{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Nicklas P
Nicklas P
Tilmeldt:
12. feb 2009
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151

Motorproblemer m. BMW 330xd {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Har et motorproblem med en BMW 330xd 2007 st. Problemet består i at bilen ikke vil accelerer ordentligt eller køre mere end omkring 130km/t, før den ikke har "luft" til mere.

Bilen kørte på motorvejen med ca. 115km/t da fejlen indtraf, og har ikke kunne køre ordenligt siden. Den skulle foretage en hurtig mellemacceleration, her tog den gas det første sekund men døde herefter fuldstændig hen, og kunne kun tøffe hjem til adressen.
Vi har skiftet 2 slanger (hvor den ene var "klappet" sammen) fra indtag til intercooleren, brændstoffilter og oliefilter er skiftet og bilen melder ingen fejl på computeren. Bilen kører en smule bedre men langt fra hvad den gjorde før i tiden.

Er der nogle kloge hoveder herinde som kan komme med nogle bud på, hvad i alverden som kan være galt?


På forhånd tak, og god aften!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorproblemer m. BMW 330xd
  • #1   7. dec 2016 hvis en ladetryks slange er "klappet sammen" er det højst sandsynligt fordi turboen ikke laver ladetryk og motoren selv skal suge. Der virker turboen så som en prop og derfor suger den slangerne flade.

    Men inden i gør andet så få tester på.


  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #2   7. dec 2016 #Hell cat

    Tak for svar!
    Vores mekaniker, mente også at turboen kunne være roden til problemet, men vi har haft en tester/computer på og den melder bare ikke nogen fejl?..

    Er der nogen måde på hvorvidt man kan fastslå om turboen er problemet, for så vidt jeg er blevet orienteret er der noget elektronik som styrer turboen, som måske også kunne problemet?

    Mvh


  • #3   7. dec 2016 Find en anden mekaniker hvis han ikke engang kan se noget så simpelt som parameter data hvorvidt turboen laver ladetryk eller ej. Bare et godt råd inden han dødsdømmer hvis nu det er noget helt andet.

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #4   7. dec 2016 Jeg vil få tjekket turboens ladetryk som det næste. Jeg er helt enig med dig i din antagelse omkring det er turboen som laver vrøvl.
    Så jeg må ud og se hvad jeg kan finde med henblik på data og få testet den.. hvordan man så lige gør det smiley

    Tak for den foreløbige hjælp, god aften!


  • #5   7. dec 2016 Jeg bruger BMW til at servicere min BMW. Det gør jeg fordi, at de ved, hvad de har med at gøre. De har både viden og udstyr og bruger derfor ikke nær så lang tid som andre, der famler sig frem. Det er min erfaring, at det koster cirka det samme på den lange bane og så undgår man disse frustrationer.

  • #6   7. dec 2016 hell kat

    man skal aldrig sige aldrig, har oplevet hvor jeg have en touran hvor turboen var død, men man ikke kunne se det under parameter, eller dvs den lavede ikke helt det tryk den skulle, men det var tæt på... det tog også lidt tid at finde ud af det faktisk var selve turboen som det var galt med smiley


  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #7   18. dec 2016 #UPdate:

    Jeg vil lige dele resultatet efter bilen nu er fikset igen, hvis der nu skulle være nogle som kommer i samme situation i fremtiden og gerne vil vide hvad der var galt.

    Det var turboen som var problemet, og ikke kunne lave lade tryk. Dette kunne måles men kun aflæses med Bosch dianogetiserings "viden" åbenbart, da de koder som kommer fra sensorerne, kun giver parametre men ikke oplyser deciderede fejlkoder.
    Alt i alt endte det med at koste en ny turbo til bilen + en masse andet, som også skulle skiftes i forbindelsen (se. trådoplæg)

    God aften

    mvh


Kommentér på:
Motorproblemer m. BMW 330xd

Annonce