{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Scorpio
Scorpio
Tilmeldt:
17. apr 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Tandrem - generelt. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Her i familien køber vi altid brugte biler. Der er jo i dyngevis af fremragende brugte biler på markedet og om ikke andet, så er toppen da taget af prisen ved køb af brugt. Jeg har dog et problem som jeg spekulerer meget over - og det er tandremmen - interval for skift af tandrem står som regel i instruktionsbogen, men der står aldrig noget om hvorvidt man risikerer motorhaveri hvis man "glemmer" at skifte remmen eller i nogle tilfælde - hvis remmen springer før tid. Jeg ved det ikke er alle motorer der havererer når remmen springer, men hvilke - er man nødt til at spørge på det autoriserede værksted for at få oplysningerne, eller er der en eller anden tabel man kan slå op i og så finde oplysningerne om den enkelte motor der. Mvh. en tilfreds brugtvognsejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem - generelt.
  • #1   17. apr 2017 opel nedskrev intervallet engang på alle modeller. men i dag kan du roligt gå ud fra det der står i bogen. om den kan holde eller ej, er det kun mærkeværkstedet der MÅSKE kan svare på. men det kan de jo kun når og hvis de har haft en med sprunget tandrem. så på en nyere model ved de det da ikke. du kan også gå efter en bil med kæde. så skal du ikke tænke over det problem. dog kan der være problemer med kæderne. fx vw har haft en del med fejl. så man kan aldrig være 100% sikker

Kommentér på:
Tandrem - generelt.

Annonce