{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.367 visninger | Oprettet:

1.6 hdi risk of filter blocking {{forumTopicSubject}}

har søgt lidt rundt og fundet nogle stykker med risk of partikelfilter blocking. men konens bil skriver kun risk of filter blocking.

det kom da vi næsten var hjemme med bilen, kørt fra Sjælland til Nordjylland.
eneste ændring er fartpilot en ikke vil aktivere.

evt nogen nær aalborg/Randers der kan være behjælpelig? ??

bil citroen c4
1.6 hdi 110 hk
aut gear 6


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.6 hdi risk of filter blocking
  • #2   23. apr 2017 tester på det sikkert bare eolyse væske som skal toppes op.??

  • #3   23. apr 2017 ja den kørte da med en 3000 omdrejninger hele vejen.

    skal man bruge tester for at tvinge den?
    må indrømme jeg ikke er fransk mand ?? det er noget hel andet end min seat


  • #5   23. apr 2017 kan se citroen kører med sådan et gratis før syn tjek. kan man mon bruge det? smiley
    gider ærligt ikke bruge 500 på det


  • #7   23. apr 2017 Jo så har jeg lidt og gå igang med ??

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #9   23. apr 2017 I Aalborg området der vil jeg nok kunne hjælpe dig

  • #10   23. apr 2017 Bilen skal nok selv sige til hvis den mangler eolyse væske, så det er ikke der problemmet er.

  • #11   23. apr 2017 har fundet en i Nørresundby der kan kigge på det smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #13   23. apr 2017 #10
    Er du sikker på det, for eolysen er i en pose som har ry for at gå til, og da mængden af eolyse er en beregnet værdi og ikke en målt værdi, så får du først besked om at posen er tom når bilen mener at den er ved at være tom


  • #14   23. apr 2017 Jeg kan jeg ikke være 100% sikker, ved bare at min egen der kører med eolyse meldte fejl på der var for lidt i den, da jeg skiftede den meldte den ikke fejl mere

  • #15   23. apr 2017 Hej, jeg bor netop i Randers og arbejder i Aalborg samt har den lexia diagbox testeren som værkstedet bruger til din bil,, sendt en pb hvis du skal have hjælp smiley

  • #16   23. apr 2017 Min måler da mængden af Adblue i tanken? Ved ikke om det er det samme som eolyse men hvis det er det da simpelt lige at fylde den op i brønden smiley

  • #17   23. apr 2017 Det er ikke det samme Kasper,, eolyse fyldes på i en tank under bilen og når det er gjort så skal du have kodet det ind med tester så bilen ved der er kommet mere på samt udlufte systemet.. og så er der det at eolyse heller ikke er sundt at arbejde med smiley

  • #18   23. apr 2017 På min skal man skifte posen, det var tilgengæld ret nemt vil jeg så sige

  • #19   23. apr 2017 Det er forskelligt fra vogn til vogn om den er født med pose eller tank smiley men begge dele er rimelig simpel

  • #20   23. apr 2017 Nå for pokker virker lidt besværligt, Adblue systemet virker mere simpelt så, der skal bare fyldes på når den siger XXXX antal km til ingen start af motor, dog passer det med de fylder den op til service smiley

  • #21   23. apr 2017 det er lidt mere besværligt ja,, men så er det heller ikke værre smiley jeg har skiftet en gang på min vogn og den har gået omkring 400.000 nu,, jeg har haft den fra 80.000 km smiley

  • #22   23. apr 2017 Ja okay og når det er ikke oftere kan man lige overkomme det smiley
    Peugeot glemte at fylde min op ved første service og der kørte den mange km før den fortalte motoren ikke kunne genstartes hvis den blev slukket smiley De fylder den heldigvis gratis op men det er hellere ikke ret dyrt smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #23   23. apr 2017 #20 Selvom du har adblue, så har du også additiv (eolyse)
    Adblue bliver brugt til at rense udstødningssystemet med, hver gang du stopper motoren
    Eolysen bliver tilføjet til dit diesel hver gang du tanker, og hjælper med til regen af dit partikelfilter


  • #25   23. apr 2017 Rene A - helt enig med alt bort set fra at bilen sagtens selv kan regenerere selv om der er et par defekte gløderør, man kan bare ikke gøre det via tester... bilen kan sagtens skabe den varme der skal til for at regenerere (bedste temperatur opnås omkring 2500rpm)

