{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.223 visninger | Oprettet:

Køler blæser virker ikke {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Skal bruge en hjælpende hånd.
Svigermors Opel Vectra B fra 2000 kører og virker som den skal.
MEN blæseren ved køleren virker ikke - den starter ikke når bilen bliver for varm.

Så snart vi holder i kø - så bliver den varm og rammer 100* men blæseren starter stadig væk ikke.
Har kigget sikringer igennem, og alle har det fint.

Kan det være et relæ - Hvis ja, må i meget gerne hjælpe med hvor sådan en sidder og evt. koster?

Alle andre gode råd modtages med kyshånd!
God dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køler blæser virker ikke
  • #1   8. mar 2017 jeg troede heller ikke min virkede og på min model startede den først lidt over 100* og ellers kan det både være føler, relæ, eller blæseren selv. du kan altid tjekke blæseren ved at sætte strøm direkte på og se og den starter.

  • #2   8. mar 2017 Der må sidde en termostat et sted, der skal aktivere blæseren? På de fleste biler er den enten skruet direkte ind i køleren, eller placeret i en af kølerslangerne.
    Når du finder den og tager stikket af, kan du hurtigt se om der er to eller tre ben på den. Hvis der er to ben luser du en ledning eller en stump ståltråd i stikket og sætter tænding på. Så skulle blæseren gerne køre.
    Er der tre ben i stikket, er der to hastigheder. Så må du måle dig til hvilket ben der er strømførende. Derfra "luser" du til et af de to ledige ben.
    Så burde blæseren køre.


Kommentér på:
Køler blæser virker ikke

Annonce