{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

passat 3b5 fra 1.8 til 1.8T {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg håber der måske sidder nogen kloge hoveder et sted, som forhåbentlig vil kunne hjælpe mig med lidt råd og vejledning.

Jeg har en passat 3b5 1.8 fra år 2000, med motorkoden APT. motoren er slidt op og skal skiftes.
Og når jeg alligevel skal skifte motoren, så var mine tanker at smide en 1.8T i istedet for.
MEN... da jeg har været så pisse heldig at få den model som ligger lige før 3BG'en, så har min delvis CAN-BUS som den første model af passat'erne. Hvilket betyder at min 3b5'er har skrog som en 3B2, men ledningsnet som en 3BG. Så en AEB-motor passer ikke ledningsnet med resten af bilen.
-Mit store spørgsmål er så hvilken motor jeg så kan lægge i, uden det store bøvl.
Jeg har fundet frem til et par motor koder, via " https://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_B5"

3B5 1.8T 1/1999-9/2000 : APU, ANB
3BG 1.8T 10/2000-2/2005 : AWT, AWL, BGC

vil jeg kunne lægge en AWT i min bil, med motor ledningsnet og styreboks selvfølgelig, uden problemer? eller kan jeg KUN skifte min APT motor ud med enten APU eller ANB?

bær over med mig, og jeg beklager meget min måske lidt rodet tekst, men syntes det var lidt svært at forklare og sætte ord på mit problem...
håber der er nogle som vil kunne hjælpe mig med nogle svar eller lede mig på rette vej.

Michael S.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passat 3b5 fra 1.8 til 1.8T
  • #2   8. sep 2016 nårh okey... jamen det var skisme da ellers til at finde ud af, så... -hvis det bare kommer an på dét... smiley
    men det er en selvfølge for mig at den nye motor også sku være med e-gas, for også at undgå alt for meget ombygning.

    nu ved jeg godt at ikke alle tænker ens... men i min verden, der hører styreboksen med til motoren, for at kunne udgøre en "komplet motor."
    Den AWT-motor jeg har fundet, er selvfølgelig også med motor-ledningsnet og styreboks.
    Så må jeg jo bare se efter at få den motor hentet og ploppet i min, når det ikke er så kompliceret som jeg frygtede... smiley

    Kender du noget til gearkasserne på de maskiner, også??


  • #3   8. sep 2016 til info så er er AEB ikke med egas smiley

  • #4   8. sep 2016 tak for info, men lige dét vidste jeg nu egentlig godt... det var en af de forskelle som jeg kunne se med det samme, at dét ville ikke kunne passe sammen... -gasspjældet og så stikket på luftmassemåleren fortalte mig klart og tydeligt at jeg ihvertfald ikke ku lægge en AEB motor i min. smiley

  • #6   8. sep 2016 har en kammerat som satte en egas aum i sin agu a3. det kan godt lade sig gøre men det er noget værre fusk smiley

  • #7   8. sep 2016 ja okey... dét ku jeg så godt forestille mig, at der ville være forskel på 5 og 6 trins. men de er begge 2 med 5-trins, så det vil ikke være noget problem at montere den nye motor på min egen gearkasse, går jeg ud fra.
    jeg var godt klar over, at mange af de motorer var kompatible med hinanden, på mange områder. men helt præcist hvor meget, har jeg ingen anelse om.
    Men jeg er super glad for de svar jeg har fået indtil videre...! smiley
    I er kommet med nogle store guldkorn til mig, må jeg sige!
    -det er ikke så let at være ny i VAG-gruppen, når man ellers kun har været en Honda-mand... smiley


  • #8   8. sep 2016 Men vil du ikke løbe ind i noget dyrt afgiftsbetaling ved at skifte fra en 1,8 til 1,8t? smiley

  • #10   25. sep 2016 Bare lige husk at såfremt du skifter din motorstyring ud med en anden skal du have den ind til en autoriseret og få kodet din startspærre da koderne ikke længere vil være ens smiley

Kommentér på:
passat 3b5 fra 1.8 til 1.8T

Annonce