{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.795 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Tilmeldt:
23. okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68

Udluftning af bremser {{forumTopicSubject}}

Hvad hulen gør jeg forkert ??.
Jeg kan ikke få min ny indkøbte trykluft vaccum udlufter til at gøre som den skal.
Jeg har skiftet bremsebakker og hjulcylindre bagpå og skal derfor udlufte bremserne.
Sætter luft til min udlufter, sætter udlufter slangen på udlufter skruen, åbner skruen og tænder for luften, men der sker ikke en flyvende fis, jo den suger lidt bremse væske men det er ganske lidt og slangen forbliver bremsevæske fri.
Ja der er fyldt helt op i beholderen i motorrummet
Hvad hulen gør jeg forkert ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udluftning af bremser
  • #1   9. maj 2017 Er det sådan en Ebay vaccum suger? Hvis ja, så glem alt om det.
    Købte selv sådan et sæt og smed det i skraldespanden efter 5 minutter


  • #2   9. maj 2017 Gør det på den gammeldags måde, en der pumper og en der lufter ud, det virker altid..

  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #3   9. maj 2017 Jeg følger brugsanvisningen
    1 tilslut luft til systemet, tjek
    2 tilslut udlufterens gummi slangen til udluftningsskruen, tjek
    3 åben udluftningsskruen og aktiver luft håndtaget på udlufteren, tjek
    4 udlufteren laver nu vaccum i beholderen og suger bremsevæsken ned i beholderen, ikke tjek...


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #4   9. maj 2017 Næ den er købe ved vestsjællands autodele

  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #5   9. maj 2017 Ja, det er bare svært når man kun er en til det smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   9. maj 2017 Nu har du ikke skrevet hvad bil det er,genialt ;),men hvis den har ABS og der er luft i ABS blokken skal du nok have den aktiveret inden du kan lufte den ud.

  • #7   9. maj 2017 Har selv soden en fra air-boy Dansk Produceret smiley
    Og den vil altid syge falsk luft ved gevind eller gummi dytten .så din slange vil aldrig være væskefyldt.
    De anbefaler at man smøre udlyftnning skruer så fedtet tætne gevindet og mindsker falsk luft.
    Hvis det er bag på bilen og bilen har last regulator går det så heller ikke bedre.
    Ellers er den god nok .
    Bruger den flittigt men til sidst tjekker jeg på gamle mode med en hjælper der presser pedalen i bund.:)


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #8   9. maj 2017 Nå ja, det er en peugeot 207 1,6 hdi fra 2009

  • #9   9. maj 2017 jeg har en jeg har købt ved krogslund autodele købte den for et par måneder siden da jeg hade et problem med at lufte en kobling slavecylender ud og siden har jeg brugt den en del til bremser til bil og mc det har virket perfekt hver gang men har heller ikke valgt en billig en da jeg vil have en der holder når det nu skulle være

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   9. maj 2017 Havde du klemmer paa slangerne imens du skiftede hjulcylindere eller lod du slangerne haenge og dryppe ?

  • #11   9. maj 2017 Fremfor en hjælper kan man også sætte en fjederanordning (eller til nød bare en stang) fast imellem sædet og bremsepedalen. Så åbner man bare udluftningsskruen en lille smule indtil der ikke kommer mere luft eller vædske - evt. må man stramme udluftsningskruen, slække pedalen og gentage processen et par gange.

    NB. er bremsepedalen nedtrykket, skulle der ikke løbe vædske ud, når calibrene er afmonterede.


  • #12   9. maj 2017 Peugeot skal have aktiveret abs blok hvis der er kommet luft i systemet.
    Spørg evt på Peugeotclub.dk om der er en med en tester i nærheden af dig som kan hjælpe


  • #13   9. maj 2017 Jeg er mekaniker og har prøvet adskillige vakuumudluftere.

    ingen af dem jeg har prøvet, har kunne udlufte ordentligt ved bare at suge.

    Så gør sådan her : Fyld bremsevæskebeholderen helt op. tilslut vakuumsugeren til en udluftningsskrue. Tænd for udlufteren (sørg for den suger) åben udluftningsskrue, og så går du ind i bilen og pumper 10-15 gange, uden at beholderen løber tør. Så lukker du udluftningsskruen. Nu er den kaliber eller hjulcylinder udluftet.

    Vakuumudlufteren sørger bare for at du kan pumpe på pedalen, uden at luft bliver suget ind igennem udluftningsskruen når du slipper pedalen.
    Værsgo og prøv, det virker..!


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #14   10. maj 2017 Jeg brugte den gamle metode, måtte bare vente på konen kom hjem fra job.
    Det er svært at sætte klemmer på bremserør, som min bil er udsturet med bagpå.
    Vil heller ikke kalde den for billig i forhold til biltema priser....
    Havde overvejet det med at sætte den på og pumpe på pedalen, men der stod en advarsel om at man ikke måtte træde på bremsepedalen imens den var tilsluttet.
    Men det lykkedes som sagt på den gamle måde... så må se om den er mere bevendt på mc end på bil


  • #15   28. mar 2019 Min Pedal gik også helt i bund, efter at have løsnet bremseslange ved en fejl under kaliber og skive skift smiley
    Købte en i Thansen til 400 kr. - men kunne ikke suge en skid, måske et par dråber...
    Næ gjorde som Henrik C, satte den på og lod den holde lidt vakuum imens man pumpede en 6-8 gange til det så fint ud det som kom ud. Kunne fint hold væsken uden at løbe retur.
    Det var på en af de nyere VW Touran 2016, virkede perfekt. smiley
    Nu kan man bremse igen... smiley


Kommentér på:
Udluftning af bremser

Annonce