{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Defekt hjulleje? {{forumTopicSubject}}

Goddag i stuerne.

Jeg fik på vej gennem Tyskland i sidste uge, et problem med min højre bremsekaliber på min A5. Den begyndte at hænge af og til, og ville ikke rigtigt slippe.

Jeg prøvede så at rense og smøre bremsen, det hjalp en smule, men fælgen blev stadig en smule varm. Til sidst hængte den voldsomt igen.

Har nu skiftet til ny kaliber og skive, og den er helt holdt op med at hænge mere.

Problemer er dog at der stadig er en varmeudvikling et eller andet sted fra. Det er ikke fra bremserne, for kaliberen er kold og skiven kan jeg røre ved. Men inde bagved er den sindssygt varm.

Min mistanke går så på at hjullejet har taget skade af den hængene bremse, fordi den har været kørt rigtig varm. Der er dog bare det, at der ingen støj kommer fra lejet, der er heller ikke slør i. Ville det ikke larme voldsomt, hvis det var brændt af? Kan ikke se hvad ellers der skulle være fejl på? Måske fedtet er rendt ud eller blevet kørt så varmt at det har mistet effekten?

Vil lige høre jeres bud, inden jeg får det hele skilt ad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt hjulleje?
  • #1   4. maj 2017 Min mistanke går så på at hjullejet har taget skade af den hængene bremse, fordi den har været kørt rigtig varm.

    Det tror jeg er et godt gæt. Jeg har lige rep. en A4 hvor lejet havde sat sig så den yderste lejering kørte rundt. Det havde åbenbart virket fint for forrige ejer et stykke tid. Uanset hvad synes jeg bare du skal se at få skilt det ad i en ruf.
    Mvh. Gert


  • #2   4. maj 2017 Det kan du tro. Jeg skal igen til Polen d. 24., og jeg skal ikke ende i autoværnet fordi lejet sætter sig. Det bliver skiftet næste weekend, da min bror kan hjælpe. Var bare i tvivl, fordi der netop ingen mislyde er. Men tak for det gode input.

  • #3   4. maj 2017 Det koster jo ikke meget at skifte lejet og så er du sikker på at komme til Polen og drikke nogle Tyski smiley

  • #4   4. maj 2017 Fik satme også så hatten passede, sidste weekend. smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Defekt hjulleje?

Annonce