2,0 HDI RHZ tikkelyd {{forumTopicSubject}}
Hej folk
Citroën C5 2,0 HDI 109 hk, 2001
Motor skiftet, startet op og gør som den skal - MEN den tikker. Lyder som om det kommer fra cyl. 3 eller 4, og toppen af maskinen.
Prøvet:
Plejllejer skiftet
Hydr. trykkere skiftet
Krumtap remskive skiftet
Dysestik afmonteret ét efter ét med tændt maskine
Ribrem afmonteret og startet motor op
Stadig samme irriterende, dumme tikkelyd. Det er ikke så hørbart i tomgang, men når den får lidt gas bliver det hørbart, og fortsætter så langt op motoren kan komme i omdrejninger.
Det er ikke ret tit jeg bruger forum til sådan noget - men har nogle en ide?! Jeg er der hvor jeg endda kan mistænke trunkpinde!! Men det har jeg aldrig hørt om på de maskiner før...
Håber nogen kan hjælpe! Tak
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
1: -0,20
2: -0,75
3: -1,92
4: 2,71
Men jeg kunne ikke få tikkelyden væk ved at tage et dysestik af ad gangen. Misser jeg noget her?
RJ: Der er sat nye flammeskiver i hele vejen hen, sæder er renset og spændt på moment. Men derfor skal jeg ikke kunne afvise at noget er gået galt...kan være jeg skal prøve at inspicere sæderne?
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Dyserne ligger i posten, kommer mandag. Så bliver de skiftet. Jeg fræser sæderne ved samme lejlighed, det er heldigvis værktøj jeg har. Flammeskiverne bliver skiftet igen uanset...
mar 2006
Følger: 2567 Følgere: 2134 Biler: 55 Emner: 412 Svar: 4.947
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
Så istedet for og smide dele i vildskab i den motor ville jeg prøve og bytte nogle dyser rundt. Og husk at kode dem.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.997
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Jeg har haft motoren åben og skiftet toppakning og strækbolte inden jeg smed den i, så jeg tør godt tro på der er godt kompression på alle propperne. Men ja, kompenseringen er mere end bare dysen
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Johan: Jep, det er der masser af eksempler på, også knækkede arme. Jeg har gennemgået samtlige ruller. På den gamle motor var flere af akslerne gledet sidevers ud som du siger, men på den her er de pæne og i orden
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
Hvis en har dyse 0445110279 har den ingen IMA
0445110239 har IMA
Stemmer disse ikke overens med dem i styreboksen, så kan du ikke stole på korrektions mængden.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
2,0 HDI RHZ tikkelyd