11.506 visninger
|
Oprettet:
Opel insignia {{forumTopicSubject}}
Hej ja så var bilen lige på værkstedet da den gik i nødprogram som som det plejer at være kunne Opel værkstedet ikke finde ud af det men fik da fejlkoderne med om ikke andet....
Nu går bilen i nødprogram men kun en gang imellem
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 148
Ville kigge på vakuum ventilen til Wastegaten.
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Den overlader, og det har selvfølgelig ikke noget med luftmassemåleren at gøre. Ladetrykket er styret af mapsensoren,
Du vil typisk kunne få bilen til at gå i nødprogram ved overhalinger ved hastigheder 70+ kmt.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Ladetryksventil, mapsensor, turbo.
Utætte turboslanger, og vakuumslanger, vil alle give fejl på for lavt Ladetryk
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
sep 2016
Følger: 1 Svar: 4
At den så nu ligger totalt adskildt med smadrede krumtapslejer er en helt anden historie.... Bare et godt råd: hvis den har nærmet sig 200.000, så skil dig af med den eller få skiftet hovedlejer og oliepumpe i en fart. De dør alle deromkring. Når man selv står med lorten, har man jo googlet lidt Min motorblok står pt. hos Iversens cylinderservice i Horsens, og venter på de dele jeg har bestilt i England til den. (Overstr. lejer osv.) Man kan ikke få det herhjemme.
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
sep 2016
Følger: 1 Svar: 4
sep 2016
Følger: 1 Svar: 4
Ja, der kan godt se lidt skummelt ud, derinde i manifolden.
Billede er taget fra Egr hullet inden den blev renset med Wurth I-et-rens og toiletbørste Der var sgu pels på.
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
sep 2016
Følger: 1 Svar: 4
Ja, det hele burde kunne skiftes fra bunden med lidt bøvl. Gearkassen + diverse skal af, men stadig langt nemmere end at rykke motoren ud. Jeg tog den den ud så snart jeg så de spåner der sad på oliefilteret, så skulle hele møget gøres rent fra bunden.
Mine symptomer var: Den kørte ok, men havde ligesom fået en "hårdere " lyd i tomgang. Det hæftede jeg mig ikke så meget ved, da den kørte som sædvanligt. Så nogle uger senerne hjem fra Springsteen i Parken cruisede jeg med ca. 170 kmt, da jeg måtte sætte farten ned for forankørende, da jeg trådte på speeder igen hoppede! motoren,- what? Fik at vide det var svinghjul,- nyt på + kobling.
2 dage senerne satte vi så et nyt svinghjul i, da der var en sjov lyd når man koblede ud mellem gearene, hmm. Stadig det samme, måske lidt mindre. Når jeg nu tænker tilbage, var det lyden af en aksel der kører i for stort hul, hvilket også ville kunne sende svinghjulet i forkerte svingninger så motoren ville hoppe/ryste. Nå afsted på sommerferie, alt gik ok. Men på vej hjem fra vestkysten med cruise på 190 (lillemor sov og ja, jeg kører alt for hurtigt) nåede vi til Silkeborg og skulle dreje fra. Jeg slap cruisen og i det samme skreg motoren under motornedbremsningen. Lige dér døde den. Jeg kunne humpe den ind på tanken, den kunne slet ikke trække eller tage omdrejninger, men ingen fejl i displayet! Jeg prøvede at starte den igen, selv om jeg godt vidste den var gal,- Lavt olietryk i displayet. Tak for softwareopdateringen Opel, som netop fjernede denne fejl, da de mente den var for følsom. Den fejlmelding ville jeg gerne have haft en måned tidligere !
Nå, jeg får den fixet,- har kikket efter en anden motor, men fandt ud hvilken flok tyveknægte og luderkarle der handler, så hellere lave min egen rigtigt.
okt 2016
Følger: 1 Svar: 5
Vi var på vej på ferie og pludselig satte den ud og ville ikke starte - igen. Vi havde lige tjekket vand, oliestand mv. på sidste resteplads cirka en time før hændelsen. - ingen advarsler underlige lyde eller andet som indikerede at NU var dén altså gal.
Vi fik en lejebil, kørte videre på ferie alt imens Insignia'en blev fragtet tilbage til Danmark på et fejeblad.
