{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Tor O
Tor O
Tilmeldt:
31. okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89

Mystisk koblingspedal. {{forumTopicSubject}}

Nogen som er lidt kendt med en koblingspedal som nogen gange ikke vil helt op under kørslen hvor man lige kan sætte foden ind under og hive den det sidste stykke op. Den fedter ikke og går ikke trængt og der er ingen måtter i klemme. Jeg mistænker måske pinden som sidder på siden af koblingspedalen som går ned i cylinderen. Den gør det en sjælden gang når man kører med campingvogn men ellers ikke. Der er ingen mislyde og den lugter ikke brændt ryster eller på anden måde når man kobler ud. Koblingspunktet er også fint når man slipper koblingen og den virker ikke blød eller svampet. Og jo det er en udskældt fransk bil en Citroen C4 fra 2012 som har gået 117.000. den har kørt de sidste 1200 kilometer med campingvogn og der er heller ikke filet på kobling eller brugt som fodhvilere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk koblingspedal.
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   22. feb 2017 Hører tit fra Citroën mek at de skifter kobling konstant i de biler.

  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #2   22. feb 2017 Er koblingen hydraulisk eller med kabel?
    Er det kabel (tvivler) kan der godt være skidt eller andet. Hydraulisk så skal den måske udluftes.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   22. feb 2017 Hvis du ikke selv trækker pedalen op, filer den så kobling, eller kører den normalt?

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #4   22. feb 2017 Hej BG piraten den kører normalt


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   22. feb 2017 Så mangler den muligvis bare lidt væske, eller også er der kommet en smule luft i, det lyder ikke som om det er noget at værre virkelig nervøs over

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #6   22. feb 2017 Jonas g har fået oplyst at den skulle være hydraulisk

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #7   22. feb 2017 BG må lige forbi en mekaniker så der kan blive tjekket op på det men var da lidt nervøs for at den skulle have ny kobling. Vender lige tilbage med en status hvis nu andre skulle løbe ind i samme problem

  • #8   22. feb 2017 Hvilken motor er det? smiley

  • #9   23. feb 2017 Luft i systemet, pga en slidt/defekt koblings slave eller master cyllinder..udlufte hjælper ikke i 99%af tilfældene, der skal nyt på.

  • #10   23. feb 2017 Det er højst sandsynligt fordi du kører i en bil med selvjusterende koblingskabel, og der sidder sådan nogle små kugler som bliver slidt ned tiden.

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #11   23. feb 2017 Nå har så selv lige kigget på koblingen indefra og det er nok fjeder som er gået. Den har er mellemrum og det skal den vist ikke have

    profilbillede
  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #12   23. feb 2017 Kasper j det er en 1.6 HDi turbo diesel


  • #13   23. feb 2017 Har næsten samme motor i min smiley Det var mere så jeg kunne være lidt opmærksom på om jeg løb ind i samme problem en dag

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #14   23. feb 2017 Ja Kasper j. Jeg ved ikke om det var fjederen jeg opdaget noget skidt og sandkorn der hvor Bolten går igennem pedalen hvor der sidder en møtrik på bagsiden. Jeg rensende det så godt det var muligt og smurte det op. Koblingen føles blødere nu. Det bliver spændende om det virker på sigt. Det er bare underlig at den har lavet det nummer en enkelt gang da vi kørtet med campingvogn hvor den så ellers ikke har lavet det uden CV. Den fedter ikke i koblingen med CV bagpå..... Mystisk

  • #15   23. feb 2017 Har af og til 3-4 tons efter Avensis'en der må trække 1600 kg og har aldrig oplevet nogle problemer med koblingen udover man lige skal holde lidt længere før man slipper helt i 1 gear smiley
    Peugeoten har ikke træk så der har jeg ingen erfaringer, men den har kun kørt 65.000 så burde ikke opleve problemer og det regner jeg hellere ikke med før + 300.000 og det bør du hellere ikke smiley


  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #16   23. feb 2017 Nej det er lidt af en gåde. Næste gang bliver det mekanikeren hvis den laver det nummer med CV påhægtet men håber det bare var det skidt og snavs som drillede. Bare mystisk hvis det var koblingen for så skulle den jo begynde at fedte. Den har aldrig gjort det ellers. Tænker om det måske kan være koblingen som bliver lidt varm at den gør det. Nogen snakker om clutch reservoir hvor man skulle kunne finde en beholder hvor man kunne tjekke koblingsvæske men det er ikke Lykkes mig at finde den, Der står intet i brugermanualen om koblingsvæske

  • #17   23. feb 2017 Tror koblingen deles med bremsevæskebeholderen, er ikke selv mekanikker men synes jeg har hørt det engang smiley

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #18   23. feb 2017 OK det kunne måske være

Kommentér på:
Mystisk koblingspedal.

Annonce