{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Ibiza hakker og sprutter.. {{forumTopicSubject}}

Var lige ude og kigge på en kollegas bil i aftes.. en seat ibiza 1,6 MPI fra 98.. den er begyndt at hakke og sprutte lige så snart at den kommer over 2000 omdr.. yderst belastende .. smiley
Ydermere sker der det at når den laver det nummer så dør hele instrumentet.. alt, speedometer..omdr..tankmåler..tempmåler det hele falder til jorden.. men lige så snart den kommer under 2000 omdr så bliver alt normalt igen.. smiley
Tænkte straks at det måtte være noget dårlig stel til motor, men det ser ganske solidt ud alle steder..
Nå, men får bilen hjem idag for at se nærmere på den.. ville lige høre om nogen har en ide´om hva det kan være..
Går stadig med tanken om noget dårlig forbindelse et sted.. smiley

Mvh..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ibiza hakker og sprutter..
  • #1   15. nov 2016 Det lyder som det samme problem jeg havde på min Mondeo og det var generatoren som var stået af.. På et tidspunkt dør bilen helt og alt instrumentering forsvinder.

  • #2   15. nov 2016 såmænd ikke fordi den døjer med strøm på batteri.. den lader ok... men derfor kan jeg da godt lige tage et kig på stik på generator... smiley

  • #3   15. nov 2016 Nå.. fik så bilen nu.. og typisk så køre motor uden problemer lige nu.. smiley Hader når sån noget sker... WTH...
    Har haft VCDS på den... ikke nogen fejl overhovdet at melde...
    Men instrument skaber sig stadig.. det funger kun en gang imellem, mens jeg sad med computer i bilen lagde jeg pludselig mærke til at speedernål sidder og vibrere en smule.. og når jeg så tager nøglen ud vibrere den videre i ca 5-10 sek og så hopper den op og sætter sig ved 5 km mærke.. kan sætte nøgle i igen og til tænding falder den ned på nul.. og sidder igen og vibrere... smiley
    Hva pokker sker der lige her...


  • #4   15. nov 2016 har du tjekket ALLE stel forbindelser ? måske det er stel til gearkassen. Men skal slet ikke gøre mig klog på det overhovedet

  • #5   15. nov 2016 Jep.. har haft fat i alle, både store og små... Nå, men ved ikke om jeg har fat i den lange ende nu.. det sjov med det speedometer fik mig til at gå i rodekassen.. her fandt jeg en gammel fartsensor til gearkassen.. satte den på og bum så var der liv i instrumentet.. smiley
    nu har jeg været ude og køre en tur på over 20 km.. haft den stoppet og startet nogle gange.. og der har ikke været noget bøvl overhovedet... smiley
    Så nu får han bilen igen i morgen, kan ikke gøre mere nu...


Kommentér på:
Ibiza hakker og sprutter..

Annonce