{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Jens S
Jens S
Tilmeldt:
20. apr 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Golf IV 1.6 1999 underlig lugt {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en golf Iv 1.6sr fra 1999, der har gået 176.000km. Den har fået regelmæssigt service, og bruger ingen olie/vand. Dog når moteren bliver varm, lugter det lidt underligt, som jeg ikke har lagt mærke til før. Temperatur måleren ligger mellem 70-90grader når den kører uanset vejert. Dog nogle gange er det som om den "resetter" og temperatur måleren går i nul.

Jeg ville kigge på den igår da motoren var varm da jeg kom hjem. Nogen der kan svare mig på, hvornår radiator blæseren sætter ind, eller en nem måde at teste den på? Den bliver nemlig varm når den holder stille. Jeg har ikke et voltmeter, nogle alternativer?

Tager imod svar med kyshånd, og jeg kan skrive mere info hvis nødvendigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf IV 1.6 1999 underlig lugt
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   29. sep 2016 Altså omkring 100-110 grader. Der skal den tænde. Hvis den ikke gør. Så kan Du luse stikket på termokontakten og starte den sådan.

  • Jens S
    Jens S Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #2   29. sep 2016 Den har aldrig været over 90grader, så det kan godt være den virker. Men syntes stadig det er underligt med lugten. Nogen idé om hvad det ellers kunne være?

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #3   29. sep 2016 Altså kig om der skulle løbe et par dråber olie på udstødningen. Så lugter det nemlig. Der skal ikke meget til.

  • Jens S
    Jens S Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #4   29. sep 2016 Det kunne da godt være. Den har dog aldrig haft læk, men det kunne godt lugte som brændt olie. Ville du kigge efter den har stået lidt, eller lige efter en køretur?

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #5   29. sep 2016 Ind under bilen og kig om den sveder fra ventildækslet. Og frem med lommelygten. Kan du ikke se det. Så rens motoren af med motor rens. Start bilen op og kør en tur i en 30 min ca. Op med bilen igen mens den står i tomgang og tjek efter igen.

  • #6   29. sep 2016 Måske kølervæske du kan lugte fra et utæt varmeapparat eller lign.
    Mvh. Gert


  • #7   1. okt 2016 Køb evt en flaske vandglas ved Matas, det kan tætne evt utætheder.

Kommentér på:
Golf IV 1.6 1999 underlig lugt

Annonce