{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Golf 5 GTI {{forumTopicSubject}}


Hejsa
Jeg kan ikke rigtig slippe tanken om at købe en Golf 5 GTI, men jeg har hørt en masse skræk historier om den 2.0 TFSI motor. Men er det det den samme motor som i Audi TFSI 2.0

Så mit spørgsmål er her til jer, hvad skal jeg være opmærksom på? Er det et GO eller NO GO og hvad med DSG gearkassen ?

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 GTI
  • #1   18. jan 2017 I mit vedkommende GO.
    Har selv en i manual, den er fra 05 og er lige ved at runde de 160.000km.
    Det vigtigste når du kigger efter en, så find dig en der er blevet passet og plejet. Alle service overholdt helst hos VW, kig efter rust på inderskærme, bagklappe og hvor der ellers kunne gemme sig noget.
    Så ville jeg også starte med at skifte cam-followeren som tager en lille halv times tid (ca. 375kr for en ny hos VW). (Der findes gode youtube klip, hvis man ikke har prøvet/kendskab til dette).
    Da jeg købte min, ville jeg have den fra forhandler og så standard som muligt. Dvs. ingen tuning/chipning. Hvis der bliver lavet noget på den, så ved jeg selv hvad der er blevet lavet, og på den måde selv kan holde styr på disse.
    Dog ville jeg gå efter en med xenon forlygterne, det ser meget federe ud, og det er 4-5000kr. sparet.

    Det er absolut en hverdagsbil, som du ikke bliver træt af. Når du sætter dig i den, så er den ikke kedelig indvendig som en Cupra.

    Giv den en chip og den kører perfekt. smiley


  • #2   19. jan 2017 Vil også sige go.
    Har også selv en fra 05 kørt 192.xxx
    De køre godt og dejlig at køre langt i. Da jeg skulle købe min gik jeg efter at knastkæden var skiftet da det er en svaghed på dem :). Og som #1 skriver skift cam follower vis du køber en smiley


  • #4   19. jan 2017 Hej Morten
    Lyder godt, ved du om der er ændret noget på bilen fra 2005 til 2007 her tænker jeg rustbehandling eller facelift?


  • #6   19. jan 2017 Tror ikke de har ændret meget i dem. Motorkoden for 04-05 er vidst AXX, og de andre hedder vidst noget anget (BGA eller sådan noget).
    Har hørt, at de blev produceret i "massevis" i 2004, og som efterspørgsel på dem var har man blot udgivet dem i hhv. 04,05,06,07 og helt op til 08.
    Køb dig en som ikke er blevet mishandlet, for så kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse at reparere andre folks fejl.


  • #7   20. jan 2017 Mange tak for svar. Mine tanker går på en 100% original med godt udstyrsniveau

Kommentér på:
Golf 5 GTI

Annonce