Autohjælpen prøvede at yde start hjælp, da man troede at bilen manglede strøm. Motoren "hoster" lidt ved tænding, men kan ikke komme igang.
Inden vi kørte på ferie om lørdagen fik bilen lavet service, ny tandrem og et gløderør blev udskiftet og fik at vide om torsdagen at nu var den klar til ferien. Servicebogen er altid fulgt til punkt og prikke. Har der været det mindste er dette blevet udbedret, da vi ofte kører Europa tyndt og derfor skal bilen være "trimmet" og "fit"
Efter vi er kommet hjem har vores lokale Opel værksted efterset bilen og edda haft tilkaldt assistance af en inspektør fra Opel Danmark for at stille den korrekte diagnose som lyder ødelagte plejllejre grundet manglende olietryk.
Bilen er en 2.0 CDTI (160hk) EcoFlex fra december 2011 med km 287'568 på tælleren og dommen lyder fra Opel en ny motor fra Opel i Rüsselsheim til den "fine" pris DKK 49'500,- som er inkl. montering ny kobling samt svinghjul. Oprigtigt synes jeg det er ALT for mange penge at skulle ofre på en "gammel" bil det lyder til at være Insignia-4-life set i lyset af bilens egentlige værdi.
HVAD kan I anbefale at vi kan gøre ? Kan det repareres uden at skulle skifte hele motoren og måske spare lidt af vores lommepenge ?
Vi har lavet en aftale med Opel at de skal vurdere vores "gamle karosse" således at vi måske kan bytte denne til den nye Opel Astra Sports Tourer. Men inderst inde har vi en fornemmelse af at "bytte prisen" bliver ret lav.
Jeg vil glæde mig til at modtage jeres "fif" og kommentarer hertil
okt 2016
Følger: 1 Svar: 5
Igen 1000 tak for feedback ????
okt 2016
Følger: 1 Svar: 5
Sidst jeg tunede ind her, skulle vi til møde hos Opel med henblik på en god byttepris for vores "motor-løse" Insignia Cosmo model 2011 med ALT i udstyr ved køb af den nye Opel Astra Innovation Sports Tourer.
Da vi med sælgeren fra Opel havde gennemgået udstyrslisten på Astra'en endte vi op i en købspris DKK 371'000,- Ok fair nok - vi ville jo få "drømmebilen" i en Astra udgave. Men da vi så fik oplyst vores byttepris på Insigniaen dalede humøret en del - Opel tilbød os en bytte pris på DKK 35'000,- for vores Insignia.
Min mand og jeg var målløse !!
Vores Insignia har i august 2016 fået den store tur med polering og lakforsegling inkl 2 års garanti via samme Opel forhandler og den har tillige fået fornyet sin undervognsbehandling. Så vi mener selv at den ser indbydende ud i den flote sorte metallak. Stort service inkl. tandrem, vandpumpe, et gløderør, to nye bagfjedre, nye bremseklodser / skiver allround udsk. juli 2016.
Vi aftalte med sælgeren at gå hjem og tænke over det videre forløb og melde tilbage til Opel herom den næste dag.
Vi stod med 2 valg ;
Enten skulle vi sige farvel vores købspris på Insignia'en som ligger på den pæne side af DKK 125'000,- som vi betalte kontant for så at gældsætte os til Astra'en i 6 år inden at financieringen løber ud + ekstra DKK 36500,- til udbetaling da denne lød på DKK 71'200,-...
Ellers skulle vi "investere" yderligere DKK 49'500,- på Insigniaen og være gældsfrie, men stadig køre i en karosse med km 287'568 på tælleren.
Helt ærligt vi sov slet ikke dén nat for hovedet og snakken gik med for og imod argumenter. Derudover venter vi barn, så det er også en tanke som fyldte meget mht at stifte gæld for at være gældsfrie når dén lille engang vil starte i skole - det er tankevækkende...
Næste dag om morgenen da vi skulle på arbejde og startede vores gamle Astra G, opdagede vi at den i løbet af natten havde tabt en del olie.
Vi tænkte at NU måtte dét her "bad-luck" da snart få sin ende.
Min mand tjekkede oliestanden og vi kørte på arbejde - Jeg tjekkede igen efter endt arbejde...omkring samme "sjat" olie var at fine på p-pladsen, så jeg genfyldte bilen op til niveau og kørte til Opel med bil nr 2... Opel konkluderede at det var en pakning omkring krumtappen som var mørnet og at det ikke ville kunne svare sig at få udført denne rep. grundet nogle andre ting som skulle laves iht. næste syn.
