriseret Opel værksted du var på?

  • #15   25. aug 2016 Ja det var et autoriseret værksted så de er oppe ad bakke hehe men den melder for høj tryk men det kan self være alt muligt

  • #16   25. aug 2016 Det kan ikke være alt muligt, når den melder for højt tryk.

    Ladetryksventil, mapsensor, turbo.

    Utætte turboslanger, og vakuumslanger, vil alle give fejl på for lavt Ladetryk


  • #17   25. aug 2016 På min der var en mikro revne i turboslange , lageret den fejl på turbo overboost, fordi den ladede mere for at oprette holde trykket,det er klart at hvis hullet er stort vil den melde lavt tryk

  • #18   25. aug 2016 Og Har set før at ladetryk blir for højt, når luftmasse måler viser forkert, så det passer ikke, dog ikke på Opel

  • #19   25. aug 2016 Henrik c men nu melder den jo også fejl på luftmasse måler hvilket vel også kan give for højt ladetryk problem da den jo ikke fatter hvor meget luft den heldet ind når den er gået

  • #20   25. aug 2016 Præcis, og kom i tanke om de gamle Opel Dti når luftmasse måler blev slidt trak den som en bil uden turbo, fordi den sænkede ladetryk

  • #21   26. aug 2016 Fået løst problemet?

  • #22   26. aug 2016 Nej har skiftet luftmasse måler i dag men har self ikke fået slettet fejl koden men er dette nødvendigt men der laver stadigvæk løjer

  • #23   26. aug 2016 Men den er ikke gået i nødprogram men den holder stadig omdrejningerne oppe og mister trækker i sådan nogle ryk engang i mellem

  • #24   26. aug 2016 Men har købt Bell ADD turbo rens og prøver i aften at fylde turbo en inde ved Vnt en og se on det kan løsne lidt ellers tager jeg turboen af den søndag

  • #25   27. aug 2016 Sådan så det ud i indsugnings manifol men den er total renset nu

    profilbillede
  • #26   27. aug 2016 Og efter rensning

    profilbillede
  • #28   28. aug 2016 Mit gas spjæld der lagde 4 mm sod på men det hele er renset og Egr er lukket elektronisk samt mekanisk nu kørte en lille tur i går og det føltes meget bedre men må se om en går i program de næste dage men mærkeligt nok sad det hele i indsugningsmani og Egr

  • #30   28. aug 2016 Ja Egr er det værste lort der nogensinde er skabt men min blev hel rolig i tomgang men det er jo klart den Egr studs har jo stort det fyldt 90 % af min indsugning pga alt det snask troede min gamle cdti var slem men intet i forhold til dette her kan simpelthen ikke forstå hvorfor man laver det det kan umuligt gavne noget det gavner i hvertfald ikke motoren og det er sku ikke så underligt der går en turbo i ny og næ med akt det lort de får i hovedet hele tiden men aldrig mere på min bil dejligt at få lortet lukket men 4 mm stål ??B)

  • #32   28. aug 2016 Ja den har ikke gået i program sidden jeg har gjordt den i hvertfald og den er blevent mærkbar mere kvik lækkert;-)

  • Per M
    Per M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #33   17. sep 2016 Lidt sent med svar men, skift lige vakuumventilen. Min gjorde nøjagtigt det samme. Startede med den mistede trækkraft en gang imellem, måske kun 2-4 sekunder. En dag gik den så i nødprogram. Det eneste jeg skiftede var vakuum ventilen til turboen, alle problemer og fejlkoder løst.

    At den så nu ligger totalt adskildt med smadrede krumtapslejer er en helt anden historie.... Bare et godt råd: hvis den har nærmet sig 200.000, så skil dig af med den eller få skiftet hovedlejer og oliepumpe i en fart. De dør alle deromkring. Når man selv står med lorten, har man jo googlet lidt smiley Min motorblok står pt. hos Iversens cylinderservice i Horsens, og venter på de dele jeg har bestilt i England til den. (Overstr. lejer osv.) Man kan ikke få det herhjemme.


    profilbillede
  • #34   17. sep 2016 Har du overholdt olieskift og hvilken olie har du brugt, kender flere der Har kørt næsten 400000 uden problemer

