{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.738 visninger | Oprettet:

Opel Astra H OPC GTC, Go eller No Go? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg står og overvejer at sælge min Cupra da jeg synes den er alt for dyr pga. misundelses afgiften samt at den kun har 2 sæder..

Har kigget meget på sådan en Opel Astra H 2,0 Turbo OPC GTC fra årgang 06 og 07 og da den egentligt opfylder mange af mine krav vil jeg lige høre jer herinde om der er nogen som har erfairinger med sådan en ?

Kan den holde til at blive chippet f.eks ? og er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil? Kobling, Svinghjul, Motor generalt, Rust osv osv..

Fyr løs..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Astra H OPC GTC, Go eller No Go?
  • #1   23. sep 2016 Den er bundsolid har selv haft en Astra G OPC som var chippet op med 60hk og det var ingen problem. og det var en motor der havde gået 320.000km.

    Kan se at WD kan hive sådan en op på 270HK og 400NM uden fysiske ændringer, og det kan bilen sagtens klare
    http://wdtuning.dk/obd-tuning/find-din-bil/opel/astra-h-2004-2009/


  • #2   23. sep 2016 Det er en bil som er 10 år gammel som du ikke aner hvordan har været behandlet og serviceret, der er absolut ikke nogen garanti for at den kan holde til en chipning.
    Kobling og gearkasse er nok særlig udsatte på disse biler, og har den ikke været passet så er det vist bare at finde en anden.


  • #3   23. sep 2016 Bjørn i

    Det er jo samme historie for alle biler? så ville han jo ikke kunne finde noget som helst?

    Selvfølgelig vælger man ikke en bil der ser ud som om den har været brugt til markrace.

    Men kobling og gearkasse er IKKE et problem på dem, da de køre med en forstærket gearkasse i forhold til standard modellerne, og den kan tage mange tæsk uden de mindste problemer.


  • #4   23. sep 2016 Du har intet som helst belæg for at sige at chipning af en 10år gammel bil intet betyder. Og ja det gælder for alle biler, men da i særdeleshed biler som må forventes at kunne have haft et hårdt liv. Og så er sådan set lige meget om kobling er forstærket, er den voldkørt bliver det hurtigt dyrt.

  • #5   23. sep 2016 Bjørn i

    Du går glip af pointen... det er en ENS FOR ALL BILER

    Når manden gerne vil have noget sporty som ikke er fabriksnyt har han jo intet andet valg end brugt?

    Og jeg har belæg for det da jeg selv har ejet en OPC som var 13år gammel havde kørt 320.000km og så var chippet hårdt.
    Aldrig fået skiftet gearkasse og der var intet tegn på at den var slidt eller skadet.

    Og jeg køre bestemt frisk i mine biler

    Og da jeg slår mine folder i Opel miljøet kender jeg også mange der har Astra OPC'ere og de har ikke haft problemer med gearkasse overhovedet

    Det undre mig hvor du har din erfaring fra?


  • #6   23. sep 2016 ja det er ens for alle biler, det skrev jeg vist også!! Men alt kan ødelægges ud over en Opel opc eller?.

    Jeg ved godt der er meget som undre dig.....


  • #7   23. sep 2016 Lad os nu ikke diskutere om hvem som har ret.. Jeg er godt klar over at jeg skal være opmærksom på hvilken stand bilen er i og at man selvfølgeligt ikke køber en gennem smadret bil også regner med at man kan chippe den og den så kan holde til det.. Mine hænder sidder rigtigt skruet på så jeg kan hurtigt se og mærke hvis bilen er i dårlig stand.. smiley

    Leder jo efter folk som har erfairing med lige præcis denne model og har prøvet at chippe den f.eks og hvad de synes om den generelt smiley Tak


  • #8   23. sep 2016 Daniel G

    Lige præcis, det var også lidt det jeg gik ud fra smiley
    Syntes bare Bjørns indgangsvinkel på det var lidt firkantet, og et eller andet sted common sence smiley


  • #9   23. sep 2016 bund solid bil og køre til med pisse godt rust er ikke er problem på de biler men vil du være sikker ville jeg nok finde en der evt. hade fået dinitrol fx.

