{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

VW Bora - benzinfilter {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har været i gang med at skifte benzinfilter på en VW Bora 2000, 2.0 Benzin. Slangen fra tanken ender ud i et "stik", som klikkes på filteret (rød pil på billedet).
Ved afmontering af stikket fra tanken ødelægges og løsrives et par gummiringe og en låsering, som skulle sidde bagerst i stikket og tætne.
Nu er problemet at den er utæt mellem stik og benzinfilter og en udskiftningen nok vil kræve afmontering af udstødning, tank osv.



Min første tanke er en ny gummiring, flydende pakning og et spændebånd.

Nogen der har haft samme problem eller har andre fikse ideer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Bora - benzinfilter
  • Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   10. sep 2016 I stedet for at skubbe lorten videre i systemet, så lav da en ordentlig løsning.

    Evt. finde et stykke rør, som kan sætte i plastikrøret, og så en gummislange som kan sidde på benzinfilteret, så har man lavet en ordentlig løsning der er til at arbejde med efterfølgende.


  • #2   10. sep 2016 Det ville jeg også gøre til enhver tid, hvis jeg havde et rør der passede og mere tid end en søndag. Selvom jeg brugte et rør og et stykke slange, så skal jeg stadigvæk have tætnet mellem rør og plastik.

  • Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   11. sep 2016 Du har hørt om spændebånd?

  • #4   11. sep 2016 Nej det har jeg ikke, er det et bånd man kan spænde eller hvordan?. Det kan jeg ikke bruge til noget, når det er et hårdt plastik stik.

Kommentér på:
VW Bora - benzinfilter

Annonce