{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

ida L
ida L
Tilmeldt:
8. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

nærlys skoda superb 2011 eller er det 2012 {{forumTopicSubject}}

nærlyset er gået og jeg vil skifte pære, men kan ikke få den ud af fatning? skal jeg trykke på noget for at pære giver slip? Hr gemal laver it til hverdag og er ikke handy smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nærlys skoda superb 2011 eller er det 2012
  • #1   8. dec 2016 Kig i din instruktionsbog. Der står der alt

  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #2   8. dec 2016 nej, har kigget, så er kun nået til at tage pære i fatning ud af lygte, men kan ikke få pære ud af den der holder.

  • #3   8. dec 2016 H7 ?
    hvis ja så bare drej fatningen.
    så kommer den ud
    husk at montere korrekt igen så den ikke blænder/lyser forkert


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   8. dec 2016 altså holde på det nederste af pære og så dreje på fatning? sorry for blondine ? og ja er h7

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   8. dec 2016 Saa vidt jeg ved sidder de fleste paerer med en form for boejle,og husk nu IKKE at roere glasset paa den nye paere smiley

  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #7   8. dec 2016 Den er sikkert klikket fast på fancy facon,kan bare ikke genneskue hvordan smiley min gl bil havde da nogle bøjler der var til få øje på.
    Har styr på det er no go med fingre på ny pære smiley


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   8. dec 2016 tak den har jeg også selv fundet, men pære vil altså ikke af sådan.

  • #9   8. dec 2016 nærlys er ikke klikket fast smiley har selv en superb fra 2010 smiley og har faktisk lige skiftet pære på den idag smiley

  • #10   8. dec 2016 så drejer du eventuelt den forkerte vej ?
    for det er den måde de skal af og ud på.
    hvis det er H7 alm halogen.
    ved ikke ved xenon


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #11   8. dec 2016 ja det var selvfølgelig en mulighed, kan også være tplmodighed brast for tidlig med det drejen rundt

  • #12   8. dec 2016 bare rolig når du først få en ud så kommer din toldmodighed på prøve.. for så skal du ha pæren fri fra fatningen... og det syntes jeg altid driller super meget...
    der skal lirkes og trækkes en del


  • #13   8. dec 2016 På en "h7" autolampe (=pære) er fatningen en del af lampen. Der skal ikke drejes. Se på Google, hvordan en "h7" lampe ser ud. Der er et elstik for enden af "fatingen", det skal trækkes af. Der kan godt være en låsepal på dette stik, som der skal trykkes på.
    Det er også sådan, det vises på videoen.
    Stefan P. du har måske overset, at Ida L skriver, at hun HAR fået lampen OG fatningen ud af lygten.
    Det med at lamper skal drejes gælder for lamper med bajonetfatning, de bruges f. eks. i baglygter, men aldrig til nær og fjernlys.


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #15   8. dec 2016 nej nej ingen fronter af her smiley og kan altså også sagtens skifte den der pære ting i ko fanger, man klikker jo bare gitter af. Men kan altså ikke få den fordømte pære ud smiley

  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #16   8. dec 2016 Hvad gør jeg?

    profilbillede
  • #18   8. dec 2016 Klipper ledningerne og køber nye fatninger du muffer på smiley

  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   8. dec 2016 Ei men hvor hårdt skal jeg da lige trække? Skal de der vinger på siden af plast stik dimses ved? ( måske det ender med muffe løsning smiley )

  • #20   8. dec 2016 evt tag en flad skruetrækker og se om du kan vippe pæren ud af holderen med den.

    kig på den nye pære, og se hvor meget der skal med af, og hvor meget der er en del af holderen/stikket.


  • #21   8. dec 2016 og de der vinger på siden må du under ingen omstændigheder bøje..! det er dem som der holder hele anordningen fast inden i selve lygten, og hvis de bliver bøjet, så skal du bøvle med at få dem til at sidde korrekt igen.

  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #22   8. dec 2016 Har haft skruetrækker i tanker og kigget på ny pære, giver god mening at den skal vippes ud mellem de 2 "ringe" men har været så tøset af jeg ikke turde smiley



  • #23   8. dec 2016 stadig med forsigtighed. Du skulle helst ikke ødelægge noget.

  • #25   8. dec 2016 Jan s

    Det er der hvor selve den "adapter" metalting mellem pære og stik er klikket fast på det sorte stik. Det er normalt ikke tiltænkt at skulle adskilles ved pæreskift.


  • #26   8. dec 2016 Aaah ja troede ikke hun kunne få den ud af lygten smiley
    Nå jamen så kan jeg bedre forstå hvorfor den driller sig ! Gør det også hvergang ved mig smiley Prøv om du kan vrikke den og eventuelt vippe lidt med skruetrækker


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #27   8. dec 2016 Har bådet trykket på vinge og trukket ?? Men pære sidder fast, ei kan rokkes lidt. Var gift i 12 år med mand der modificerede voldsomt på biler - hvilket så også betød jeg selv måtte klare bagateller som pærer og hjulskift, synes jeg har set mange udgaver af pærer men ikke oplevet der nærmest havde fangearme.

  • #28   8. dec 2016 Hehe den kan sidde mega godt fast...
    Men venstre side var nem.. men højre krævede en skruetrækker til at lirke med smiley stille og roligt


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #29   9. dec 2016 Kørte omkring den lokale mekaniker og vupti har jeg nærlys igen smiley


  • #30   9. dec 2016 Tak for tilbagemeldingen. Selv om det er "snyd" at gå til en mekanikker. Håber at du så, hvordan han/hun gjorde, så du kan selv næste gang.


  • ida L
    ida L Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #31   10. dec 2016 jojo, fulgte skam pænt med og skiftede så selv den anden pære

Kommentér på:
nærlys skoda superb 2011 eller er det 2012

Annonce