{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

Håndbremsen {{forumTopicSubject}}

Hej.!

Jeg har egenligt mere et spørgsmål..
Min kæreste har skiftet bremser foran + bagpå på min Mazda 121, men nu bremser håndbremsen ekstremt svagt, eller faktisk næsten ikke, kun hvis jeg ikke kører mere end max 20km/t virker den ok..

Det eneste som ikke er skiftet er selve tromlerne bagpå, eftersom jeg/vi havde bestilt komplet bremser til en ok pris a' la' 1.300kr over eBay, bestilt til min model, også passer tromlerne bare ikke smiley

Jeg var til syn med den i mandags, og den gik ikke igennem, eftersom den bremsede noget skævt på fodbremsen og håndbremsen stort set ikke virker samt 2 andre småting, hvilket selvfølgelig er udbedret...

Så er der nogle der ved hvad der kan være galt med håndbremsen.?
Da jeg selvfølgelig gerne ville ha min bil til omsyn, så den kan blive godkendt smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremsen
  • #1   24. aug 2016 Mon ikke bare du skal justere bremsebakkerne ud så den bremser ens i begge sider. Hvis det et justeret ordentlig i d burde din håndbremse også virke. Medmindre dine tromler er helt kørt i stykker.

  • #2   24. aug 2016
    Joh Claus, men har ærligt intet forstand på det smiley
    Og kan ikke lige svare dig på det, men må jo prøve og se efter imorgen om det er bakkerne eller tromlerne..
    Men kan det være andet, hvis det nu viser dig ikke at være problemet.?


  • #3   24. aug 2016 Altså først og fremmest så er håndbremsen en parkeringsbremse, og er ikke beregnet til at blive trukket under kørsel, hverken over eller under 20kmt.

    Skævbremsning foran kan være flere ting, dårlig bremseslange? Et rusten stempel i en bremsekaliber? forkert montering? osv osv.

    Dårlig bremsekraft i parkeringsbremsen, er højstsandsynlig et justeringsspørgsmål.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   24. aug 2016 Ikke for at vaere ond ved dig eller din kaereste,men at lave bremser paa saadan en er lettere end at fylde benzin paa den.Saa hvis han ikke kan lave det saa det virker ville jeg nok finde en mekaniker hvis jeg var dig,bremser er ikke det bedste sted at lege mekaniker.
    Som sagt,det er ikke for at svine ham til,men du er ude blandt andre mennesker i en bil,saa der er visse ting man ikke bare haaber paa nok maaske muligvis virker smiley


  • #5   24. aug 2016 Tak, og det er jeg godt med på..
    Og håndbremsen er justeret, og der er udskiftet flere af de ting du nævner, i forhold til at jeg gerne vil have den igennem omsynet smiley og fordi det jo også skulle virke bedre end noget som er gammelt og slidt smiley


  • #6   24. aug 2016 Nej det ved jeg og derfor kører jeg heller ikk i den, før det virker smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #7   25. aug 2016 en nem måde at tjekke om dine bremser er justeret korrekt er at trække håndbremsen hårdt mens bilen holder stille så pumper du bremsen til den er hård venter lidt træder igen slipper bremsen og lægger håndbremsen ned igen og træder hvis din pedal nu går længere ned end da håndbremsen var trukket er dine bremser ikke justeret korrekt 10 mod en på de ikke er justeret korrekt typisk fejl ved skæv bremsning og for lidt bremsevirkning på håndbremsen tjek om bremse cylinderne køre som de skal som tidligere nævnt i tråden

  • #8   25. aug 2016 Myggen

    En håndbremse skal stadig fungere som nødbremse, så den skal kunne bremse bilen ned i tilfælde af bremsesvigt. Også over 20 km/t.


  • #9   25. aug 2016 hvis i har forstand på og laver bremser
    så kontakt en der har styre på det

    ikke. kun for jeres skyld
    men også foe andres skyld

    bremser er det vigtigste på en bil
    næst vigtigste er lyset


  • #10   25. aug 2016 Myggen ' .
    Det så ikke rigtigt.
    Håndbremsen er også en nødbremse og skal også kunne standse bilen over 20 km/t .
    Den skal også kunne holde bilen op til en bestemt hældningsgrad på vejen. Husker den ikke i % . Men det var over 10% i hvert fald.


