{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Aut gearkasse {{forumTopicSubject}}

Hej har en bmw e61 535d fra 2006 jeg har et problem med som jeg gerne vil hærer lidt svar på hva kunne være galt.

Vis jeg eks kører 80-90km.t vil den svinge 300omdr Ca op og ned som om den ikke kan finde ud af hva gear den skal være i. Har en ven der har en del forstand på det. Han siger det er konverteren der er helt færdig. Men har så 2 andre venner der også mener de ved en del om det. Som siger jeg bare skal skifte olie og filter samt skylle det hele igennem. Så nu bliver jeg lidt forvirret. Og ikke ved hva jeg skal forsøge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aut gearkasse
  • #1   25. okt 2016 på de biler, er det desværre ofte set, at konverteren er død, med netop dine symptomer, hvilket jeg også er helt sikker på, er dit problem smiley

  • #2   25. okt 2016 Ja altså at konverteren er færdig?

  • #3   25. okt 2016 Prøvet at sætte den i sport?
    Det kan ændre noget

    Jeg kørte en gang dieselrens i tanken på en 335d e91
    Kørte ca 400km på motorvej, mellem 160/225kmt
    Så den blev blæst igennem, afsluttede med indsugningrens
    Og det råd har jeg hørt der er godt hver 6måned for de store diesel motore

    Det gjorde at fejlen, vi troede lå i gearkassen, forsvandt
    Fordi det var skidt på indsugnings samt udstødningssiden

    Min personlige erfaring


  • #4   25. okt 2016 Har ikke en sport funktion men kun keep Down mener jeg det hedder. Bilen skifter perfekt og melder ikke fejl på gearkassen. Men gør kun det med omdrejninger. Men ved at den trænger til få skiftet olie. Men at skifte olie nu uden skifte konverter vis den fejler noget. Vil bare være spild af penge. Så ja smiley

  • #5   25. okt 2016 Ny olie i kassen kan gøre underværker !!!!

    Og olie+ filter skift er helt sikkert billigere som konverter

    Vi har haft en suzuki der skiftede som røv og nøgler .. huggede helt vild og ville ikke lave ordentlig kickdown ..
    Ny olie + filter så skiftede den som ny igen ...

    Har olien mere en 60.000 km på sig ville jeg skifte ..


  • #6   25. okt 2016 Ville kigge på din motor frem for gearkasse

  • #7   25. okt 2016 et olieskift, med nyt filter og skylning af kassen, er altid godt, og giver et meget bedre gearskift, men i det her tilfælde, er det et kendt problem, og jeg vil vædde mere end en kasse lunkne slots, på at din converter er død..
    smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #8   25. okt 2016 Hvis en af ABS sensoren viser en anden værdi end de 3 andre et kort øjeblik, kan også godt få den til at opføre sig på den måde

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #9   25. okt 2016 Lyser din abs i instrument panelet ?

  • #10   26. okt 2016 Henrik S .. Men igen . Ny olie og filter koster jo intet iforhold til den anden omgang .. Bare konverter skal nok koste en mindre formue..


  • #11   26. okt 2016 Der ingen lamper der lyser. Og olie skift med skyld koster 7000 og konverter for en ny renoveret kan jeg få til 5200kr Ca så vil gerne være sikker på det konverter så jeg ikke skal skifte olie en gang mere efter skift af konverter

  • #12   26. okt 2016 Blom
    Hva skulle motoren fejle? Du er den første der nævner motoren. dermed ikke sagt det slet ikke passer. Men hvad er din begrundelse? smiley


  • #13   26. okt 2016 Så skyl den på volvo metoden. smiley


    Det koster bare engang imellem og have automatgear, ville selv først prøve en skylning, det kan gøre underværker. Hvor meget har bilen kørt?? Og det er garanteret på samme olie?


  • #14   26. okt 2016 Bilen har kørt 400,000 fik bare og vide af tidligere ejer at den trængte til få skiftet olie. Men da der er mange delte meninger om hva problemet er. Har jeg valgt og lade være kører mere i bilen til jeg ved hva problemet er. Jeg skifter olie og filter på gearkassen fredag og ser hvordan den reagerer på det smiley

  • #15   26. okt 2016 Hvad er volvo metoden? smiley

  • #16   22. dec 2016 Hej, ring til auto, marine og transmission i fensmark, de kan helt sikkert hjælpe dig og sælge dig det der skal til!

  • #17   22. dec 2016 42680640

  • #18   23. dec 2016 Har skiftet olie og filter og blev meget bedre gør det stadig men ikke så meget som før. Og det er værst nu når der er koldt. Nogle dage gør den det slet ikke men andre vil den ikke stoppe med det. smiley

  • #19   23. dec 2016 Vda du havde bundkar af, for at skifte filter, var magneterne da fyldt med spåner???

  • #20   25. dec 2016 Nej var de ikke. Olien var slidt og mørkt i farven men ingen spåner overhovedet smiley

Kommentér på:
Aut gearkasse

Annonce