  • #35   18. sep 2016 Jeg skifter som hovede regel altid olie for hver 15000 km da jeg ikke gider mine biler skal kører på slit olie

  • #36   18. sep 2016 Men mit nødprograms problem sad i sod i manifol og gasspjæld og det er total renset ud nu og sidden har problemet ikke været der

  • Per M
    Per M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #37   18. sep 2016 Ja selvfølgelig. smiley Plejer at få skiftet ved ca. 16-18.000. Mener det er Elf msx 5-30 de køber hjem til den. Der er heller ingen olieslam nogen steder i motoren eller bundkarret. Har læst et par steder på tyske insignia fora, at 2009-2011 har hovedlejer med for lidt bly, da fabrikkerne skulle nedsætte deres forbrug. Måske problemet? Iversen har faktisk en benziner inde med samme problem med 180.000 på klokken. Min havde gået 213.000. Oliepumpen ser fin ud, men den får en ny alligevel.

  • Per M
    Per M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #38   18. sep 2016 Til Holger
    Ja, der kan godt se lidt skummelt ud, derinde i manifolden. smiley
    Billede er taget fra Egr hullet inden den blev renset med Wurth I-et-rens og toiletbørste smiley Der var sgu pels på.


    profilbillede
  • #39   18. sep 2016 Det lyder som om den skal skydes af altså det med hovede lejerne kan sagtens selv lave det men det er sku for tidligt det går på dem og lidt træls for er sku glad ved bilen men ved også turboen går en tur inden så længe så der er nok at se til har så valgt at blanke Egr da jeg ikke gider de problemer der men hvad er symptomerne på lejerne eller er der nogle??

  • #40   18. sep 2016 Og det der med Egr er blanket af giver så en motor lampe der kommer og går og havde min tester på bare for at være sikker på dette

  • #41   18. sep 2016 Så vidt jeg ved er det ikke hoved lejerne, men plejl lejerne der er dårlige

  • #42   18. sep 2016 Nederen men det er jo stort set samme job ud med motor og renovere så kan man snart lige så godt hovederenovere mortoren når man er i gang smiley

  • #43   18. sep 2016 Plejl lejer kan skiftes nemt, af med bundkar så kan de skiftes den vej uden andet skal skiftes

  • #44   18. sep 2016 Ja det er self en mulighed smiley

  • Per M
    Per M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #45   18. sep 2016 Ingen af plejlejerne fejlede noget, og der kommer også bare nye standard størrelse i. Men hovedlejerne var bare høvlet!
    Ja, det hele burde kunne skiftes fra bunden med lidt bøvl. Gearkassen + diverse skal af, men stadig langt nemmere end at rykke motoren ud. Jeg tog den den ud så snart jeg så de spåner der sad på oliefilteret, så skulle hele møget gøres rent fra bunden.
    Mine symptomer var: Den kørte ok, men havde ligesom fået en "hårdere " lyd i tomgang. Det hæftede jeg mig ikke så meget ved, da den kørte som sædvanligt. Så nogle uger senerne hjem fra Springsteen i Parken cruisede jeg med ca. 170 kmt, da jeg måtte sætte farten ned for forankørende, da jeg trådte på speeder igen hoppede! motoren,- what? Fik at vide det var svinghjul,- nyt på + kobling.
    2 dage senerne satte vi så et nyt svinghjul i, da der var en sjov lyd når man koblede ud mellem gearene, hmm. Stadig det samme, måske lidt mindre. Når jeg nu tænker tilbage, var det lyden af en aksel der kører i for stort hul, hvilket også ville kunne sende svinghjulet i forkerte svingninger så motoren ville hoppe/ryste. Nå afsted på sommerferie, alt gik ok. Men på vej hjem fra vestkysten med cruise på 190 (lillemor sov og ja, jeg kører alt for hurtigt) nåede vi til Silkeborg og skulle dreje fra. Jeg slap cruisen og i det samme skreg motoren under motornedbremsningen. Lige dér døde den. Jeg kunne humpe den ind på tanken, den kunne slet ikke trække eller tage omdrejninger, men ingen fejl i displayet! Jeg prøvede at starte den igen, selv om jeg godt vidste den var gal,- Lavt olietryk i displayet. Tak for softwareopdateringen Opel, som netop fjernede denne fejl, da de mente den var for følsom. Den fejlmelding ville jeg gerne have haft en måned tidligere !
    Nå, jeg får den fixet,- har kikket efter en anden motor, men fandt ud hvilken flok tyveknægte og luderkarle der handler, så hellere lave min egen rigtigt.


