{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.191 visninger | Oprettet:

lav selv dit benzin / diesel additiv? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og tænkte på at det var vildt at betale 100-250kr for et brændstof additiv hvis man nu selv kunne fremstille det for få midler.
Søgte på nettet og BG44K skulle være en af de bedste anmeldte produkter på området, og da den type vare kræver en beskrivelse af hvad det indeholder så ledte jeg vider og fandt denne produkt beskrivelse her, nu er spørgsmålet hvad indeholder der enligt ?

kan se fgl.
20-25% mineralske terpentin
Så vidt jeg kan læse mig til så er naphtha (petroleum) men ret mig hvis jeg tager fejl smiley

hvad med resten ?

Hvis jeg regner rigtig så kan man selv blande ca 4 L for 150-175kr

Kunne jo være sjovt at undersøge så nogen kloge hoveder der kan oversætte indholdsfortegnelsen her under ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lav selv dit benzin / diesel additiv?
  • #1   4. dec 2016 Det kan du godt smiley

    Denne opskrift går igen:
    1/4 xylol eller toulen
    1/4 2 takt olie
    2/4 Acetone

    Xylol vil øge oktan tallet da det selv er oktan 120.
    Acetone skulle hjælpe med en mere fuldstændig forbrænding (spørg mig ikke hvorfor)
    2 takt olie er meget brugt i diesel biler om vintere til lidt top smørring smiley


  • #2   4. dec 2016 Det er jo et bud, men acetone er vel rigelig kras for diverse gummi eller hvad ?
    Hvor har du den blanding fra ?

    Men kan se langt de fleste typer på markedet indeholde meget Mineralske terpentin, til benzin brug, så højt som 80-95% af produktet..

    havde selv tænkt fgl. til diesel
    25% Mineralsk terpentin
    25% Petroleum
    30% 2-T olie
    20% Karburator sprit

    Til Benzin
    70% Mineralsk terpentin
    30% Karburator sprit

    Dosering omkring 250ml til 40L diesel


  • #3   4. dec 2016 Acetone er ikke så slemt, det er nok være med Xylol. Men man dosere jo meget lidt. De skriver 95ml til 40 liter.

    Mange bruger også Xylol og Toulen til at lave deres egen race fuel. Men man skal have 100% styr på sin motor stying og afr, da en alm bil vil begynde at køre lean.


Kommentér på:
lav selv dit benzin / diesel additiv?

Annonce