Vi kørte videre i Astra'en i ét par dage hvor så kileremmen havde fået olie og "gled" ud af sin position. Den lokale skrothandler henter bilen i morgen.
Konklutionen på "operation" Insignia VS ny Opel Astra Innovation Sports Tourer blev at lige meget vores valg ville vi være "bundet" / Opel4Life enten af gæld på en bil i garagen eller gælds-"frie" men med en "gammel" bil med ny motor.
Vores valg udløste sig i at vi har bestilt den nye Insignia motor fra Opel fabrikken i Rüsselsheim, så vi satser de DKK 49'500,- og tænker på sigt at sætte bilen til salg med et mindre tab.
Bilen regner vi med er færdig inden fredag i denne uge, men så har vi ikke haft dén siden vores haveri i Frankrig tilbage fra den 5. september 2016.
Mange tak til jer som har fulgt vores mindre heldige afslutning af sommeren 2016 - Jeg håber at I alle inkl. os får et skønt efterår uden ulykker, med et godt helbred og pas på hinanden i trafikken.
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 148
okt 2016
Følger: 1 Svar: 5
Opel ringede idag for at fortælle at nu var vores Insignia igen fit for fight - dén har som tidligere nævnt nu fået isat en sprit ny motor 2.0 CDTI (160HK) Ecoflex fra Opel i Rüsselsheim fået skiftet kobling inkl svinghjul ny tandrem, vandpumpe og skal ikke til service før om km 30'000 inkl arbejdsløn har vi fået dette arbejde udført for runde DKK 50'000.- samt de vanelige 2 års OPEL garanti som på nye biler ( dette gælder selvfølgelig kun motoren )
Dog ville jeg ikke have solgt bilen til prisen du oplyste, men nærmere de DKK 60-65'000,- som Morten D foreslog set i lyset af bilens stand.
Vi har modtaget andre bud på brugte motorer med hhv km 80'000 på tælleren men da lød prisen på DKK 36'700,- + arbejdsløn uden kobling eller de andre "tilbehør" jeg nævnte tidligere.
Med dette i baghovedet har vi nok truffet det bedste valg.
Dog vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige rigtig mange tak for supporten og kommentarerne da sådanne beslutninger ikke er nemme at træffe sådan lige over-Night.
Rigtig god weekend
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
okt 2016
Følger: 1 Svar: 5
Insigniaen er vores første dieselbil og med vores gamle Astra G benziner fik vi altid lavet olieskift ved de 10-15'000 km. Så selvom Opel siger ét tror jeg med jeres anbefalinger at vi vil "gøre som vi plejer" for at afværgende en lignende hændelse.
Dog er det mig stadig en gåde hvordan at det kunne gå så galt - defekte plejllejre grundet manglende olietryk - lød dommen på den gamle motor.
Jeg synes at der burde have været en advarsel / indikator på at NU var noget galt. Oliestanden havde vi efterset cirka 1 time før at hændelsen skete og da så alt normalt ud.
Jeg har ladt mig fortælle at der har været lignede problemer med SAAB 9-5 2.0 TiD - først tænkte jeg at det var lidt underligt, men gik sagen til bunds og fandt ud af at det er den samme motor !! Kan det være en konstruktionsfejl fra Opel?
Vi har faktisk sendt en mail til Opel Danmark pga vores pludselige haveri. Deres kommentar hertil var at de var meget kede af bilens nedbrud men at denne var købt med 2 års garanti og derfor kunne de ikke gøre noget.
Vores fejl er nok dén vi købte Insigniaen i juni 2016 af en privat sælger dvs. købt som beset. Dog havde den fuld servicebog og via Opel Appen kunne vi finde hele historikken så der var ikke noget at pege fingre af. Det samme siger vores lokale aut. Opel forhandler
MEN det ændrer ikke på vores mindre chock tilstand at efter blot 3 mdr's ejerskab skulle bassen have ny motor.
Jeg vil være rigtig ked af hvis der er andre som vil komme i samme situation som os for det tærer ikke mindst på opsparingen men også mange ærgelser frustrationer følger med.
Rigtig god mandag kære venner og mange tak for jeres gode råd
Opel insignia