  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #46   8. okt 2016 Min mand og jeg står lidt i samme situation....blot er vores Insignia helt død og vil ikke starte...
    Vi var på vej på ferie og pludselig satte den ud og ville ikke starte - igen. Vi havde lige tjekket vand, oliestand mv. på sidste resteplads cirka en time før hændelsen. - ingen advarsler underlige lyde eller andet som indikerede at NU var dén altså gal.
    Vi fik en lejebil, kørte videre på ferie alt imens Insignia'en blev fragtet tilbage til Danmark på et fejeblad.
    Autohjælpen prøvede at yde start hjælp, da man troede at bilen manglede strøm. Motoren "hoster" lidt ved tænding, men kan ikke komme igang.
    Inden vi kørte på ferie om lørdagen fik bilen lavet service, ny tandrem og et gløderør blev udskiftet og fik at vide om torsdagen at nu var den klar til ferien. Servicebogen er altid fulgt til punkt og prikke. Har der været det mindste er dette blevet udbedret, da vi ofte kører Europa tyndt og derfor skal bilen være "trimmet" og "fit"
    Efter vi er kommet hjem har vores lokale Opel værksted efterset bilen og edda haft tilkaldt assistance af en inspektør fra Opel Danmark for at stille den korrekte diagnose som lyder ødelagte plejllejre grundet manglende olietryk.
    Bilen er en 2.0 CDTI (160hk) EcoFlex fra december 2011 med km 287'568 på tælleren og dommen lyder fra Opel en ny motor fra Opel i Rüsselsheim til den "fine" pris DKK 49'500,- som er inkl. montering ny kobling samt svinghjul. Oprigtigt synes jeg det er ALT for mange penge at skulle ofre på en "gammel" bil det lyder til at være Insignia-4-life set i lyset af bilens egentlige værdi.
    HVAD kan I anbefale at vi kan gøre ? Kan det repareres uden at skulle skifte hele motoren og måske spare lidt af vores lommepenge ?
    Vi har lavet en aftale med Opel at de skal vurdere vores "gamle karosse" således at vi måske kan bytte denne til den nye Opel Astra Sports Tourer. Men inderst inde har vi en fornemmelse af at "bytte prisen" bliver ret lav.
    Jeg vil glæde mig til at modtage jeres "fif" og kommentarer hertil


  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #48   9. okt 2016 Hej Morten - 1000 tak for hurtigt svar Det et noget af en melding at få ovenpå en ikke så heldig ferie. Du har helt ret og vi er rigtig glade for din feedback da det ikke er nemt at overskue en sådan situation. Familie og venner har vi spurgt til råds men synes alligevel at det var på sin plads at forhøre andre som kendte til den egentlige "hjerteoperation" af Insignia'en. Vi er spændte på Opel's pris / bytte pris som vi får at vide i morgen mandag. - Jeg skal nok holde alle opdateret da jeg stadig synes at Opel burde yde en slags kulance om ikke en hel så delvis. Vores bil nr 2 er en Astra G 1.6 8V fra oktober 1998 med km 407'431 på tælleren. Tro mig dén nærmest vipper med tagantennen som halen på en hund når garageporten åbnes "Næ må jeg komme ud at køre" kunne den lige så godt sige. Meningen var at Insignia'en skulle overtage pladsen for Astra'en men det tegner desværre ikke sådan.
    Igen 1000 tak for feedback ????


  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #49   19. okt 2016 Kære alle - Jeg beklager min sene tilbagevenden men vores uheld stopper desværre ikke her...

