Trailer med 2 eller 4 hjul {{forumTopicSubject}}
Hej folks.
Jeg kan sgu ikke helt blive klog på hvad fordelene skulle være ved at have trailer eller campingvogn med 4 eller flere hjul (boogie).
Som jeg ser det kan det måske have lidt med hvor stabil den ligger på vejen at gøre, men selv det er usikkert da det kræver man laster den perfekt hver gang.
Til gengæld er der dobbelt så meget vedligehold ved en boogie, den er mega træls at deje med og delene (dæk) bliver slidt mere end på en alm med 2 hjul.
Typisk kan man laste mere på en boogie, men man kan sagtens få enkelt aksler helt op til 3500kg ! så det argument holder jo heller ikke ?
Nogen der lige ved hvor magien sker, og om der er andet godt / skidt ?
Det er til et autotrailerprojekt jeg er ved at tegne.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3369 Biler: 55 Annoncer: 33 Emner: 232 Svar: 1.098
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Jeg synes de gange jeg har bakket med en 1-akslet trailer, så har den tilbøjelighed til at rotere hurtigere om sig selv, end den 2-akslet.
Eller er det bare tilfældigt for mig
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
en kort er som du siger meget hurtig til at snur rundt om sig selv.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3369 Biler: 55 Annoncer: 33 Emner: 232 Svar: 1.098
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Den bliver med luftundervogn så i stedet for at vippe så sænker man simpelthen hele traileren til den er flad med jorden. Ideen er at meget sænkede biler uden problemer kan lastes.
Som jeg hører det så handler en 1 akslet mere om at få lastet traileren ordentligt med ligevægt men ellers ser jeg ikke de store problemer i det. Det er korrekt at en to akslet vil absorbere huller i vejen osv en del bedre, men da denne trailer bliver med luftfjedre og støddæmpere er det vel ikke det store problem hvis man lige er opmærksom på det når man kører ?
Trailer med 2 eller 4 hjul