{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorskift i en astra g
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 668
    #1   23. apr 2017 Så længe koderne er ens, er de magen til.
    Dog kan der være forskel på kobling og svinghjul.


  • #2   23. apr 2017 Og gearkasse kan også være forskelige.



  • #3   23. apr 2017 jeg tænker mere om den passer i ophæng da jeg ved at det ikke er tilfældet med 8v motorer

  • #4   24. apr 2017 Jeg ved at Astra G findes med en X18XE som er forgængeren til Z18XE, og der er altså lidt forskelle på dem, men motoren burde passe i bilen uden problemer.

    Her er lidt info:

    Z18XE er motorkode af bilfabrikanten Opel udviklet og fremstillet benzinmotor . Han er efterfølgeren til X18XE1 og ligesom sin forgænger, følgende tekniske data:

    fire cylinder
    1796 cc forskydning (slagtilfælde boring × 88,2 mm x 80,5 mm)
    16 ventiler
    to overliggende knastaksler (via en tandrem drevet)
    Udstødningsgas recirkulationsventil
    I modsætning til X18XE1 han har i Opel Astra , Opel Zafira og Opel Vectra B , men i stedet for 85 kW (116 hk) effekt på 92 kW (125 hk) ved 5600 / min, i Vectra C er 90 kW (122 hk) angivet ved 6000 / min og et maksimalt drejningsmoment på 167 Nm ved 3800 / min. Endvidere overholder emissionsstandarder Euro 3 og D4, i Vectra C Euro 4 nået. Med Corsa C GSI / Sport Opel byggede den første Z18XE i en lille bil en som 92 kW (125 hk). Corsa C GSI / Sport derfor som de største motoriserede forbliver i Corsa serien.

    Den motorstyring Simtec MS71 arbejder efter princippet om ME-Motronic, en kombineret tænding og indsprøjtningssystemet med elektronisk gashåndtaget (E-gas). Den Z18XE har en variabel indsugningsmanifold . Luften suges af motoren luftmassen er en varm-film luftmassemåler mellem luftfilteret og indsugningsmanifold detekteret. Højspændingsgeneratoren for tændingsgnisten er af den fuldstændigt elektronisk tændingssystem via et integreret Tændingsmodulet realiseret med en tændspole for hver cylinder.

    Betydelige strukturelle forskelle i forhold til X18XE1 er:

    E-Gas (elektrisk drevet gasspjæld stedet for kabel)
    to lambda sensorer , i stedet for kun én (en kontrolprobe foran kat , en monitor sensor nedstrøms for katalysatoren)
    Motor Control : Simtec MS71 MS70 sted (producent Siemens VDO )
    Efterfølger af Z18XE er den nydesignede Z18XER med knastaksel justering, som er bygget siden september 2005. Det leverer 103 kW (140 hk) ved 6300 / min.



Kommentér på:
motorskift i en astra g

Annonce