{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt batteri måske?
  • #2   10. jan 2017 jeg tvivler på den lader for meget, for når man måler spændingen ligger den på 13.7v og hvile på 12.35v

  • #4   10. jan 2017 Kan det være multiremmen som drejer for mange omgange og generere for meget strøm?
    Det hele er mystisk for jeg har samtidig et aflade problem, hvor batteriet er gået fladt flere gange.
    Deduden jeg ved væske i batteri er gennemsigtigt, men det her er mørkt hvordan kan det være?



  • #5   11. jan 2017 Nanna .. hvis jeg ik husker helt galt så var det dig med det påståelige emne som vi spildte tid på omk jul..
    Du har tilsyneladende ikke fået løst dine grundlæggende issues...
    som nævnt før ... back to basics måling... hvis du ikke kan måle forbrug så få en der ved hvad vedkommende laver til at gøre det...
    Og NEJ batteriet skal ikke blive misfarvet eller lække.. men kom nu ind i kampen og få løst dine problemer i den rigtige rækkefølge eller få det gjort andetsteds .
    Du kan meget vel allerede have" kogt " det nye batteri .


  • #6   11. jan 2017 Målingen viser følgende:
    spænding: 13.7v
    hvilespænding: 11.5-12.35v
    afladning: 40mA

    Jeg kan ikke lige se hvorfor et værksted ikke har bemærket batteriets tilstand, og heller ikke kunnet konstatere at det aflader.


  • #7   11. jan 2017 Hvis det virkelog passer at batteriet er blevet overopladet.
    Er det då sket fordi der er større forbrug end batteriets kapacitet, og kan det hjælpe at skifte ud med et større (amp)?
    Desuden hvis den overlader havde den vel brændt pærerne af. Den har kun fået jump start ikke andet.


  • #8   11. jan 2017 en generator lade ikke mere,
    sekv om den få flere omdrejninger,

    det styre lader relæet, det kun hvis lade relæ, brænde af, så kan man risiker den overlader,

    vil også sige, det linge at dit batteri, har været varm, evt overladning,
    så det koger vandat af
    og det er det, du ser trække ud,

    men få nu en der ved, noget om det til at kigge på det,


  • #10   11. jan 2017 Nanna smiley du virker mere som en Gunner

  • #11   11. jan 2017 reservedelspusheren kan du fortælle mig hvorfor jeg skifte generator når den lader fint? Spænding er på 13,7V når den køre med fuld knald, så det giver ikke mening bare at skifte den ud.

    For de andre som kommentere på at jeg ikke har fået en prof til at kigge på det, svaret er der er både autoelektrikker og mekanilkker der ikke har kunne måle noget afladning mere end 40 mA mens bilen er slukket, og jeg har også skrevet resultatet, så stop med at hoppe på de andres bølge.

    Temperaturen på motor er normalt og så er det iøvrigt minus grader udenfor, så forstår ikke hvordan mit batteri skulle "Koge" af varme!


  • #13   11. jan 2017 tag og mål batteriet mens en anden giver den gas til 3000 til 4000 omdrejninger og så om den stadig kun lader omkring 14 volt vis den gør det er den i orden din generator det kan jo også bare være noget lim der er løben ud af batteriet top men tjek det så det hurtig at se om den er i orden generatoren for du har sikkert kun fået målt ud hvad den lader i tomgang

  • #16   11. jan 2017 oplevedet må min gamle transporter at generatoren stod af den begyndte at overlade 17 volt på vej hjem fra aalborg af det gjorde at mit batteri sprang i luften kan love for det gav et brag så det stod på ny generator og total motorrens for at få alt syre af alt så du ikke i tvivl vis det sker

  • #17   11. jan 2017 Tak for jeres kommentarer.
    Jeg har valgt at få det udskiftet til nyt og større kapacitet, da det sagtens bare kan være et defekt batteri og desuden er det farligt at køre rundt med et lækket batteri.
    Jeg må se tiden an, om den stadig aflader selvom alt eftermonteret udstyr er pillet fra.


  • #18   11. jan 2017 næste gang, når du har kørt en lang tur,
    så mærk lige på batteriet, og mærk om det bliver varm,

    det må nemlig ikke bliver synderlig varm,
    og skulle din generator lade for meget, bliver batteriet varmt,

    og lader den alt for meget, kan man høre at batteriet koge, ved at det bobbler,
    lige som en kogende gryde med vand,
    det skete på damens ene bil,
    efter 5 min med tomgang, så bobblede batteriet,
    da generator lader 18-19 volt i tomgang


Kommentér på:
Defekt batteri måske?

Annonce