{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.374 visninger | Oprettet:

Kørsel med utæt intercooler {{forumTopicSubject}}

Overså desværre en sten i dag og fik kørt bilen helt oppe på den så bilen hang i luften og autohjælp måtte løfte bilen op og trække stenen ud smiley

Undgik bundkar/gearkasse med en halv cm (heldigvis) og udover at kofanger/underlæbe/3 bundplader/tågelygten og krængningsstabilisatoeren blev revet i stykker og bunden af bil er trykket lidt, så tror jeg intercooleren er utæt da bilen piver/hyler og man kan høre turboen arbejder når den skal trække, desuden siver/pive der luft ud et par minutters tid efter man har slukket motoren

Har en mistanke om det er intercooleren der er meget lidt utæt men spørgsmålet er om jeg kan køre hjem med det i morgen (150 km) eller om den kan suge skidt eller noget ind der kan ødelægge motoren eller turboen?
Den taber ingen væsker og melder ingen fejl

Har kørt den til min destination 30 km uden problemer smiley


Kommentarer på:  Kørsel med utæt intercooler
  • #1   6. maj 2017 Altså hvis intercooleren er utæt vil din turbo overlade fordi den ikke kan opbygge det ønskede tryk. Så kør pænt, hvis du kører den hjem. Det gjorde jeg ikke. Og det kostede en turbo.

  • #2   6. maj 2017 Kan kun høre den piver når den skal trække og intet ved konstant hastighed og med 90/1500rpm burde det vel gå

    Men kaskoen dækker jo diverse skader og autohjælp sagde efter en lille tur i bilen at jeg blot kunne køre hjem. Så hvis turboen skulle stå af dækker forsikringen vel også den smiley


  • #3   6. maj 2017 Du tager fejl. Kasko dækker ikke slidde del? Tror ikke din kasko vil dække din turbo

  • #4   6. maj 2017 Hvis turboen går pga mit uheld bør de vel dække, den fejler jo intet nu smiley
    Min stabilisator er også knækket og den går jeg ud fra de også dækker samt sporingen


  • #5   6. maj 2017 Ja så må du snyde dem lidt smiley du kunne lige så godt transporter den 150 km med vejhjælp jo

  • #6   6. maj 2017 Tryg Vejhjælp sagde jeg bare kunne køre den hjem dog er rattet en smule skævt men skulle ikke betyde noget

    Er ikke mekaniker så kan jo ikke vide turboen kan dø smiley

    Forruden er også revnet helt vildt fra mit lille stenslag... må se om de ikke kan lokkes til at dække den også


  • #7   6. maj 2017 Synes det er slemt nok at skulle betale de 3000 i selvrisiko smiley men det er selvfølgeligt billigt sluppet i forhold til at skulle punge ud selv

  • #8   6. maj 2017 firma bilen havde også hul i intercooleren. Den klarede fint en måneds tid med fuld gas da den jo var lidt sløv. Ellers lyt til mikkel, det havde jeg gjordt i min bil

  • #9   6. maj 2017 Ja planen er pt at liste den hjem med 90 i morgen og hvis turboen går så må forsikringen æde den sammen med IC og alt andet smiley

    Går ud fra at udgifterne løber noget over de 3000 i selvrisiko med lakering og nye dele


  • #10   6. maj 2017 din forsikring dækker ikke din turbo hvis du vælger at køre 150 km i bilen efter skaden er sket... hvis du læser i dine betingelser, så står der at du er forpligtet til at begrænse en skade - og det gør du ikke ved at køre så mange km i bilen efterfølgende.

    din forrude skal du heller ikke være sikker på de bare dækker når der i forvejen var skade på den.


  • #11   7. maj 2017 nu har jeg en del med forskrings skader at gøre gennem mit arbejde og jeg vil love dig at de ikke dækker turbo for der ingen forsikring der dækker følge skader efter et uheld forstået sådan at de er ikke ansvarlig for om du/Falck manden vurdere du kan køre med div skader på din bil

    jeg ville have valgt at få bilen transporteret da det er med i kasko alligevel '+


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #13   7. maj 2017 Hvis du kører den hjem, kan de nægte og dække noget som helst overhovedet

  • #14   7. maj 2017 Er kommet hjem uden problemer, man kan høre bilen puster lidt når den skal trække men ved konstant hastighed er der ikke noget, ophæng osv ser ud til at være gået fri dog er den stang der går fra det ene hjul under bunden til det andet fået et lille hak men intet at se høre eller mærke på styringen eller bilens kørsel smiley
    Tak for div svar! smiley


Kommentér på:
Kørsel med utæt intercooler

Annonce