{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Tilmeldt:
30. aug 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Punto gik ud ved 120km/t {{forumTopicSubject}}

Hej
Vores Fiat Punto 1,2 8V har lige fået den stroe tur med toppakning og tandrem samt service for at være i mekanisk bedste stand - der er selvfølgelig altid nogle ting der kan ske og det skete for os i går.

Bilen kørte 120km/t på sydmotorvejen da omdrejningerne pludselig falder og motoren går i stå. Da der var en svag lugt af brændstof turde vi ikke starte med det samme så nu står den klar til at jeg går den igennem i eftermiddag.

Jeg tænker det kan være følgende men hvordan tester jeg det og ser om det skal skiftes?

Tændspolerne
Tændkablerne
Tændrør

Brændstofpumpe
Brændstofslanger går jeg efter og ser om er tætte
???

Nogen der har en mistanke om hvad det kan være? Generator måske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punto gik ud ved 120km/t
  • #1   7. dec 2016 Lugten fra brændstof kan både komme fra en træt benzin slange og fordi der ikke er gnist og brændstoffet derfor ikke bliver antændt.

    Start med at tjekke at du har gnist på, og tag et hurtigt kig på tændrør.
    Ser det pænt ud og virker, er det tid til at kigge benzin igennem. Hvis det er muligt så få løftet bilen op og følg benzinrøret op til motor.

    Vær lidt varsom hvis du fornemmer at det er benzin der løber af bilen. Det er lidt noget lort hvis der går ild i den slags.

    Måske en anden kan bekræfte/afkræfte min tanke at hvis det er benzin rør, så bør tanken være nær tom. Kan ikke helt lure om benzin pumpen kan stoppe flowet nedaf...


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #2   7. dec 2016 Bilen har mere end en halv tank på og vil mene at hvis det var brændstof der "slap op" ville bilen måske nærme hakke sig i stå?

  • #3   7. dec 2016 Du skulle nok have tjekket om den kunne turne motoren da den gik ud for at udelukke evt. strømproblem...

  • #4   7. dec 2016 Hvis en brændstof slange er mørnet (du angiver ikke alder på bilen), vil benzintryk og benzin forsvinde den vej ud.
    Benzin trykket er højere end man skulle tro, når alting ellers virker.
    Så jeg tror kun at du kan være løbet tør, som en afledt effekt af defekt benzin rør.

    Og som Buggi Boy skriver, generatoren kan du afklare ved at se om den kan turne. Men det garantere ikke at der er gnist til dine tændrør.


  • #5   7. dec 2016 Hvad med fejl på remstrammer ., der er lige skiftet tandrem..

  • #6   7. dec 2016 Kig lige efter som krumtapsføleren ikke sidder en lille smule forkert i det lille beslag den har.
    Der skal ikke meget til før den ikke fungerer, og tror alle mekaniker der har lavet sådan en motor har prøvet lige få den sat 1mm for langt ude, så bilen slet ikke kan starte.

    Sidder den skrue nu knap så fast som den skal går bilen ud, og den skrue sidder gennem tandremsdækslet også, så der er gode chancer for den lige skal vippes/spændes op på plads smiley

    Sker det tænder den ikke længerer bilen og går ud, men den får forsat brændstof, og derfor lugter den af benzin smiley


  • #7   7. dec 2016 Her er en lille video med det smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=WVuSAFBPIdU


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #8   7. dec 2016 Tak for Jeres inputs - jeg får kigget på det i eftermiddag og giver Jer en update. Til info har den kørt 4000km siden tandremsskiftet. men det er et godt bud smiley

  • #9   7. dec 2016 Hvad sker der når du prøver at starte motoren? Da jeg gætter på kilerem/multirem smiley den sprang sikkert?

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #10   7. dec 2016 Tæt på smiley vi fandt ud af at tandremmen er røget af?? men så må mekanikeren jo lave sit arbejde om:)

  • #11   7. dec 2016 Er motoren ikke død?

  • #12   7. dec 2016 He he som jeg sagde;)....tandremmen ..
    Ipek... : hvis ribrem var røget hvordan ville det stoppe en punto?;)...

    Nåh men hvor gl er motoren?.. for hvis det er en STAR motor så er den non interferens .... men det afhænger af årgangen...


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #13   7. dec 2016 Bilen er fra 2000. Tandremmen blev skiftet i september så der er stadig garanti på arbejdet. Der var ingen drama ved 'uheldet' men jeg tager en snak med mekanikeren i morgen. Chris c. Tak for din video. Det var din ide der fik mig til at kigge derned og da tandhjulet ikke havde nogen rem fik jeg kigget det helt efter og det er noget rod med remmen:)

    profilbillede
  • #14   7. dec 2016 Hey Kenneth .
    Helt fint mht tandrem..
    Du er heldig... motoren tager ikke indvendig skade af at tandremmen hopper.
    Så det er blot tilbage til mekkeren og ny rem/ evt vandpumpe og remstrammer der ska nyt på...



Kommentér på:
Punto gik ud ved 120km/t

Annonce