{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Dennis C
Dennis C
Tilmeldt:
17. sep 2015
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3

Waste gate, Astra 1,7 cdti {{forumTopicSubject}}

Hej

Et spørgsmål til de kyndige. Jeg oplever tit og ofte en mislyd/fløjten fra motorrummet når jeg gasser op og efterfølgende letter foden fra speederen - et værkstedsbesøg konkluderede at det er min wastegate i turboen som er årsagen - simpelthen fordi snavs/skidt har sat sig i den. Mekanikeren sagde at en rensning er meget bekostelig og at en ny turbo ville være at foretrække - samtidig sagde han at det ingen praktisk betydning har hvis jeg kan accepterer at den hyler nu og da - med andre ord: kør til turboen står af... Hvad siger I til den forklaring - ka det skade at køre videre og blot skrue op for musikken? Astra st. 1.7 cdti km 172000 2011.

Vh Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Waste gate, Astra 1,7 cdti
  • #1   18. jan 2017 Jeg ville da få den renset, der burde da være 100Tkm tilbage i den turbo endnu.

    Er du lidt hjemme mekaniker så kan du jo selv rense indsugnings systemet samt Turboen så spare du jo mekaniker regningen.


  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3
    #2   18. jan 2017 Uha, det eneste jeg gør i motorrummet er at fylde sprinklervæske på, ALT andet vil gå galt smiley men har da et par stk i omgangskredsen der er lidt mer erfarne, så tror jeg vil høre om de vil hjælpe. Tak for svaret

  • #3   18. jan 2017 Vil mene det er en dårlig mekaniker der kun vil skifte "nye dele".

  • #4   18. jan 2017 Wastegate hvorfor sku det gøre at den hyler?, den styre ladetrykket,

  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3
    #5   19. jan 2017 Blå! Jeg hørte bare hvad han sagde, forstod det nødvendigvis ikke smiley Til info kan jeg nævne at jeg ikke ka fremkalde lyden når jeg holder i frigear, men så snart jeg er i drift kommer lyden når jeg gir gas og efterfølgende letter foden fra speederen - letter jeg foden stille og rooligt udebliver lyden. Lyden kan i øvrigt også opstå ved ex motorvejskørsel med fartpilot. Lydsekvensen varer aldrig mer end 1-2 sek. og minder nok mer som en løs kilerem/skuren.

  • #6   19. jan 2017 Vil da mene at det kan stamme fra flere ting og behøver ikke nødvendigvis stamme fra turbo, hvad med gearkasse/trækaksler.


  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3
    #7   20. jan 2017 Tror en second opinion fra anden mekaniker er på sin plads - tak for input!

Kommentér på:
Waste gate, Astra 1,7 cdti

Annonce