  • #11   25. aug 2016 Der er franskmændene fandme smarte.
    På nogen af deres biler. Hvis du så hiver i håndbremsen, så er det forhjulene og ikke baghjulene den bremser på. Og det er fordi man kan ligge et større tryk på fordækkene inden at de blokere.

    Mega kedeligt om vinteren tilgengæld. Hvis man er typen der leger i sne.


  • #12   25. aug 2016 den skal kunne holde et kørtøj på en 18% hældning


  • #13   25. aug 2016 Hvis fodbremsen virker fint (går ud fra der kun er tromlebremser bagunder og ikke tromler/skiver) og bremser det den skal på baghjulene kan fejlen kun ligge i håndbremsekablet. Det skal justeres op.

  • #14   25. aug 2016 Vores elektriske p-bremse kan ikke aktiveres under kørsel... Har prøvet smiley

  • #15   25. aug 2016 Kasper J så hvis dine bremser fader så er du faktisk rimelig fucked smiley

  • #16   25. aug 2016 så dør baby :-))

  • #17   25. aug 2016 E bremsen skal kunne trækkes under kørsel.. Den låser bare ikke...

    Dine bakker bagved er sikkert ikke justeret rigtig ud til tromlen
    Men ved i ikke hvordan er det bedst at finde en kyndig person som kan kigge på det


  • #18   25. aug 2016 Håndbremsen er vel ikke en nødbremse på biler med 2-kreds bremse system?
    I så fald ville et anker også være en nødbremse...


  • #19   25. aug 2016 Peter J nej det var den mest i "gamle dage" også i biler med 2 kreds systemer. Men i dag hvor vi lægger vores liv i elektronikkens hænder nærmest dagligt er det ikke beregnet som nødbremse.

    Hvorfor jeg personligt ikke skal have en bil med alt det lort, hvis jeg skal ryge af i svinget og stille træskoene i en bilulykke vil jeg gerne kunne sidde oppe i skyerne og sige til mig selv at det vist var min egen skyld, fremfor at ærgre mig over at min tesla kørte mig ind i en lygtepæl uden jeg selv kunne gøre en skid for at undgå det smiley


  • #20   25. aug 2016 #14

    prøv med lav fart og aktivere den elektrisker håndbremse

    og hold knappen aktiveret
    så skulle den gerne, blokker hjulerne



  • #21   25. aug 2016 Jeg har også elektronisk p-bremse, og den kan sagtens trækkes under kørsel. Du skal bare holde knappen. Den låser ikke bremserne fast. Den slipper så snart du slipper knappen.

    Det skal den også kunne, da det som sagt skal fungere som nødbremse.


  • #22   25. aug 2016 Jeg må bare prøve mig frem, godt vi har en stor gårdsplads smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #23   25. aug 2016 man prøver sig ikke frem med bremser kør nu på værksted eller forhør dig i dit netværk hvis det kun er justering koster det jo højst en time så kan du køre med ro i sjælen
    ville jo være forfærdeligt at du kørte galt pga 500 kr


  • #24   25. aug 2016 Det var tromlerne den var galt med, nu er de skiftet i begge sider, og nu bremser den bare 100%

  • #25   25. aug 2016 hvordan kan du vide at den bremser 100% hvis du ikke har haft den oppe på en bremsestand?


  • #26   25. aug 2016 Har aldrig haft en håndbremse som kunne virke som en nødbremse. Med nødbremse mener at noget som kan stoppe en på 100meter og ikke 2 km.. Træk håndbremsen max. Så bak, begynder bilen at dykke med røven meget ikke vil kører virker den.

  • #27   25. aug 2016 Vores har ikke elektriske kaliber men en elmotor der trækker i et kabel vist nok

    Der skulle være meget forskel især i pris på Toyotas elektriske bagcaliper og konkurrenternes elektriske caliper

    Jeg gav 1100 stykket for nye bagved og derudover nye klodser/skiver og med arbejdsløn blev det omkring 6000-6500 hos Toyota


  • #28   26. aug 2016 E-bremsen på vores Qashqai virker også som nødbremse hvis du holder knappen oppe. Den bremser både på for og bagaksel.

Kommentér på:
Håndbremsen

Annonce