  • #27   23. apr 2017 Skriver lige pb til dig så vi ikke spammer tråden,, det er nemlig nogle interessante emner du kommer med der smiley jeg har dog næsten udelukket arbejdet med netop den motor i rigtig mange år nu og netop den kan sagtens smiley du får en pb omlidt

  • #28   23. apr 2017 ved Forrige ejer ikke kørte meget.
    men regnede ikke med at få det problem på vej hjem. den fik så hatten passede smiley


  • #29   23. apr 2017 Vi finder ud af det i morgen uden problemer Rene når vi sætter den orginale tester på smiley hvor langt har den forresten gået ?

  • #31   23. apr 2017 220.000 eller 225

  • #32   23. apr 2017 Volvo Benny - det er faktisk ikke alle 1,6HDI hvor du lægger mærke til det, men nogle gør som du siger der, men lidt sjovt for min 407 som er fra 2007 gør det nemlig ikke, samme motor smiley Men 5-600km er et rigtig sundt filter,, de ligger jo typisk omkring de 700 fra ny..

    Rene - gennemsnits levetiden for et filter ligger på omkring de 180-190000 km, nogle mere andre mindre.. det skal dog siges at i nogle af de franske er der et fastsat km antal hvor computeren bare tænder lampen uden filteret fejler noget, har reddet enda nogle fra en nyt filter på den konto.. anyway hvis det viser sig i morgen at det er filteret så fortvivl ikke hvis du har set alle de dyre værkstedspriser samt filter priser på nettet,, det er slet ikke så slemt hvis man ved hvor man skal gå hen smiley


  • #33   23. apr 2017 kan heldigvis godt lave udstødning, så det er intet problem smiley

  • #34   23. apr 2017 Perfekt,, ellers finder vi skam også ud af det,, men jeg kan allerede nu afsløre for dig at er det det så er det bare 8 skruer i et varmeskjold, et stort spændebånd og en clamp på den motor, så det er lavet inden man har hyggedrukket to øl ude i det dejlige sommervejr når det kommer smiley dog skal man lige være obs på at skifter man filteret skal bilen lige kodes og have at vide den har fået nyt filter smiley men vi skal nok gennemgå det hele i morgen

  • #35   23. apr 2017 Har sku aldrig hørt eller mærket min regenerere smiley Ved ikke om det er samme motor men det er jo 1,6
    Hdi smiley


  • #37   23. apr 2017 Kasper send mig en pb med din nummerplade så skal jeg hurtig slå det op i Peugeot kataloget smiley

  • #38   23. apr 2017 Volvo B - ingen grund til adjektiver i tanken der hehe smiley ej gør selv det samme, det dur bare

  • #41   23. apr 2017 Jeps,, det er lige præcis de ting jeg siger til folk de skal lægge mærke til når man ikke kan mærke eller høre det på vognen,,, en tur på motorvejen med en hånd på sidespejlet så er man ikke i tvivl, ej heller på en sommerdag smiley

  • #42   23. apr 2017 er da godt nok glad for min seat ikke har det på ??

  • #43   23. apr 2017 Det er som både godt og skidt smiley godt for miljøet og pengepungen når vægtafgiften kommer.. men det kan være en dyr fornøjelse at lave hvis det først går til på nogle mærker.. en bekendt havde en 307 som han havde kørt på værksted der skulle have et nyt filter de sagde til ham at han ligeså godt kunne skrotte bilen pga filteret og monteringen på aut værksted oversteg bilens værdi smiley det var en lidt vild melding syntes jeg

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #44   23. apr 2017 #26
    så har du ikke lavet det på en PSA motor, om der er et eller flere defekte gløderør, så er der ingen problemer med regen af filtret.
    men hvis der kun køres bykørsel, så kan det nok give problemer


  • #45   23. apr 2017 Daniel C - korrekt, står også i #25 smiley

  • #46   23. apr 2017 min bil er ikke for miljøet ?? ikke partikelfilter, ingen egr og kører som en kælling. bliver bare ved og ved smiley

    men konens er da også meget sød, på sin egen måde ??


Kommentér på:
1.6 hdi risk of filter blocking

Annonce