{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.237 visninger | Oprettet:

Kristian K
Kristian K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Ford focus vil ikke starte med nøgle {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG

Jeg er løbet ind i et problem med min FORD FOCUS kombi (DNW) - 1.8 TDCi (115Hk)

Den har lige fået skiftet gløderør fordi den startede noget trægt på de kolde morgener, samtidigt fik den nyt batteri

2 dage senere vil den slet ikke starte med nøglen, der kommer masser af power ud til starteren der kæmper som en gal, men den vil bare ikke starte - heller ikke med dieselstart.

Hvis vi trækker den eller skubber den i gang starter den fint.

Nogle foreslag til hvad det kunne være ?

Mvh. Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford focus vil ikke starte med nøgle
  • B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #1   29. jan 2017 Er det ikke bare nøgle der har mistet kodningen, da i skiftede batteri. Har du prøvet med en anden nøgle.

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#2   29. jan 2017 Jeg tror det desværre ikke

Jeg har kun den ene nøgle, det skal lige siges hvis vi trækker den i gang og kører en lang tur så vil den godt starte igen de næste 30 min når motorer er varm, men lige så snart den bliver kold kører starteren bare rundt for fuld gas uden den vil starte.

Vi har før skiftet batteri uden det har haft indflydelse på nøglen.

• #3   29. jan 2017 Har lige haft en med lignende symptom. Der var det en lækage i højtrykspumpen der gjorde den ikke ville starte når den havde stået stille 1 times tid. Kunne dog starte med dieselstart men fandme ikke frivilligt.

Måtte have 2 ekstra batterier koblet på, for at hæve start omdrejningerne tilstrækkeligt, og stadig kæmpede starten hårdt for at få liv i den. Og der var også lige blevet sat nye gløderør i, da makkeren var helt sikker på at det var derfor den startede skidt. Så da den kom tilbage et par dage efter hvor han fortalte at det var nøjagtigt samme problem som før, tilbød jeg ham at skifte gløderørene igen haha

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#4   29. jan 2017 Hehe, hvad blev løsningen på det hele så ?

Fik du lokaliseret lækagen ?

• #5   29. jan 2017 Få kontrolleret dine indsprøjtningsdyser - sikkert fejl på mindst 1 af dem ! smiley
    polobjørn

• #6   29. jan 2017 Ny højtrykspumpe

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#7   29. jan 2017 Vi rengjorde forresten også brændstoffilteret, føj der var meget vand i det - men vi kunne ikke suge nok diesel op til at den ville starte, derefter løsnede vi dyserne en efter en indtil at der kom diesel ud, det er faktisk lige præcist derefter at den ikke har villet starte med nøglen.

Det vil jeg bestemt prøve, mange tak for alle de gode svar, bliv endelig ved smiley

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#8   29. jan 2017 Det der undrer mig rigtigt meget er at man sagtens kan trække / skubbe den i gang, men med nøglen vil den bare overhovedet ikke starte, og starteren fejler intet + batteriet er helt nyt smiley

• #9   29. jan 2017 Det er hårdt for højtrykspumpen at køre under forsøg på start hvis den er tør for diesel. Hvis du kan få fat i en tester, så sæt den på og kontrollere højtryk under start omdrejninger. Hvis pumpen har taget skade, kan den ikke levere nok tryk, og derfor du kan få den igang ved at slæbe den. Så tvinger du pumpen op i omdrejninger og dermed levere den tryk nok til at starte. Højtryk for at den kan starte skal ligge fra min. 220 -230 bar.

Du kan selvfølgelig også være heldig at der er en mindre utæthed omkring dieselfilteret der gør at dieselolien suger luft ind i systemet, når den har stået lidt

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#10   29. jan 2017 Mange tak for svar Michael, det lyder bestemt som noget af det samme.

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#12   29. jan 2017 Hej Rene, mange tak for svar, det er bestemt et forsøg værd, da en pumpe næsten ville overstige det jeg gav for bilen i tidernes morgen.

Har du evt. et varenr. eller noget på den, jeg syntes ikke jeg kan finde den på nettet så jeg kan bestille en ny.

Mvh. Kristian

• #13   29. jan 2017 tester på før du bare går i gang med at skifte stumper. det er muligt testeren ikke har registreret nogle fejl, men en erfaren mekaniker vil med en tester kunne kontrollere både højtrykspumpen og knast føleren. brugte reservedele findes jo også hvis bilen ikke kan bære nye dele prismæssigt. bare et godt råd inden du begynder at skifte noget ?? også fordi fejlen er opstået pludseligt efter du har rodet med filteret

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#14   29. jan 2017 I de sidste halve år op til har gløderørslampen lyst ved acceleration og motoren har mistet alt kraft, dette har jeg dog afhjulpet ved at holde koblingen inde og starte bilen igen, det er meget mystisk - jeg kan se på Engelske forums at selv FORD har problemer med at udlæse den nøjagtige fejlkode på netop dette problem, desværre.

Mvh. Kristian

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#15   30. jan 2017 God ide Michael, jeg tror jeg vil prøve at få sat en tester på, jeg har læst skrækhistorier fra de Engelske forums hvor selv FORD ikkke engang har kunnet udlæse de fejlkoder og nærmest skiftet dele i blinde uden at det har afhjulpet noget som helst.

Er det muligt at aflæse hvor mange bar højtrykspumpen bruger ved starten med en OBD tester ?

MVh. Kristian

• #16   30. jan 2017 tror ikke du kan se det i obd protokollen. du skal have adgang til live parametrene i motorstyringen. så de der små bluetooth obd til din mobil er ikke tilstrækkelig

• #17   30. jan 2017 og så skal du også være opmærksom på at de data du kan udlæse er "beregnede" værdier der bør dobbelttjekkes. har du f.eks spændingstab til motorstyrings sensorer vil de automatisk give dig en forkert beregnet værdi

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#18   31. jan 2017 Okay, mange tak for hjælpen, i tiden op til havde den en tendens med at gløderørslampen lystede og bilen mistede alt power, men hvis man tændte og slukkede den igen virkede det fint - har du nogen ide om at dette kan have noget med en defejt højtrykspumpe at gøre ?

Hvor lang tid brugte du på at skifte den, den er vel ikke lige sådan at komme til ?

Mvh. Kristian

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#19   31. jan 2017 Fejlen havde det især med at opstå når man trykkede speederen ned og gav lidt ekstra gas f.eks ved overhaling

Mvh. Kristian

• #20   31. jan 2017 Det er ikke bare lige til at skifte hvis ikke du ved lidt om motorer, så lad være med at begive dig ud i det. Det tog mig lidt over 7 timer effektivt grundet dårlige møtrikker, bolte og gevind.

Dine symptomer peger stadig på højtrykspumpen.

Nå du giver fuld gas ved lave omdrejninger (sejtrækker), yder pumpen max tryk, hvilket den med en slidt pumpe ikke kan opnå, og går derfor i nød program og lukker mere eller mindre ned for motorstyringen.

Start-stop = kører fint igen = nyt forsøg fra motorstyringens side af, indtil fejlen opstår igen.

• Kristian K
    Kristian K Tilmeldt:
    jan 2017

#21   5. feb 2017 Du skulle vel ikke være i nærheden af Brande af, eller have en billig pumpe til salg eller eventuelt vide hvor der kan købes en billigt - de er temmelig dyre rundt omkring desværre.

Mange tak for din tid,

Mvh. Kristian

Kommentér på:
Ford focus vil ikke starte med nøgle

Annonce