{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Krumtapsføler - fejllampe i instrumentbræt {{forumTopicSubject}}

Hej,

Siden december har min omdrejningstæller virket delvist. Nogen gange viser den noget, og andre gange lægger pinden bare nede på 0. I slut december fik jeg en fejlmeddelelse i instrumentbrættet på moteren og jeg kørte til mekaniker. Han sagde det var krumtapsføleren, og skiftede den.
I starten virkede det hele, men så begyndte omdrejningstælleren at falde ud igen, og nu har jeg igen samme fejlmeddelelse.
Nogen der har et bud på hvad der er galt? Jeg betalte 1000 kr for at få den skiftet sidst på trods af at delen kun koster et par 100 - det har jeg ikke lyst til igen for at den så igen går i stykker.

Min bil er en Ford Fiesta 1.4 fra 2005.

Mvh
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krumtapsføler - fejllampe i instrumentbræt
  • #1   27. feb 2017 Jamen hvorfor skifter du den ikke selv? Så kan det gøres for en femtedel eller så.
    Du ved jo allerede, at den ikke aflæser omdrejningerne, så sandsynligvis er det samme fejl igen.


  • #2   27. feb 2017 Hej Allan,
    Det er helt sikkert samme fejl smiley Og det virker nemt at skifte den, det er vel bare en bolt til at holde den fast og et stik der skal klikkes på - men hvor sidder den henne? smiley


  • #3   27. feb 2017 Prøv at søge lidt på google. Jeg har ikke skiftet det på en Fiesta, men på zetecmotorer sidder den og føler på knastakslen.
    På Fiat og Suzuki sidder den under det nederste remhjul, så hvis du søger lidt, kan du måske finde en vejledende lille film?


Kommentér på:
Krumtapsføler - fejllampe i instrumentbræt

Annonce