{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Køb af brugt Passat 3BG, hvilke skavanker er de kendt for?? {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at kigge på bil med kæresten og når alt regnes med kommer vi frem til at vi lander i noget der hedder en Passat eller tilsvarende (Ford Mondeo eller Volvo V70) da bilen skal være en stationcar og skal kunne trække 1500-1600 på krogen som minimum.

Men umiddelbart er det Passaten vi er mest bidt af da da Forden bare ser ret kedelig ud i den årgang, og Volvo omend er sikker men efter min erfaring bare er en stor færge at kører rundt i og det tiltaler mig ikke rigtigt.

Vi har dog været ude og kigge på nogle Passat 3BG'er både fysisk og kigger salgsannoncer men synes bare ikke rigtigt der er noget der bider da de ting der er skidt ved en af dem, er bedre på en anden, men så har den nogle minusser og såfremdeles. Det jeg dog vil fremtil er dog om der er nogle svaghedstegn/punkter på sådan en Passat 3BG som jeg skal holde øje med/kigge efter når at vi er ude og prøvekører. Dem jeg har fået fortalt indtil videre er:

- Bærearmsbøsninger (Helst skiftes hver 100.000 km, hvis ikke powerflex)
- Rust i bagsmæk

Og det er sårn set det.

Men mange af de modeller vi umiddelbart finder, er så med automatgear, og jeg har ikke rigtigt den store viden om hvorvidt det er godt eller skidt. Jeg ved at DSG gearene i de første par generationer er noget skrammel, men 3BG'eren findes jo ikke med DSG. En jeg snakker med siger at de er super fine og at så længe det ikke knaser og skifter blidt så er det super. Mens en anden siger at jeg skal undgå en Passat med automatgear som pesten da de går i stykker for et godt ord og koster en formue at få lavet. Så står lidt som en lus mellem 2 negle da jeg stoler lige meget på begge 2. Men hvad er så mest rigtigt??.

Håber lidt der er nogen der sidder med en god viden der kan klæde mig på sådan at jeg kommer hjem med noget jeg kan være tilfreds med, uden at falde i med begge ben (med måde)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt Passat 3BG, hvilke skavanker er de kendt for??
  • #5   26. aug 2016 Rj: De eneste jeg har kunne finde har stort set været 1.9 TDI 100 heste, men har overvejet at kaste en chip efter den sådan at den har 130 heste hvis at det er den vej vi går. Men enig, 130 heste standard og 6 gear er at foretrække til 5 gear :). Overvejede også at kigge på 3B modellen, men vil helst have en fra 2000 og fremefter :).

    Men synes næsten kun jeg finder automatgears versioner når at jeg kigger her på BG eller Bilbasen/AutoUncle...

    Realistisk set kører jeg 25 km til arbejde og 25 km fra arbejde så en benziner var nok det mest korrekte. Men skal jeg til at slæbe rundt med en hestetrailer med 600+ kilo's hest så vil jeg sq hellere have det moment en diesel motor giver :). Desuden forventer jeg da også at den kommer ud og kører nogle lange ture ind i mellem.


  • #7   26. aug 2016 den eneste ulempe er at den i diesel koster kassen i vægt afgift men ellers er det sku at fortrække har selv en passat 3bg 1.9 tdi 130 hk, og den er jeg sku glad for. køre kanont godt, men ja tjek for rust, kobling, turbo, bærearme osv. ellers er der sku ikke noget at være bange for med sådan en passat

  • #10   26. aug 2016 Alle Passater fra 98+ kører vel med grønafgift og ikke vægtafgift smiley

  • #13   26. aug 2016 Må bare ind på G&G og kigge og se om jeg kan finde en der ser fin og til den pris jeg gerne vil give smiley

  • #14   27. aug 2016 Hmm ikke vildt meget held med GG eller DBA. Det meste af det folk sælger er enten uden plader eller uden syn >.<

  • #17   27. aug 2016 10-20 er det jeg søger som max. Og den i tinglev er også den jeg pt satser lidt på.

Kommentér på:
Køb af brugt Passat 3BG, hvilke skavanker er de kendt for??

Annonce