  • #10   23. sep 2016 Bjørn forstår bare ikke hvad du mener Carsten T smiley

  • #11   23. sep 2016 Nej sikkert ikke smiley

  • #12   23. sep 2016 god og solid bil,, den kan du rolig købe,, ang chipning kørte jeg selv over80,000 i en corsa d der lavede220 hk og 300nm

  • #13   23. sep 2016 Har en Astra Twin Top Turbo med "kun" 200hk - mener det er en "h", den er i hvert fald fra 2006. Overvejer at få den "justeret" til 240hk - men er usikker på om det er en god ide.
    Ved ikke om det er samme gearkasse som OPC'en, men jeg har fået skiftet lejer i min og den har kun gået 80.000km. Fik at vide at det var en generelt problem men at de nye lejer er stærkere, så nu skulle den bare spille max de næste flere hundrede tusinde km smiley


  • #14   23. sep 2016 Jens

    jeg kunne godt forestille mig at twintoppen har en anden gearkasse end OPCen


  • #15   23. sep 2016 2,0 opc har problemer med gearkassen og svinghjul.
    Havde selv en zafira opc fra 07 med samme motor og gearkasse. Den blev en dyr omgang for mig ! Skiftede selv gearkassen men det kostede 10 kg inden jeg havde fået den renoveret. Bilen havde kørt 160.000

    Motoren har alt for meget turbo tøven efter min smag.

    Men det gør også at når den endelig trækker føles det af meget. Men svær at køre pænt i når svigermor er med.

    Motoren er rigtig stærk !

    Tag ud og prøv en BMW 120d med M pakke. Den er efter min mening meget mere pengene værd. Og den kan sætte kræfterne til jorden hvor opc sætter hjulene rundt.

    Og det skal siges Jeg er faktisk en Opel mand !


  • #16   24. sep 2016 Noget af dens turbotøven synes jeg forsvinder, hvis man fjerner kat. Jeg fjernede bare den forreste af de to på min. Fik målt før og efter - det gav 14 hk forskel på de to målinger uden yderligere ændringer smiley

    Hvis jeg var dig, ville jeg købe 08-modellen, som er opgivet til 10,9 km/L. De kører reelt 12-13 stykker, hvis man kører normalt. Og så er de billigere i vægtafgift. Desuden har den nogle mere lækre detaljer i kabine osv.


  • #17   24. sep 2016 Tobias

    Zafira'en gearkasse og svinghjul er en anden historie, den har en anden type en Vectra og Astra.
    Og Zafira'en en faktisk ret svag


  • #18   24. sep 2016 Carsten
    Astra H har nu efter sigende også en svag gearkasse. Det skriver mange om rundt omkring på nettet.


  • #19   24. sep 2016 Bay

    Jeg har aldrig oplevet det i virkeligheden.
    Men Zafira'en har jeg være med til at skifte et par stykker på


  • #20   24. sep 2016 Det er jo ikke ensbetydende med, at der ikke er forhøjet risiko i en Astra H, fordi du selv har haft én Astra G uden problemer smiley

  • #21   24. sep 2016 Bay

    Det siger jeg ikke?
    Jeg siger bare at min Astra OPC kunne tage tæv, og jeg har intet indtryk af at H'eren er lavet ringere, da jeg kender flere der køre i dem, og de ingen problemer har haft

    Havde du problemer med gearkassen på din da?


  • #22   24. sep 2016 Nej, det havde jeg ikke. Men jeg kørte også kun omkring 10-20.000 km i den, før jeg solgte den, så der var ikke så stor risiko for at blive ramt af generelle fejl.

    Jeg skriver bare, at mange har problemer med dem ifølge hvad der skrives på nettet. Det nævnes stort set altid som en svaghed på modellen rundt omkring på Opel fora. Det skulle være sært, hvis der ikke var noget om snakken...


  • #23   24. sep 2016 Der er sikkert altid nogen som har haft problemer, men at det er en generelt problem kan jeg ikke genkende på hverken Astra G, H, eller J

    Men det er klart ingenting på en bil er skudsikkert, og behandler man grejet som en tåbe så kan man ødelægge alting


  • #24   24. sep 2016 Hvis uforholdsmæssigt mange nævner et problem, så er det et generelt problem. Det kan der ikke være to meninger om.

  • #25   24. sep 2016 Jeg har ikke lige gidet at læse det hele, men det ser umiddelbart ud til, at problemet er beskrevet her:

    http://www.wgmotorworks.co.uk/repairs/transmission/m32-gearbox/

    Ud fra beskrivelsen ser det faktisk ud til, at min netop havde problemer - det var jeg ikke klar over. Gearstangen rykkede sig i 1. gear, når man accelererede. Det skal den åbenbart ikke smiley


  • #26   24. sep 2016 Den kan du roligt købe - den er MEGET solid!

  • #27   25. sep 2016 Kører den ikke også med m32 indmad ?

  • #29   28. sep 2016 Hehe fordi den koster lidt mere end mit budget ellers havde jeg helt sikkert gjort det

  • #31   28. sep 2016 130.000 smiley

Kommentér på:
Opel Astra H OPC GTC, Go eller No Go?

Annonce