{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.338 visninger | Oprettet:

Modstand i tændkabler {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem nogle år nu gemt en masse tændkabler fra et utal af biler.

Men nogle er med sikkerhed dårlige.

Er der nogen som ved hvor meget modstand det ca skal være ?

Jeg har nogen som måler ca 900 ohm andre op til ca 16-1700.
Hva er godt og hvad er skidt?

Tænker jeg skal have ryddet op og smidt ud fra gemmerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modstand i tændkabler
  • #1   26. mar 2017 Jeg har også gemt lidt hist og her, men når jeg endelig skal bruge en er det svært at skifte hætter, på trods af korrekt tang og silikone.. De gamle kabler er jo pillet af for en grund, så ud med dem.. Jeg henter somregel fra autogenbrug hvis jeg har mistanke om dårlige kabler/spoler.. Normalt giver jeg 50,- for 4 kabler og tændspole, der kommer fra en kørende bil..

  • #2   26. mar 2017 Søren h.
    Ja ja men hvordan ved du dem du henter hos ophugger er top i orden?

    Det ved man ved at ohm dem ud.
    Der er ligeså stor risiko hos hugger for dårlige kabler som ved dem man har liggende fra biler man enten har hugget op eller måske skiftet tænding ud på også langt de andre på lager.
    Det er med sikkerhed nogle af dem som ikke fejler noget og står man pludselig en fredag aften eller et andet dumt tidspunkt med nogle defekte kabler på sin bil ville det jo være super man kan gå ind på hylden og finde nogle andre som virker.
    Lidt svært og køre til hugger efter nogle andre på de skæve tider af døgnet.


  • #3   26. mar 2017 Min gamle håndbog til kadett c siger maks 3000ohm ellers skal de skiftes.

  • #4   26. mar 2017 Mellem 200 og 1500 ohm så er de okay åbenbart..

    Jeg har bare valgt den anden måde, for så meget roder jeg ikke i bil og har ikke pladsen til at have alt det liggende..


  • #6   26. mar 2017 Reservedelspusher.

    Jeg ved udemærket godt jeg ikke kan bruge dem på biler med tændspole bro.

    Hvis jeg havde biler som bruger specielle tændhætter har jeg også de specielle liggende.
    Men i "gamle dage" var tændkabler mener eller mindre end fra bil til bil hvis de eller har end fatning og længde.

    Hvad koster et tændkabel? 40-50kr pr stk. ?
    Også gange feks 8?
    Og stadig vil jeg mene det er fedt hvis man står med et dårligt kabel en sen eftermiddag eller aften og kan gå ind og finde et så man er kørende igen.
    I min verden er det bedre og være kørende med et brugt kabel eller end at gå. smiley


  • #8   26. mar 2017 Jeg ville gemme det hele.
    Hvis du ved hvilke biler de hører til, kan du jo søge data på dem.
    og hvis du har flere af samme slags, kan du jo måle om de ligger nogenlunde ens.


  • #10   26. mar 2017 Jeg har nu en del spritnye kabler liggende. og mener nu ikke det har noget med penge at gøre at gemme dem.
    Jeg har nu flere gange lige kunne hjælpe nogen med en enkelt kabel eller to, når man har fejlsøgt på deres bil, som en nødløsning her og nu, til de kunne købe nye, som ts jo også hentyder til.
    Dette han jeg gjort med nye og brugte kabler der ikke er de helt korrekte til de biler, og folk bliver da glade for hjælpen.
    Men jeg har også svært ved at smide ting ud der virker smiley


  • #11   26. mar 2017 jeg gemmer også kablerne har en hel del til at lægge og mange andre ting fra biler der skrotte men er bleven god til at smide de ting ud man gemmer der måske er i orden ellers bliver det for meget at holde styr på og man spare mange penge ved at man kan holde ens bil køres for er lige glad med at bruge brugte stumper på mine biler når det er i orden i stedet for altid nye

  • #12   26. mar 2017 Hej
    Lav en lærlingedasker kabel ud af dem. Så kan de gøre nytte igen
    MVH kP


  • #13   26. mar 2017 Regn med ca. 1000 Ohm pr. meter så går du ikke helt galt i byen men hvis et kabel er dårligt ligger modstanden som regel over 5000 Ohm specielt hvis man trækker dem over et kosteskaft (de tåler mange gange IKKE at blive bøjet)
    polobjørn (auto elektriker )


Kommentér på:
Modstand i tændkabler

Annonce