    Sidst jeg tunede ind her, skulle vi til møde hos Opel med henblik på en god byttepris for vores "motor-løse" Insignia Cosmo model 2011 med ALT i udstyr ved køb af den nye Opel Astra Innovation Sports Tourer.

    Da vi med sælgeren fra Opel havde gennemgået udstyrslisten på Astra'en endte vi op i en købspris DKK 371'000,- Ok fair nok - vi ville jo få "drømmebilen" i en Astra udgave. Men da vi så fik oplyst vores byttepris på Insigniaen dalede humøret en del - Opel tilbød os en bytte pris på DKK 35'000,- for vores Insignia.

    Min mand og jeg var målløse !!

    Vores Insignia har i august 2016 fået den store tur med polering og lakforsegling inkl 2 års garanti via samme Opel forhandler og den har tillige fået fornyet sin undervognsbehandling. Så vi mener selv at den ser indbydende ud i den flote sorte metallak. Stort service inkl. tandrem, vandpumpe, et gløderør, to nye bagfjedre, nye bremseklodser / skiver allround udsk. juli 2016.

    Vi aftalte med sælgeren at gå hjem og tænke over det videre forløb og melde tilbage til Opel herom den næste dag.

    Vi stod med 2 valg ;
    Enten skulle vi sige farvel vores købspris på Insignia'en som ligger på den pæne side af DKK 125'000,- som vi betalte kontant for så at gældsætte os til Astra'en i 6 år inden at financieringen løber ud + ekstra DKK 36500,- til udbetaling da denne lød på DKK 71'200,-...
    Ellers skulle vi "investere" yderligere DKK 49'500,- på Insigniaen og være gældsfrie, men stadig køre i en karosse med km 287'568 på tælleren.

    Helt ærligt vi sov slet ikke dén nat for hovedet og snakken gik med for og imod argumenter. Derudover venter vi barn, så det er også en tanke som fyldte meget mht at stifte gæld for at være gældsfrie når dén lille engang vil starte i skole - det er tankevækkende...

    Næste dag om morgenen da vi skulle på arbejde og startede vores gamle Astra G, opdagede vi at den i løbet af natten havde tabt en del olie.

    Vi tænkte at NU måtte dét her "bad-luck" da snart få sin ende.

    Min mand tjekkede oliestanden og vi kørte på arbejde - Jeg tjekkede igen efter endt arbejde...omkring samme "sjat" olie var at fine på p-pladsen, så jeg genfyldte bilen op til niveau og kørte til Opel med bil nr 2... Opel konkluderede at det var en pakning omkring krumtappen som var mørnet og at det ikke ville kunne svare sig at få udført denne rep. grundet nogle andre ting som skulle laves iht. næste syn.
    Vi kørte videre i Astra'en i ét par dage hvor så kileremmen havde fået olie og "gled" ud af sin position. Den lokale skrothandler henter bilen i morgen.

    Konklutionen på "operation" Insignia VS ny Opel Astra Innovation Sports Tourer blev at lige meget vores valg ville vi være "bundet" / Opel4Life enten af gæld på en bil i garagen eller gælds-"frie" men med en "gammel" bil med ny motor.

    Vores valg udløste sig i at vi har bestilt den nye Insignia motor fra Opel fabrikken i Rüsselsheim, så vi satser de DKK 49'500,- og tænker på sigt at sætte bilen til salg med et mindre tab.

    Bilen regner vi med er færdig inden fredag i denne uge, men så har vi ikke haft dén siden vores haveri i Frankrig tilbage fra den 5. september 2016.

    Mange tak til jer som har fulgt vores mindre heldige afslutning af sommeren 2016 - Jeg håber at I alle inkl. os får et skønt efterår uden ulykker, med et godt helbred og pas på hinanden i trafikken.


  • #51   21. okt 2016 Ved godt det er lidt for sent nu. Men ville godt ha budt 45000 på insignia'en med defekt motor.

