{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Dias
Dias
Tilmeldt:
5. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp!!! (varme og brændstof) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. (Vw Touran TDI 140 bmt dsg highline 2012)

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt da jeg er ny i dette felt. Jeg har haft en min nye bil i ca. 1 måned. men har bemærket 2 følgende ting.

1- Min temperatur på bilen kommer aldrig rigtigt op på de 90 grader. Når jeg kører bykørsel kommer den op på maks. 80 grader. motorvejs kørsel er den på 60 grader. Har læst lidt frem til at det kunne være en defekt termostat.

2- Jeg har lavet flere km/l målinger med den. Den er opgivet til ca 19.4 km/l. jeg har kørt ca. 80 procent motorvej og resten inde i byen og jeg kører meget pænt.
min sidste måling lød på 11km/l gennemsnit hvor jeg kørte 200 km. med 120 km/t. kun motorvej.

Den kører og trækker som en drøm.

Igen har jeg læst mig frem til at med en defekt termostat kan brændstoføkonomien være meget anderledes. Håber i kan hjælpe mig ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!! (varme og brændstof)
  • #1   5. dec 2016 Du er inde på det rigtige..:) Du skal have kigget termostaten efter, eller få den skiftet. Bilen bliver aldrig helt driftvarm, og det koster også på benzinen.

  • #2   5. dec 2016 Jep få skiftet din termostat men få lige tjekke data ud på din luftmængdemåler med vag k com evt har se før på de tdier når den blever slidt at den køre korter på literen og få renset egrventil den kan være lukket helt til at sod enten med addetiv i tanken/indsugning men nummer et som jeg gør pillen den af og rense i hånden med rensevæske/diesel og en børst selv min ejen tdi fik den tur plus min fik ny dieseltemperatursensor da den var færdig også

  • #3   5. dec 2016 hvad har den kørt af km?

  • Dias
    Dias Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   5. dec 2016 Den har kørt ca 300000 frikørt taxa :).

  • #5   5. dec 2016 det gør nu ikke så meget den har kørt lidt km diesel har tit bedre af det end ikke at blive brugt men jeg ville få renset for sod og det

  • Dias
    Dias Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   5. dec 2016 Så var den en tur forbi den lokale mekaniker. Han satte en tester på og bilen meldte fejl på ladetryksmåleren til turbo.
    Han sagde også at Termostaten muligvis er defekt.


  • Dias
    Dias Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   8. jan 2017 Problemet løst. En lille satan termostat som sidder ved gear kassen. Min bil har 2 termostater.


Kommentér på:
Hjælp!!! (varme og brændstof)

Annonce