{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Arbejdsrelæ til bak kamera {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler et relæ 12V 30A med 5 pins til et eftermonteret bak kamera i bilen. Kameraet er stoppet med at vise video fordi det ikke får strøm (har testet at kameraet virker).

Jeg har vedlagt billede af den der sidder i nu som er monteret til sikringsboksen.

Hvor kan man skaffe dem billigt og hurtigt?? og hvilken funktion har et timer relæ til et kamera?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejdsrelæ til bak kamera
  • #2   25. sep 2016 har et arbejds relæ ikke kun 4 ben?
    udover det, så burde et relæ slet ikke være nødvendigt


  • #4   25. sep 2016 Jeg vil gerne bruge et 5 bens magen til det som allerede sidder i, så vi ikke skal opfinde noget nyt.
    Hvor finder jeg sådan et og hvad er den korrekte betegnelse til den dims på billedet?


  • #10   25. sep 2016 Tusind tak for hjælpen.
    Jeg håber det er relæet der er synderen, for jeg kan forestille mig den er røget eftersom sikringen tilsyneladende er kondenseret pga. kulde/varme i motorrummet og ikke kunne rede relæet for kortslutning.


  • #14   25. sep 2016 Jeg har kigget efter den i Cargo's katalog, og kunne ikke finde et magen til.
    Desuden er det helt ude i skoven at deres relæ ikke holder længere.


  • #16   25. sep 2016 Du skal altså lige være sikker på, hvad det er du egentlig leder efter!
    Det relæ fra Biltema, er et almindeligt arbejds-relæ, men du nævner at det skal være et timer-relæ?


  • #18   25. sep 2016 jeg kender ikke forskellen og hellere ikke hvilket relæ der skal anvendes til bak kamera, det var bare et rent gæt.
    *nu er teksten rettet


  • #19   25. sep 2016 OK, så giver det bedre mening!
    Cargo har nemlig lavet mange timer-relæer, så det kunne sagtens være et sådan!
    Men du kan se at der sidder en trimmer (lille skrue) på relæet, hvis det er et timer-relæ! Og hvis ikke, kan du benytte et hvilket som helst andet tilsvarende!

    Dog skal det siges, at man normalt ikke koble bak-kameraer ind over en relæ-styring, da forbruget er så småt! Så der er forhåbentlig flere ting der bliver trukket herfra, da det ellers ikke giver nogen mening!


  • #20   25. sep 2016 Jeg har brug for 30 Ampere.

    Kan se Biltema har 2x15A og et andet hvor der står 20/30A

    Hvilket skal man vælge eller kan de begge bruges??


  • #21   25. sep 2016 Essal; det er et eftermonteret bak kamera, det måske derfor man har installeret et relæ, fordi det kører over Navigation anlægget og ikke en seperat skærm.

    Jeg tror på det er et arbejdsrelæ og ikke timer relæ, fordi den bare skal tænde og slukke på kommando og ikke begrænset på tid!


  • #22   25. sep 2016 Har nu også fundet delen hos Cargo, og der bliver den kaldt arbejdsrelæ.

    https://www.hc-cargo.com/default.aspx?id=7&productid=160265&ecat=search_detailview

    Jeg kan bare ikke bestille den, da man først skal oprettes som firma smiley


  • #23   25. sep 2016 Du kan roligt købe relæet hos Biltema så! Et bakkamera har et forbrug på under 0,5A, så de 30 A er KRAFTIGT overdimensioneret!

  • #24   25. sep 2016 Du har måske ret, men det er hvad der blev eftermonteret i bilen og virkede før smiley

  • #25   26. sep 2016 Da jeg ikke kan skaffe et Cargo relæ uden at have CVR nr har jeg besluttet mig at købe hos Biltema.

    Men dem de har på 30A på 5 ben har følgende input 30 85 86 87 87a

    er der nogen herinde som kan fortælle mig hvad 87a står for?
    den jeg har i bilen nu er uden a!


  • #27   26. sep 2016 relæet kan også blive brugt til at ændre minus til plus , hvis feks. kameraet skal ha plus for at blive aktiveret og dit baklys er stel-styret , det kan være årsagen til at der er monteret et relæ

  • #29   26. sep 2016 Hej
    Det rekæ du skal bruge har Bosch bestillings nummer 0 332 014 125 og det svarer helt nøjagtigt til det som er på billedet
    relæet du spørger om med 87A er et "skifterelæ" dvs. fobindelsen mellem kl. 3o og 87A bliver afbrudt og forbindelse kommer i stedet mellem kl. 30 og kl. 87 når relæet får strøm


  • #33   26. sep 2016 # 30
    Det er noget sludder du skriver ! ! !
    klemme 87 er ALTID en sluttekontakt
    klemme 87A er ALTID en brydekontakt
    klemme 87B er ALTID en ekstra sluttekontakt uden forbindelse til andre når den er brudt
    altså er et relæ med Klemme 87 & 87A et relæ med en omskifterkontakt og det er I K K E sådan et der er på første billede som det tydeligt ses på billedet er de 2 klemme 87 forbundet med hinanden ! ! !
    polobjørn


  • #38   26. sep 2016 Helt fuldstændig rigtigt - billedet er misvisende fordi den ene klemme 87 er mærket med 87A selv om de 2 klemme 87 hænger sammen
    på dine billeder står der " 2*15 amp så der burde kontakterne hedde 87 - 87B men sådan er relæet IKKE så det er en mærknings fejl ! DUMT
    på dit billede i indlæg 30 er det et skifterelæ
    polobjørn


  • #39   26. sep 2016 Hey alle og tak for jeres kommentarer!

    Det lykkedes mig i dag at skaffe et Cargo arbejdsrelæ helt magen til det som allerede sidder i bilen (optur!).
    Jeg tog straks og udskiftede den, satte de 5 forbindelser på samme 5 ben...Og tænd sæt i bak gear intet at vise (nedtur!).

    Displayet i anlægget viser stadig "NO VIDEO INPUT" når man sætter i bak gear eller vælger AV-IN.
    Der er ingen steder i anlægget hvor der er særindstillinger til bakkamera.

    VW passat original anlæg kan åbenbart ikke med eftermonteret udstyr smiley


  • #40   2. okt 2016 Nanna - du er da helt væk fra vinduet smiley

  • #41   3. okt 2016 Det er noget ekstra udstyr i bilen som har kostet meget at få eftermonteret, så selvfølgelig skal det virke smiley

Kommentér på:
Arbejdsrelæ til bak kamera

Annonce