  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #52   21. okt 2016 Hej Geilet

    Opel ringede idag for at fortælle at nu var vores Insignia igen fit for fight - dén har som tidligere nævnt nu fået isat en sprit ny motor 2.0 CDTI (160HK) Ecoflex fra Opel i Rüsselsheim fået skiftet kobling inkl svinghjul ny tandrem, vandpumpe og skal ikke til service før om km 30'000 inkl arbejdsløn har vi fået dette arbejde udført for runde DKK 50'000.- samt de vanelige 2 års OPEL garanti som på nye biler ( dette gælder selvfølgelig kun motoren )

    Dog ville jeg ikke have solgt bilen til prisen du oplyste, men nærmere de DKK 60-65'000,- som Morten D foreslog set i lyset af bilens stand.

    Vi har modtaget andre bud på brugte motorer med hhv km 80'000 på tælleren men da lød prisen på DKK 36'700,- + arbejdsløn uden kobling eller de andre "tilbehør" jeg nævnte tidligere.

    Med dette i baghovedet har vi nok truffet det bedste valg.

    Dog vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige rigtig mange tak for supporten og kommentarerne da sådanne beslutninger ikke er nemme at træffe sådan lige over-Night.

    Rigtig god weekend


  • #53   23. okt 2016 Karin b tror i ikke at i måske skulle skifte olie lidt oftere end de 30000 km jeg tror simpelthen ikke det er sundt for motoren at kører så langt på det samme olie vores for i hvertfald skiftet for hver 15000 km tror opel har været for optimistiske med de intervaller bare min mening og set i lyset af ny motor osv

  • #55   23. okt 2016 Ja det lyder også mere rimeligt men jeg har kørt med det interval sidden jeg fik bil og det bliver jeg ved med tror olie er slidt ved en 10-15 tusinde km for mærkeligt nok pumper de std biler hårdere og hårdere men de kan kører flere og flere km mellem olie skift sys jeg bare ikke hænger sammen

  • #57   23. okt 2016 Ja normalt ville jeg selv gøre det men det kan ikke betale sig gav 1000 kr med olie og filter og luftfilter så gider jeg sku ikke selv rode med det hehe det kan man sku ikke holde en time løn på men foreksembel sådan som vores bliver brugt tror jeg det er en go ide at skifte oftere den bliver self altid kørt ordentlig varm men det bliver da kørt friskt

  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #58   24. okt 2016 Kære alle 1000 tak for olie råd - ærligt så synes vi selv at have fået én på siden af hovedet af denne oplevelse med et pludselig motorskift da det for os har været / er et dyrt bekendtskab

    Insigniaen er vores første dieselbil og med vores gamle Astra G benziner fik vi altid lavet olieskift ved de 10-15'000 km. Så selvom Opel siger ét tror jeg med jeres anbefalinger at vi vil "gøre som vi plejer" for at afværgende en lignende hændelse.

    Dog er det mig stadig en gåde hvordan at det kunne gå så galt - defekte plejllejre grundet manglende olietryk - lød dommen på den gamle motor.

    Jeg synes at der burde have været en advarsel / indikator på at NU var noget galt. Oliestanden havde vi efterset cirka 1 time før at hændelsen skete og da så alt normalt ud.

    Jeg har ladt mig fortælle at der har været lignede problemer med SAAB 9-5 2.0 TiD - først tænkte jeg at det var lidt underligt, men gik sagen til bunds og fandt ud af at det er den samme motor !! Kan det være en konstruktionsfejl fra Opel?

    Vi har faktisk sendt en mail til Opel Danmark pga vores pludselige haveri. Deres kommentar hertil var at de var meget kede af bilens nedbrud men at denne var købt med 2 års garanti og derfor kunne de ikke gøre noget.

    Vores fejl er nok dén vi købte Insigniaen i juni 2016 af en privat sælger dvs. købt som beset. Dog havde den fuld servicebog og via Opel Appen kunne vi finde hele historikken så der var ikke noget at pege fingre af. Det samme siger vores lokale aut. Opel forhandler

    MEN det ændrer ikke på vores mindre chock tilstand at efter blot 3 mdr's ejerskab skulle bassen have ny motor.

    Jeg vil være rigtig ked af hvis der er andre som vil komme i samme situation som os for det tærer ikke mindst på opsparingen men også mange ærgelser frustrationer følger med.

    Rigtig god mandag kære venner og mange tak for jeres gode råd


Kommentér på:
Opel insignia

Annonce